Gå til innhold

(de)Aktivering av Bluetooth/WLAN på laptop

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Compal CL56. På den er det en hardwarebryter for å slå av/på trådløs kommunikasjon, som gjelder for både Bluetooth og WLAN. Når jeg skal velge om det er Bluetooth, WLAN eller begge som er aktive når bryteren er på, må jeg imidlertid inn i et knotete og lite brukervennlig program. Hele poenget med HW-bryteren forsvinner litt i dette. Programmet oppdateres ikke såvidt jeg har fått med meg, og det en ukjent "jalla"-produsent som har lagd det.

Jeg lurte derfor på muligheten for å lage noe eget. Jeg har litt erfaring med Java, Visual Basic, noen scriptspråk, og såvidt vært borti assembly. Ser to måter å løse problemet på:

1) Kode alt selv fra bunnen av. Den første utfordringen blir da å finne ut hvordan programmet som følger med PCen fungerer, om det snakker direkte med maskinvaren eller om det går via systemkall osv.

2) Benytte DLL-filene som følger med programmet. Det blir nok den enkleste og ryddigste måten å gjøre det på, men jeg har ikke benyttet DLL-filer før og trenger nok litt oppstartshjelp her.

Forslag? :)

Edit: programmet (eller tilsvarende) kan nok finnes her: http://www.compal.com/Download/NB/CL51/Dri...sy%20Button.zip

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...