John P. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg har altså Trend Micro PCCillin 14 (2006) installert, og der har det nå dukket opp noe som heter WiFi Intrusion detection (mulig det var der før også, men har ikke hatt trådløst nettverk før nå i det siste). Dette skal da oppdage om en annen datamaskin prøver å koble seg på mitt trådløse nettverk. Vel og bra. Men hittil i hvert fall er det kun min egen trådløse router som er 'detektert'. Dette er også greit, og jeg kan velge å "Trust" denne "maskinen" (routeren). Det står at det er en router og MAC adressen stemmer etc. Men - mitt spørsmål blir da: dersom noen prøver å komme seg igjennom mitt trådløse nettverk, så vil de vel gjøre det gjennom routeren min? Og dermed, dersom jeg da har satt programmet til å 'stole på' routeren, så vil jeg jo dermed også 'stole på' eventuelle folk som prøver å koble seg på? Eller har jeg misforstått noe her? Det er ikke noen vits i å velge å ikke 'stole på' routeren heller, for da popper det bare opp en boks ca. hver halvtime som forteller meg at routeren er oppdaget. Jo takk. Så jeg skjønner liksom ikke hvordan dette egentlig skal fungere? Er det sånn at dersom noen klarer å koble seg til via min router så vil deres egen IP-adresse dukke opp? For i så fall kan jeg jo se at det vil fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå