schwere Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hei, jeg har akkurat installert windows mediacenter 2005 på stuepc'en. Jeg bruker optisk kabel mellom lydkort (en PCI via Envy 24 vinyl audio sak) og forsterkeren (denon surroundreceiver). Dette funker greit med mp3 og dvd avspilling. På dvd slår forsterkeren over til dolby digital, og jeg får 5.1 lyd. Med med divx med 5.1 lyd er det værre. Jeg har prøvd både med ac3filter og en annen codec ("audex" tror jeg den het), men med dårlig resultat. Stort sett skjønner ikke forsterkeren at det kommer 5.1 signal, og gir meg bare stereo/dolby prologic. På et tidspunk fikk jeg den til å kicke inn i 5.1 mode, men da ble lyden hakkete (DD lampen på forsterkeren blinket faktisk, den skal lyse), og i et annet tilfelle ble lyden skurrete... hørtes nesten ut som signalet var for sterkt... Noen som har noen tips? Jeg har prøvd ymse instillinger i ac3filter og audex, også prøvd å installere bare en av dem... EDIT: Med litt mer herjing fikk jeg riktig 5.1 lyd med ac3filter Eneste problemet nå er at all lyd forsvinner i MCE etter at jeg spiller dvd... Endret 11. november 2006 av schwere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå