Gå til innhold

Nokia n95 (England)

heinoe

Anbefalte innlegg

Eg har nesten nettopp mistet mitt digitaler kamera og nokia 6280 , tenkte derfor eg skulle dra til å kjøpe en n95 .

Problemet er bare at det er så lang tid til denne blir lansert i Norge (noen som vet eksakt dato for norgeslansering btw ? ) .

Men skal til London nå på fotballkamp så lurte eg litt på om di kanskje hadde lansert tlf i England ?

I så tilfelle så finnes vel ikkje norska språk på denne tlf , lurte derfor på om det hadde vore muligt å skifte software på denne over til norsk hvis den selges i england ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne telefonen er allerede i salg i flere land. Vet dette fordi jeg skal ha meg den selv, men synes det er litt dritt å kjøpe telefon fra utlandet siden jeg synes det er greit med butikk garanti og. Hvis du går på Ebay så er det ikke noe problem å kjøpe den fra Hong Kong eller USA. Relativt mye billigere og. ;)

Lenke til kommentar
Denne telefonen er allerede i salg i flere land. Vet dette fordi jeg skal ha meg den selv, men synes det er litt dritt å kjøpe telefon fra utlandet siden jeg synes det er greit med butikk garanti og. Hvis du går på Ebay så er det ikke noe problem å kjøpe den fra Hong Kong eller USA. Relativt mye billigere og. ;)

7276850[/snapback]

Tullball.

Som nevnt er ikke mobilen offisielt til salgs i noe land, og det er nok minst 2 mnd til den er helt ferdig. Det som finnes av N95'er på steder som ebay er etter all sannsynlighet forsøk på svindel.

Lenke til kommentar

Det kan nok godt stemme det du sier. Kan hende jeg var litt rask. Så på den tidligere idag på ebay, men har handlet mye der og annonsene ser ikke helt legitime ut. Skriver at hvis du mailer dem så kan du få en buy it now pris på 250$ og den koster 799-899$ i mobilforretninger i USA på pre-order og det står at den kommer om 47 dager der borte, så annonsene er nok bogus. Sorry. My bad. :(

Lenke til kommentar

I denne tråden har dette spørsmålet vært oppe i sammenheng med at et par typer prøvde å selge tilsammen 5stk N95 på QXL.no.

Sendte i denne sammenheng en mail til Nokia support/Nokia Care og fikk følgende svar:

Hei Bjørnar

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice. N95 forventes sluppet rett over nyåret, men den er enda ikke satt i produksjon.Vi har ikke fått sett prototypen av produktet enda (selv om det nok sikkert finnes), så dette vil jeg tør påstå er svindel ja. Desverre er det ingenting vi kan foreta oss, du må gjerne skrive en mail til QXL og informere dem om dette.Det er jo leit at folk blir svindlet på denne måten.

Kan fortelle deg at en kollega var på en messe i København for kort tid tilbake, og da Nokia's egne ansatte spurte om å få se denne modellen kom svaret klart: "Telefonen er ikke satt i produksjon, og prototypen er ikke tilgjengelig for utstilling heller".

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

Videresendte til QXL.no og fikk først svar fra QXL.no om at auksjonen var stoppet og kontoen midlertidig stengt, men når jeg kontaktet dem forrige uke (av rein nysgjerrighet) fikk jeg til svar at de hadde vært i nær kontakt med Nokia internasjonalt og at dette ble bekreftet fra Nokias side som et trolig svindelforsøk, Mer kunne de ikke si.

Så til alle som spekulerer i N95 fra utlandet: La vær. Om det finnes telefoner der ute er det 100% sikkert prototyper. Lovlighet og funksjonalitet er deretter.

Lenke til kommentar
Innimellom skal noe så enkelt være så vanskelig. Be om å få IMEI nummeret, og skriv det inn her. Er ikke det en enkel og sikker måte å sjekke det på? ;)

7285840[/snapback]

Min Nokia E61:

Note: You seem to have entered a possibly valid IMSI number from Saint Kitts and Nevis, but we were unable to determine the original mobile network. Please add it to our database.

Saint Kitts and Nevis?! :!: Har kjøpt min brukt, men har kvittering fra en telefonbutikk i Sande, så tar det personlig med ro. Men hadde jeg (vært dum nok til at jeg hadde) kjøpt brukt telefon uten kvittering hadde jeg trolig fått litt nerver! :!:

Men er sikker på at om du sender IMEI nr til Nokia så sjekker de det mer enn gjerne for deg om du sier du vil kjøpe en ny/brukt N95 i November 2006! :!:

Lenke til kommentar
Innimellom skal noe så enkelt være så vanskelig. Be om å få IMEI nummeret, og skriv det inn her. Er ikke det en enkel og sikker måte å sjekke det på? ;)

7285840[/snapback]

Min Nokia E61:

Note: You seem to have entered a possibly valid IMSI number from Saint Kitts and Nevis, but we were unable to determine the original mobile network. Please add it to our database.

Saint Kitts and Nevis?! :!: Har kjøpt min brukt, men har kvittering fra en telefonbutikk i Sande, så tar det personlig med ro. Men hadde jeg (vært dum nok til at jeg hadde) kjøpt brukt telefon uten kvittering hadde jeg trolig fått litt nerver! :!:

Men er sikker på at om du sender IMEI nr til Nokia så sjekker de det mer enn gjerne for deg om du sier du vil kjøpe en ny/brukt N95 i November 2006! :!:

7286930[/snapback]

Feil link. Bokstavene så så like ut :p

Riktig link: http://numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr ;)

Lenke til kommentar

7285840[/snapback]

Min Nokia E61:

7286930[/snapback]

Feil link. Bokstavene så så like ut :p

Riktig link: http://numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr ;)

7290273[/snapback]

Skjønte det va noe rart, fikk Saint Lucia her :D , men med nye linken ser alt helt ok ut for meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...