Gå til innhold

Dynavoice system - Godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Heisann ;) Skal flytte ned i kjelleren og i den forbinnelsen skal jeg

innvistere i hjemmekino annlegg :) Så jeg rota og styra og fant fram til dette:

Komplett.no - Eltax Summit 6.0 System

Komplett.no - Eltax AVR-800 Receiver

Komplett.no - Eltax Atomic A-10.2

Annlegget skal spille musikk og film. Har allerde 32" tv. Skal skaffe meg en Denon dvdspiller fra Hi-Fi Klubben også da.

Ja; Hva syns dere? :love:

Endret av SupRnova
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville absolutt lagt mer penger i en større forsterker. F.eks denne som er oppgitt med noe mer realistisk effekt enn Eltaxen (6x150 (320) watt vs. 6x40 (890) watt).

Nå er jo ikke reell utgangseffekt alt, men en større forsterker vil ha større kontroll over høytalerene, som betyr mindre forvrengning samtidig den har større 'head-room'.

Lenke til kommentar
Eltax er IKKE å anbefale hvis du leter etter ett godt kjøp.

Kombiner heller DENON AVR-1306 med Dynavoice F6

Og kanskje resten av den serien til Dynavioce. Koster litt mer men er mye bedre!

Oi! Takker for tipset! :) Var ikke så mye dyrere uansett. Tror jeg går for dette merket kanskje. Får se hvor langt budskjettet på 5-6000,- rekker ;)

Lenke til kommentar

Takker utrolig mye for tipsene! Spesielt med hintet til "Dynavoice F6" :)

Så; Hva med dette oppsettet?

Dynavoice F6 Calvados

(Front høytalere)

Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler (Bakhøytalere)

Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter (1 eller 2 Senterhøytalere? *usikker*)

DENON AVR-1306 (Hjemmekino reciever)

Ja, Så dette greit ut? :) Klarer jeg meg uten en sub?

Lenke til kommentar

Enkelte Eltax sett er ganske bra for prisen, men med tanke på priser på Dynavoice (som andre nevner) så er det en "no brainer", gå for Dynavoice..

Hold deg langt unna dvd-spillere og forsterkere osv fra Eltax, høyttalerne deres er mange klasser over resten av utstyret (enkelte).

Siste oppsettet der så ganske bra ut, mye for pengene, selv ville jeg ikke vurdert et hjemmekino anlegg uten subwoofer MEN det kan selvsagt kjøpes inn etterhvert.

Lenke til kommentar

Ah, Takker for dette :) Fikk fattern til å se på oppsettet og han sa at det var bare "løp og kjøp" ;) Anngående sub så tenker jeg å vente litt med dette. Har ikke store budskjettet som 15 åring akkurat :blush: Uansett, Rommet er ikke det største akkurat så skal vell klare meg fint uten sub en stund! :p Skal laste opp bilder og "test resultater" når varene er i hus og ferdig montert. Skal vell bestille nå like før jul. Blir ganske heftig julegave til meg selv da :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jippi! :D  Da var hele systemet bestillt! :p

Denon AVR-1507Kjøpte AVR-1507 istedet for AVR-1306, Kostet bare 300,- mere, har "auto-setup" og mulighet for 7.1 :)

Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5"

Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler

Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter

Proson Bass port puter

Total sum inkludert frakt: 5345,-  :love:

7414047[/snapback]

Jeg har tenkt på nesten akkurat samme oppsett som deg. Har forsterker (litt eldre, men samme serie) og to Dynavoice F6 som fronthøyttalere. Er usikker på om jeg skal velge F6 eller S-4 som bakhøyttalere. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...