SupRnova Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Heisann Skal flytte ned i kjelleren og i den forbinnelsen skal jeg innvistere i hjemmekino annlegg Så jeg rota og styra og fant fram til dette: Komplett.no - Eltax Summit 6.0 System Komplett.no - Eltax AVR-800 Receiver Komplett.no - Eltax Atomic A-10.2 Annlegget skal spille musikk og film. Har allerde 32" tv. Skal skaffe meg en Denon dvdspiller fra Hi-Fi Klubben også da. Ja; Hva syns dere? Endret 16. november 2006 av SupRnova Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei.. Jeg ville sett meg om etter noe annet enn recieveren fra Eltax. Den klarer ikke levere i nærheten av den effekten som er oppgitt, da den bare trekker 320 watt fra strømnettet. Siden du har en Denon DVD-spiller er det kanskje en tanke å se etter noe brukt fra Denon? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg ville absolutt lagt mer penger i en større forsterker. F.eks denne som er oppgitt med noe mer realistisk effekt enn Eltaxen (6x150 (320) watt vs. 6x40 (890) watt). Nå er jo ikke reell utgangseffekt alt, men en større forsterker vil ha større kontroll over høytalerene, som betyr mindre forvrengning samtidig den har større 'head-room'. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Ja, syntes Eltax receiveren så litt "svak" ut Men jeg vet at Denon er veldig bra. Så hva å kombinere Eltax høytalerne med denne? Hi-Fi Klubben - DENON AVR-1306 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Eltax er IKKE å anbefale hvis du leter etter ett godt kjøp. Kombiner heller DENON AVR-1306 med Dynavoice F6 Og kanskje resten av den serien til Dynavioce. Koster litt mer men er mye bedre! Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Eltax er IKKE å anbefale hvis du leter etter ett godt kjøp.Kombiner heller DENON AVR-1306 med Dynavoice F6 Og kanskje resten av den serien til Dynavioce. Koster litt mer men er mye bedre! Oi! Takker for tipset! Var ikke så mye dyrere uansett. Tror jeg går for dette merket kanskje. Får se hvor langt budskjettet på 5-6000,- rekker Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Smart! Dynavoice klarer det Eltax ikke gjør, lage bra produkter til en billig penge Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Dynavoice F6 får mye skryt på AVforum.no. Den skal visstnok klare å konkurere med høyttalere til dobbelte av prisen. Ta en titt her, her og her Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Takker utrolig mye for tipsene! Spesielt med hintet til "Dynavoice F6" Så; Hva med dette oppsettet? Dynavoice F6 Calvados (Front høytalere) Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler (Bakhøytalere) Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter (1 eller 2 Senterhøytalere? *usikker*) DENON AVR-1306 (Hjemmekino reciever) Ja, Så dette greit ut? Klarer jeg meg uten en sub? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Enkelte Eltax sett er ganske bra for prisen, men med tanke på priser på Dynavoice (som andre nevner) så er det en "no brainer", gå for Dynavoice.. Hold deg langt unna dvd-spillere og forsterkere osv fra Eltax, høyttalerne deres er mange klasser over resten av utstyret (enkelte). Siste oppsettet der så ganske bra ut, mye for pengene, selv ville jeg ikke vurdert et hjemmekino anlegg uten subwoofer MEN det kan selvsagt kjøpes inn etterhvert. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Det der ser ut som et svært godt anlegg til prisen! Etterhvert kan du jo også investere i en aktiv sub, om du skulle få behov for dette. PS. Det vanlige er å ha kun én senter. Endret 13. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ah, Takker for dette Fikk fattern til å se på oppsettet og han sa at det var bare "løp og kjøp" Anngående sub så tenker jeg å vente litt med dette. Har ikke store budskjettet som 15 åring akkurat Uansett, Rommet er ikke det største akkurat så skal vell klare meg fint uten sub en stund! Skal laste opp bilder og "test resultater" når varene er i hus og ferdig montert. Skal vell bestille nå like før jul. Blir ganske heftig julegave til meg selv da Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg venter selv på et par Dynavoice Challenger M-85 som skal drives av min NAD C352. Fy jeg gleder meg! :!: Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Du må poste førsteinntrykket her når du har fått rigget opp M-85, og forskjellen til de andre/gamle høyttalerne du brukte. Er nysgjerrig på M-85 Endret 14. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vel, mine "gamle" høyttalere er et par Proson etellerannet med helt blærete lydspektrum. Det skal med andre ord bli en fornøyelse uten like å få de vekk. Skal uansett gi fra meg lyd når jeg har fått de i hus. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Calvados, Bergen, fortsatt til salgs Kjøp og salg skal IKKE foregå i denne tråden! Her diskuterer vi kun dette hjemmekino systemet! EDIT: Moderator fjernet disse kjøp og salgs postene! Endret 20. november 2006 av SupRnova Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Jippi! Da var hele systemet bestillt! Denon AVR-1507Kjøpte AVR-1507 istedet for AVR-1306, Kostet bare 300,- mere, har "auto-setup" og mulighet for 7.1 Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5" Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter Proson Bass port puter Total sum inkludert frakt: 5345,- Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ikke ett dumt valg, håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jippi! Da var hele systemet bestillt! Denon AVR-1507Kjøpte AVR-1507 istedet for AVR-1306, Kostet bare 300,- mere, har "auto-setup" og mulighet for 7.1 Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5" Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter Proson Bass port puter Total sum inkludert frakt: 5345,- 7414047[/snapback] Jeg har tenkt på nesten akkurat samme oppsett som deg. Har forsterker (litt eldre, men samme serie) og to Dynavoice F6 som fronthøyttalere. Er usikker på om jeg skal velge F6 eller S-4 som bakhøyttalere. Hva tror dere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Kan en egen tråd på det du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå