LtdEdFred Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Heisann. Jeg har kortet som nevnt i emne navnet. Jeg spiller også en del spill. I nesten alle spill jeg har prøvd på maskina mi henger den seg helt og spiller den siste lyden som ble hørt i en uendelig loop. Av spill kan jeg nevne: CS, GTA3, Hitman2, Max Payne, SOF2 osv. Også, mens jeg spilte James Bond:Goldeneye på emulator hang den seg opp. Faktisk fører også screensaveren min seg til at alt fryser innimellom (Windows sin "3D Tekst"). Jeg har prøvd: - Å skifte mellom lydkortdrivere (3 forskjellige) og skjermkort(Detonator XP 23.11, 30.82 og 40.41) drivere. - Å sette AGP Aperture size til 32MB og AGP Speed til 2X i BIOS - Å skru av Vertical Sync og Antisotropisk Filtring - Jeg har installert siste Via4in1 driver. - Jeg har lagt til "largePageMinimum.reg" i registeret for å forhindre memory dump. - Jeg har lagt inn AMD AGP Driver (5.33). AMD AGP Driver Jeg har hatt lignende problem før, men ikke så forbanna ofte. Jeg har nylig formatert og lagt inn XP på nytt. Jeg har ikke overklokket. Er det noen som har lignende kort med samme problemer eller uten dette problemet. Er det noe annet jeg kan gjøre for å forhindre dette? Edit: Burde jeg sende dette kortet tilbake? (det er ca 1år gammelt) _________________ MSI K7T 266Pro2 m/AMD Athlon XP 1700+ Seagate Barracuda IV 7200RPM (FAT32), 512MBDDR, SB 1024, NVidia GeForce 3 Ti 200 64MB DDR Chieftec Dragon DX-01SL-D Win XP og Avidi 512 kbit [ Denne Melding var redigert av: Baltazar på 2002-11-12 16:21 ] Lenke til kommentar
bjojoi Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hey, har akkurat samme problemte bare jeg har pci versjonen (innebygget 8 mb agp skjermkort på hovedkortet). Har forsøkt å få det til å fungere ved å gjøre masse stunts, men det henger som bare pokker uansett. Må starte maskinen på nytt fordi bildet i f.eks. GTA3 og battlefield henger seg etter få minutter. Utrolig irriterende. tenkte jeg bare skulle informere om at du ikke er alene :smile:. Har forsøkt å sende mail til dem om problemet, men det er 3-5 uker siden, men jeg har ikke fått no svar. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 16:20, skrev Baltazar:......- Jeg har lagt inn AMD AGP Driver (5.33). AMD AGP Driver.............._________________MSI K7T 266Pro2 m/AMD Athlon XP 1700+....... Jeg tviler på at dette er løsningen på problemet ditt, men en ting er ivertfall feil med det overstående. AMD AGP driveren er kun beregent for hovedkort basert på AMD brikkesett, den skal derfor ikke innstalleres på ditt hovedkort da det er basert på VIA brikkesett. Det eneste du skal installere for at hovedkortet skal fungere bra er VIA 4in1 driverene. Noen forsklag som kanskje kan hjelpe: - Har du oppdatert biosen på hovedkortet? (Kan fikse mulige konflikter mellom skjemkort/hovedkort) - Er det sørget for luftsirkulasjon i kabinettet slik at denne ikke blir for varm? - Kan det være prosessoren som ikke får tilstrekkelig kjøling? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 tvilsomt men det kan være verdt å sjekke det virtuelle minne og dma. det virtuelle minne bør stå på ca 3000 mb minimum og maximum. det gjorde jeg og da kunne jeg kjøre ukomprimert avi noe jeg ikke kunne før jeg gjorde dete. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Det virtelle minne skal stå på 2.5x hvor mye ram du har. 2.5 ganger så mye. Setter man en 3gig Virtual Memoryfil så vill man få dårligere utelse på PCèr med lite ram. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 kjekt. Det viste jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå