zIUx Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Jeg har skaffet meg en HP Compaq nc6320 som det er bios passord på. Brutter`n som jeg kjøpt maskinen av husker ikke passordet. Ikke bra (dumbass)!! Vet det er flere måter å gjøre dette på.. Den jeg prøver meg på er å fjerne cmos batteriet og vente 30min eller mer. Men tror ikke alltid det funker på litt nyere maskiner da minne til bios ikke behøver batteri for å lagre oppsett. Men ikke fått bekreftet at det ikke fungerer enda.. Noen som vet at det funker eller med noen andre løsninger, si ifra? Endret 11. november 2006 av zIUx Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Maskinen har embedded TPM chip så er ikke sikkert at du får resatt bios passordet vha batteri hvis det er lagret der. Prøvd med HP Protect tool programmet , om du kan gjøre noe der ? Ellers er det jo ikke veldig mye nyttig a stille på i en notebook bios hvis den har default instillinger. Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Litt som jeg tenkte.. Problemet er at jeg skal legge inn XP på nytt.. Og for å kunne restarte maskinen med XP cd`n for inst. så må jeg sette DVD spilleren på riktig boot rekkefølge. Nå står den på HDD først.. Hmm... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Stemmer det med boot , har selv nc6000 og man må enable multibay boot opsjon i cmos. Du kan kontakte HP Tecnical Support Service , de vil hjelpe deg med å resette passordet. Se: http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/...hreadId=1073881 3'de post nedenifra . Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Om noen har noe innblikk på ossen jeg får "cracka" meg inn på min egen bios. Si ifra.............. tnx Endret 11. november 2006 av zIUx Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er ikke noen enkel måte å "cracke" seg inn på BIOS med. Det enkleste er å ringe support på 800 62 800 og forklare problemet. Så vidt jeg husker er denne laptopen i samme "familie" som ze4xxx og ze5xxx av Pavilion. Da kan i så fall support hjelpe deg over telefon. Du trenger bare en kvittering som viser kjøpet av maskinen for at de skal hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå