Gå til innhold

Bilde:Oslomarka - Kritikk/Hjelp til Beskjæring

Belarnion

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om dette bildet kanskje burde beskjæres? Eller er den fine furua nede i høyre hjørne passe i fokus? Burde jeg kanskje endre på hvor fokuset i bildet ligger? Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig synes om bildet som det er nå. Kanskje det til og med er for mørkt? :hmm:

edit23november008jq3.th.jpg

Det er jammen ikke lett å bruke 6x zoom med canon powershot A700! Det var noen bilder og ulike lukketider som skulle til før et av de ble "skarpt nok" *Riste-riste-riste*

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første må du rette opp horisonten!

Selve bildet syns jeg egntlig ikke var så mye uansett. Var liksom bare en lite innsjø med masse trær bak. Dessuten så glir træra som er ute i vannet vekk i bakgrunnen.

Tror ikke jeg ville beskjært det, ville heller gått ut å tatt et nytt ett med litt mer vidvinkel.

Lenke til kommentar

Kan jeg få komme med et forslag her :)

Vet ikke helt hvordan du vil ha bildet, men jeg oppdaget at hvis en kutter bort himmelen, og gjør bildet mørkere, får man en fantastisk stemning, se vedlegg.

Ps Kommer veldig an på hvilken skjerm som viser bildet. Noen vil kanskje synes det er for lyst fortsatt, og noen for mørkt

post-43447-1163268732_thumb.jpg

Lenke til kommentar
For det første må du rette opp horisonten!

Selve bildet syns jeg egntlig ikke var så mye uansett. Var liksom bare en lite innsjø med masse trær bak. Dessuten så glir træra som er ute i vannet vekk i bakgrunnen.

Tror ikke jeg ville beskjært det, ville heller gått ut å tatt et nytt ett med litt mer vidvinkel.

7264724[/snapback]

OK, takk, skal se hva jeg klarer neste gang. :)

Kan jeg få komme med et forslag her :)

Vet ikke helt hvordan du vil ha bildet, men jeg oppdaget at hvis en kutter bort himmelen, og gjør bildet mørkere, får man en fantastisk stemning, se vedlegg.

Ps Kommer veldig an på hvilken skjerm som viser bildet. Noen vil kanskje synes det er for lyst fortsatt, og noen for mørkt

7265241[/snapback]

Oi. Ikke dumt, ikke dumt. Det ble en ny stemning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...