Gå til innhold

nForce 680i + Overklokking = Sant?

Reeve

Anbefalte innlegg

nForce 680i SLI + Overklokking = Sant?

Helt til nå vil nok de fleste være enig med meg at Intel i965 og i975X har vært de beste chipsettene til å kjøre Conroe/Allendale og Kentsfield på. Men nå som det nye (og dyre) nForce 680i SLI chipsettet er kommet, tror jeg at dette kan bli det nye entusiast-kortet for oss som liker å bruke litt penger på pc, og som vil overklokke. Disse påstandene er ikke unte grunnlag. Selv om det ikke er lenge siden nFoce 680i ble lansert, har det kommet et par tester på nettet. Blandt annet VR-Zone har testet EVGA sitt eksemplar.

(Jeg tror at Intel skal ha litt av æren for at nFForce har så bra overklokkingsegenskaper;))

HER er testen ;)

Som testen viser, så klarer de å få høyere FSB både med Kentsfield og Conroe på det hovedkortet. Pluss det har jo SLI (selfølgelig) og derfor vil det være et bra valg om su planlegger å kjøre SLI, for eksempel som jeg skal. Først skal jheg ha meg et 8800 GTS, og når jeg trenger det skal jeg oppgradere med et til.

Jeg vet i hvertfall at jeg kommer til å gå for dette kortet.

Hva syntes dere om dette kortet? Tror dere at det har en framtid som et bra eller dårlig chipset?

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...