Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort

pcsuper

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ett nytt hoverkort, kan gå opp til sånn ca 1500 kr : )

Jeg har PCI-Exspress , Intel Penitum 4 Socket 775. Og har 2 ide hardisker og 2 sata hardikser og ett cdrom.

De trenger jeg og ha med.

Sett litt på det kortet her : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321781

Lurer på om det er bra nok ? og om det har alt jeg ser etter.

(Er ny i valg av hovedkort så skjønner ikke alt med det enda)

-Pcsuper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK er bra det, etter de kommentarer og tester som finnes. Og det gir mulighet for å oppgradere til Core 2 Duo.

Men det har bare en IDE kontakt, så du vil trenge et IDE kontrollerkort i tillegg for å kunne koble opp dine 2 IDE HD og CDRom. Koster ca kr 250 - 350 kr.

Men dette er generelt et problem for alle HK basert på P965 og 975X, da IDE ikke er del av referansedesignet, og HK produsentene legger til dette i tillegg.

Men tror Gigabyte GA-965P-S3 har mulighet for 4 IDE enheter.

Uansett om du må kjøpe ekstra kontrollerkort eller ei, du bør velge P965 pga muligheten til å oppgradere CPU.

Lenke til kommentar
HK er bra det, etter de kommentarer og tester som finnes. Og det gir mulighet for å oppgradere til Core 2 Duo.

Men det har bare en IDE kontakt, så du vil trenge et IDE kontrollerkort i tillegg for å kunne koble opp dine 2 IDE HD og CDRom. Koster ca kr 250 - 350 kr.

Men dette er generelt et problem for alle HK basert på P965 og 975X, da IDE ikke er del av referansedesignet, og HK produsentene legger til dette i tillegg.

Men tror Gigabyte GA-965P-S3 har mulighet for 4 IDE enheter.

Uansett om du må kjøpe ekstra kontrollerkort eller ei, du bør velge P965 pga muligheten til å oppgradere CPU.

7263157[/snapback]

Det korte du viste, er det noe jeg eller burde satse på i stede for det jeg så litt på ?

Lenke til kommentar
Det korte du viste, er det noe jeg eller burde satse på i stede for det jeg så litt på ?

7263190[/snapback]

Ved nærmere sjekk viser det seg at Komplett.no har feil opplysninger, også dette har bare en IDE kontakt (sjekker spesifikasjonene hos Gigabyte). Så bare kjøp ASUS kortet, og kjøp med Sunsway kontrollerkort i tillegg.

Klarer ikke å finne noen P965 med 2 IDE kontakter.

Men det finnes sokkel 775 kort basert på nVidia brikkesett med 2 IDE kontakter. nVidia 570 og 590 brikkesett (som fungerer med C2D). Erfaringen er at disse er betraktelig dårligere som overklokkingskort, men ellers OK. Og de er noe rimeligere.

Men ASUS P5B er "trygt kjøp".

Lenke til kommentar

7263190[/snapback]

Ved nærmere sjekk viser det seg at Komplett.no har feil opplysninger, også dette har bare en IDE kontakt (sjekker spesifikasjonene hos Gigabyte). Så bare kjøp ASUS kortet, og kjøp med Sunsway kontrollerkort i tillegg.

Klarer ikke å finne noen P965 med 2 IDE kontakter.

Men det finnes sokkel 775 kort basert på nVidia brikkesett med 2 IDE kontakter. nVidia 570 og 590 brikkesett (som fungerer med C2D). Erfaringen er at disse er betraktelig dårligere som overklokkingskort, men ellers OK. Og de er noe rimeligere.

Men ASUS P5B er "trygt kjøp".

7263333[/snapback]

Takker for hjelpen :):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...