Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei Jeg har et søtt lite script her som lister opp innholdet i en mappe. Legger jeg <li></li> før og etter $flash vil de listes opp i en fin liste. Men om jeg bytter ut <li> med <option>, da setter den alle filene i mappa i samme valgboks. <?php $maindir = "./mp3/"; $mydir = opendir($maindir); while(false !== ($file = readdir($mydir))){ if(!is_dir($file)){ $fileList[] = $file; } } closedir($mydir); natsort($fileList); foreach($fileList as $file){ $flash .= "$file"; } ?> <? echo "<option>$flash</option>;" ?> Er det en liten magisk tvist jeg kan gjøre her også som løser mine problemer? BTW: Hensikten med dette er at brukerne skal kunne velge en fil i en mappe for så å kommentere den. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 <?php $maindir = "./mp3/"; $mydir = opendir($maindir); while(false !== ($file = readdir($mydir))){ if(!is_dir($file)){ $fileList[] = $file; } } closedir($mydir); natsort($fileList); foreach($fileList as $file){ $flash .= "<option>$file</option>"; } ?> <? echo "<select>\n$flash\n</select>;" ?> Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Takker så mye, problemet er nå løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå