Gå til innhold

Idemyldring om linux server


arehsan

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-12 19:04, skrev Ritz:

Takker for alle svar.

det er egentlig macen som bekymrer meg mest. har hørt at osX skal gå knirkefritt, men OS9 har jeg dårlig erfaring med. men har ikke prøvd det mot linux/router. det burde vel gå..bare å sette opp gateway. fildeling som er problemet.

Noen som har erfaring om dette?


 

Vet ihvertfall at du må kjøre Dave på Mac'n hvis du skal koble den opp mot en win-maskin for at den skal "se" Mac'n. Vanligvis bruker OS9 bare Apple Talk og det duger jo bare til å koble Mac'r opp mot Mac'r.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-12 19:04, skrev Ritz:

Takker for alle svar.

det er egentlig macen som bekymrer meg mest. har hørt at osX skal gå knirkefritt, men OS9 har jeg dårlig erfaring med. men har ikke prøvd det mot linux/router. det burde vel gå..bare å sette opp gateway. fildeling som er problemet.

Noen som har erfaring om dette?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ritz på 2002-11-12 19:11 ]</font>


 

Har ikke prøvd det selv, men et program som heter netatalk fikser visst dette:

http://netatalk.sourceforge.net/index.php

 

Clarkconnect veit jeg har slags "søtte" for installering av dette programmet slik at det skal være lett å installere out-of-the-box (men selvfølgelig kan du bruke det på en hvilken som helst linux distro).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-16 15:10, skrev 4-Dante:

Men har selv testet gigantiske disker i gamle slitere, og det er ingenting som fryder meg mer enn å se at linux'en driter i bios'en. (Dog.. bootet ikke ifra den svære)


 

Win2k og XP gjør akkurat det samme, dersom vi ser bort ifra at de ikke kjører noe særlig godt på "gamle slitere" :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...