Gå til innhold

Kino, Absolutt 18 - Strengt ?

Empire of the Sub

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var på Fredrikstad Kino på Den Store Kinodagen, der hadde jeg planer om å se SAW 3. Jeg hadde med meg 1 stk. fetter og 1 stk. lillebror, de er 15 og 16 år gamle. Jeg var sikker på at det ikke ville bli noe problem da de hadde med seg meg som er 19 år, jeg trodde loven var slik at hvis en er over 15 år og har med seg en på over 18 år, kan de på over 15 år se 18 års aldersgrense. Men vi ble faktisk nektet adgang, da han bilettgutten sa at den regelen jeg pressenterte kun gjalt opp til og med 15 års aldersgrense, 18 år var en absolutt aldersgrense sa han.

Så da måtte vi se Hard Candy istede.

Noen som vet hvordan den regelen egentlig er?

Lenke til kommentar

Okda, så hadde kinoduden rett da.

Hard Candy var absolut en severdig film, vil nødig røpe for mye om filmen hvis du har tenkt til å se den. Men den er tidevis sjokerende og vond.

Edit: "tidevis" er ikke det riktige ordet, storparten av filmen er vond.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Det er veldig forskjellig fra sted til sted. Noen plasser er de veldig nøye på det, andre ikke.

I går kjøpte en av mine venner filmen Naboer, som har atten år aldersgrense. Han er tretten. Da en annen venn på pur faenskap spurte kassadamen om hva slags aldersgrense det var på den filmen, bare lo hun.

Lenke til kommentar
Kinoen kan gjøre som den vil, det er ingenting juridisk bindende med disse aldersgrensene. Er jeg rimelig sikker på.

7268068[/snapback]

Da min bror og fetter ble nektet adgabg til Saw III, ble jeg fortalt at kinoene nå og da blir besøkt av et oppsyn. Hvis di tar kinoen i og ikke følge aldersgrensene medfører dette represalier for kinoen.

Og faktisk, rett etter at Hard Candy beggynte var det en mann som sto i døråpninga inn i kinosalen og myste ut over publikumet i ca 30 sek. eller noe. Om det var oppsynet vet jeg ikke, men det kan jo hende at det var det, og at bilettsjekkeren viste om det, og derfor var ekstra streng.

Lenke til kommentar

husker ikke hva vi skulle se, men var vel 16 år da, og filmen var for 18. åringer...

Det er den eneste gangen jeg har blitt nektet ingang på kino pga alderen.

Vi løste det ved å kjøpe bilettene i bilettautomaten.

og dørvakta sa ingenting... :p

Lenke til kommentar

Jeg, en venn av meg og fettrene hans så Saw 3 på lørdag, bare jeg som er over 18, og det var ikke noe problem å komme inn i det hele tatt. Den ene fetteren til vennen min er bare 16.

Nå skal det sies at jeg hadde kjøpt billetter til alle med visa, da. Er det i billettluken eller når du skal inn på filmen de sjekker hvor gammel du er?

edit; filmen var drit!

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...