Empire of the Sub Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hei! Vi er 7 gutter som skal ut på peppes og deretter se Saw 3 på kino. Vi har bestilt og hele pakka, problemet er bare at alle oss er 17 År. Det burde vel funke, det kan da ikke være så strengt som f.eks å kjøpe øl ? Trenger gjerne et par erfaringer.. Edit: Det er "Absolutt 18År" på filmen. Endret 11. november 2006 av jhj Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Pøh. Så filmen i går, og det var nok av folk helt ned til 15 år der inne. Ingen kontroll her i Bergen i hvertfall, kjøpte bil. og gikk rett inn. Langt i fra så strengt som når det gjelder alkoholkjøp Lykke til, og kos dere!! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 "Bring a Bum" Det gjorde de i South Park Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Føler meg litt tryggere nå :-) Spørs helt på kinoen, får håpe Ski ikke er så strenge Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg var på Fredrikstad Kino på Den Store Kinodagen, der hadde jeg planer om å se SAW 3. Jeg hadde med meg 1 stk. fetter og 1 stk. lillebror, de er 15 og 16 år gamle. Jeg var sikker på at det ikke ville bli noe problem da de hadde med seg meg som er 19 år, jeg trodde loven var slik at hvis en er over 15 år og har med seg en på over 18 år, kan de på over 15 år se 18 års aldersgrense. Men vi ble faktisk nektet adgang, da han bilettgutten sa at den regelen jeg pressenterte kun gjalt opp til og med 15 års aldersgrense, 18 år var en absolutt aldersgrense sa han. Så da måtte vi se Hard Candy istede. Noen som vet hvordan den regelen egentlig er? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 7 år - Barn ned til 4 år i følge med foresatte. 11 år - Barn ned til 8 år i følge med foresatte. 15 år - Barn ned til 12 år i følge med foresatte. 18 år - Absolutt nedre grense (med andre ord: No mercy). Hvordan var "Hard Candy", forresten? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Okda, så hadde kinoduden rett da. Hard Candy var absolut en severdig film, vil nødig røpe for mye om filmen hvis du har tenkt til å se den. Men den er tidevis sjokerende og vond. Edit: "tidevis" er ikke det riktige ordet, storparten av filmen er vond. Endret 11. november 2006 av Bruckiania Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vi skulle på The Departed i går, 15 års grense hvis jeg ikke tar feil. Jeg og han ene er 16, han andre er 17. Vi måtte vise legg. Må si jeg ble småflau der jeg stod, jeg ser ikke akkurat ut som 14 år.. Men det er da første gangen i mitt liv jeg har blitt spurt om det. Og har da vært på flere 18års filmer Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Så Saw3 på Eldorado i Oslo, masse kiddo's som neppe var mer en 18 der inne iallefall. Absolutt ingen kontroll ved ingang til filmen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er veldig forskjellig fra sted til sted. Noen plasser er de veldig nøye på det, andre ikke. I går kjøpte en av mine venner filmen Naboer, som har atten år aldersgrense. Han er tretten. Da en annen venn på pur faenskap spurte kassadamen om hva slags aldersgrense det var på den filmen, bare lo hun. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Nettopp kommet hjem fra kinokveld. Det ble ikke Saw 3. Rasshøl av en vakt sa nei til de gutta som ikke hadde legg. Det ble borat isteden Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Du skal være glad... Saw III skal visstnok være et makkverk, og Borat er konge, det vet jeg selv uten å ha sett sistnevnte. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Tja, Borat er bra, men det er rimelig nedvergende å ikke slippe inn på en FILM. Når man hele tiden har i bakhode at borat er staget, at det ikke er på ordentlig, blir den ikke så bra.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Kinoen kan gjøre som den vil, det er ingenting juridisk bindende med disse aldersgrensene. Er jeg rimelig sikker på. Endret 12. november 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Kinoen kan gjøre som den vil, det er ingenting juridisk bindende med disse aldersgrensene. Er jeg rimelig sikker på. 7268068[/snapback] Da min bror og fetter ble nektet adgabg til Saw III, ble jeg fortalt at kinoene nå og da blir besøkt av et oppsyn. Hvis di tar kinoen i og ikke følge aldersgrensene medfører dette represalier for kinoen. Og faktisk, rett etter at Hard Candy beggynte var det en mann som sto i døråpninga inn i kinosalen og myste ut over publikumet i ca 30 sek. eller noe. Om det var oppsynet vet jeg ikke, men det kan jo hende at det var det, og at bilettsjekkeren viste om det, og derfor var ekstra streng. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 De to kompisene mine på 17 år kom ikke inn på Sag 3 i går! Så da er det nok ganske strengt..! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Haha, er det sant? Jeg husker jeg ble stoppet på en femtenårsfilm når jeg var ti år.. Men..altså. Uff, latterlig. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 husker ikke hva vi skulle se, men var vel 16 år da, og filmen var for 18. åringer... Det er den eneste gangen jeg har blitt nektet ingang på kino pga alderen. Vi løste det ved å kjøpe bilettene i bilettautomaten. og dørvakta sa ingenting... Lenke til kommentar
EDB Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Slapp nettopp inn på Saw 3 uten å vise noen form for legg, og jeg er 17år. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg, en venn av meg og fettrene hans så Saw 3 på lørdag, bare jeg som er over 18, og det var ikke noe problem å komme inn i det hele tatt. Den ene fetteren til vennen min er bare 16. Nå skal det sies at jeg hadde kjøpt billetter til alle med visa, da. Er det i billettluken eller når du skal inn på filmen de sjekker hvor gammel du er? edit; filmen var drit! Endret 13. november 2006 av Jør2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå