Duckman Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 En kompis av meg driver HardwareAnalysis, og han, som mange andre publiserte screenshots av alpha versjonen av Doom III i forbindelse med en leder artikkel. Nesten som forventet ble han bedt om å ta disse vekk. Dette gjorde han umiddelbart etter anmodningen, samtidig som han stilte spørsmål om hvorfor id taklet situasjonen på en såpass bøllete måte, som han selv uttrykker det. Etter selv å ha lest hans emailinger frem og til bake begynner jeg å lure på hva i alle dager de tenker på... Mailen kan du lese her. Hva mener dere?? _________________ "man kan ikke lage omelett uten å knuse ei høne" Webmaster@ http://www.dwpg.com <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:44 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:49 ] Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg forstår id veldig godt. De er selvfølgelig sinte og lei seg for at en alpha versjon av spillet deres er sluppet ut. Dessuten er hardwareanalysis.com kun en av veldig mange sider som id har måttet sende mail til, og de gidder derfor ikke svare med et langt foredrag. Det er hardwareanalysis.com som er "bad guys" her. Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Problemet er jo at denne alpha versjonen er ute på all verdens obskure FTP siter, og kan ikke trekkes tilbake om id ønsker det aldri så mye. Man kan dermed stille spørsmålstegn ved måten de har taklet situasjonen på. Når de i tillegg ikke gidder å svare på enkle spørsmål som blir stilt fra sjefen på en av verdens største hardware sider, vel....det kan hjo være at de har en "bad hair day", men jeg synes det virker lite profft og gjennomtenkt. Når katta allerede er ute av sekken, hvorfor ikke prøve å gjøre det beste ut av det? [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:47 ] Lenke til kommentar
DusteBikkje Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hvis jeg hadde laget et spill som ble hypet opp meget mye, og noen hadde leaket den ut på nettet, hadde jeg blitt forbanna, hadde ikke dere? Så ikke kom her et sekund og si, "id er så slemme!" for det er de ikke, de ønsker bare at mennesker ikke skal miste følelsen for et spill, sånn som skjedde med ut2k3, betaen som ble lekket ødela vil jeg si, førsteinntrykket for mange. Så når Doom III, et av de spillene som skal være en sterk evolusjon innnen grafikk i spill blir lekket over internett i en så tidlig fase, ville ikke dere blitt sinnsykt forbanna? Mennesker som har lastet den ned og sett ting de egentlg ikke skulle se før slutten av 2003? Da føler kansje id at de må omgjøre småting eller lage nye "overraskelser" sant? Så ikke syt over at id er fæle, værsåsnill og la vær [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:49 ] Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Sant, men det er ikke sikkert id taper noe på situasjonen. Alpha'n har fått sinnsykt mye omtale, kan jo hende den har resultert i større interesse også.. Men skjønner id godt. [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:51 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg skjønner godt at id blir forbannet over at slike alpha releas kommer ut på ftp'er. Samme skjedde jo som kjent med Unreal Tournament 2003, noe som kanskje ødela en god del av spillet desverre. Jeg syns det er greit at man gir ut spill som Razor og Deviance gjør, men å ødelegge med å slippe deler av spillet ut det er for dumt. _________________ [email protected] [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:51 ] Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 19:23, skrev B|Real:Jeg syns det er greit at man gir ut spill som Razor og Deviance gjør, men å ødelegge med å slippe deler av spillet ut det er for dumt. Hvordan kan du synes det er greit? Fristende ja, men greit? Nei. Det de gjør høres kanskje "edelt" ut, ved å gi ut spill gratis til folk i stedet for at de må gå å kjøpe det. En slags digital Robin Hood, sant? Pirat-kopiering er ikke bra. Et knippe utviklere jobber dag og natt på et produkt i årevis, og når det endelig slippes slik at de kan tjene penger på det de har jobbet så hardt med, kommer en gjeng kvistete 13-åringer å cracker det og gir det ut til "millioner" nedlastende freaks. Joda, du kan kanskje si at "men det er jo distributøren som får nesten alle pengene". Det er også sant, men utviklerne får litt de og. Og på grunn av pirat-kopiering selger distributørene mindre, og dermed tjener også utviklerne mindre penger. Har man spesielt lyst på et spill så kan man bruke litt penger på det. Det mener jeg. Og ja, jeg vet dette ikke var topicet i denne posten. Måtte bare kommentere at du mener det Razor og Deviance gjør er bra. Huff. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 skjønner alle som sier at piratkopiering er galt og jeg er helt enig, men det er jo greit hvis du laster ned spill som det ikke har kommet demo til og hvis du da liker spillet går i butikken og kjøper det og anbefaler spillet til andre så fler kjøper det men hvis du slutter å kjøpe spill fordi du kan laste det ned er det feil og veldig fy fy fy fy fy fy Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Erling E.: JEg har faktisk kjøpt UT2K3 da :wink: Men det som irriterer meg er prisen på spillet...jeg syns det er ALT for dyrt. Jeg har ikke råd til å betale 500kr for hvert spill jeg har lyst å prøve. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 kjøp frå england play.com ca 300kr per spel Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 huff, id sitter der og sutrer, hva hjelper det for? er som når en unge i butikken ikke får snop og begynner å grine som om det hjelper for noe. vet ikke helt hva id driver med jeg, tror ikke de vet det selv engang. med leaken er iallefall kul, og jeg kommer kanskje til og kjøpe spillet. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Nå kommer jo enda flere til å kjøpe spillet da. Nå som de har sett hvordan det i verste fall ender opp. :smile: Syns Alphaen er konge og gleder meg til fullversjonen kommer neste år med tanke på at Alphaen er så uferdig som det går ann å få det. :smile: Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: huff, id sitter der og sutrer, hva hjelper det for? er som når en unge i butikken ikke får snop og begynner å grine som om det hjelper for noe. vet ikke helt hva id driver med jeg, tror ikke de vet det selv engang. med leaken er iallefall kul, og jeg kommer kanskje til og kjøpe spillet. AGG! Har du noengang mista no? For eksempel lommeboka di? Tenker du hoppa rundt og søyt og grein en del over de usle 100lappene som lå i den så flott semska skinnlommeboka du fikk av tante olga jula '92. Vel, dette er MYE verre! De har mistet tusenvis av arbeidstimer, mye av hypen om "det supreste superspillet i verden" er borte, og id Software taper en hel del penger, og med det motivasjonen til å lage enda råere spill. På den annen side, er vel den leaken godt glemt når Doom III Final kommer i slutten av 2003. Jeg har faktisk ikke testa leaken enda heller, har liksom ikke finni'n, den jeg fant funka ikke og siden har jeg ikke prøvd. :razz: [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:53 ] Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Den 2002-11-13 11:07, skrev FlaSch: Quote: Jeg har faktisk ikke testa leaken enda heller, har liksom ikke finni'n, den jeg fant funka ikke og siden har jeg ikke prøvd. :razz: joda.. den virker, du må bare finne ut hvordan. måkke trykke single-player, du må ta opp console og skrive det der.. mener det var map e3/e3_1 map e3/e3_2 map e3/e3_3 trur det var sånn.. er en stund siden jeg prøvde den og jeg er LITT trøtt enda.. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg har selv fått tak i alpha'n, og jeg likte ekstremt godt det jeg såg. demo'n bare styrket min tro på Doom III, og ja, jeg kommer til å fleske ut med 500,- for orginal plate. [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:54 ] Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 11:07, skrev FlaSch:Quote:Jeg har faktisk ikke testa leaken enda heller, har liksom ikke finni'n, den jeg fant funka ikke og siden har jeg ikke prøvd.joda.. den virker, du må bare finne ut hvordan. måkke trykke single-player, du må ta opp console og skrive det der..mener det varmap e3/e3_1map e3/e3_2map e3/e3_3trur det var sånn.. er en stund siden jeg prøvde den og jeg er LITT trøtt enda.. ehrm, greit nok, jeg godtar misforståelsen siden det er min feil:P Men faktum er at jeg dro ned en .rar fil som var korrupt/ødelagt/fokka/slem/ond/stygg Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hvis det faktisk er en leak, så er jo det trist for id. Sjønner at de blir sinte. Men, dette er jo profesjonelle mennesker - de burde jo skjønne at folkene som laster ned programmet er fans og potensielle kunder. De burde også skjønne at virkeligheten er en litt annen for en nyskjerrig fan, enn dem selv akkurat nå. Faktum er at leaken er jo i bunn og grunn id sin egen feil. Med bedre sikkerhetsrutiner ville det jo ikke ha skjedd. _________________ Who messed with my anti-paranoia shot!?!? [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 13:56 ] Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hvordan kan det være id sin feil? Få vet hva som egentlig har skjedd, men ryktene sier at det er ATI som har leaket den! Det er ikke id som er problemet om det er tilfellet, men tror nok id behandler ATI litt annerledes i fremtiden ja.. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Dette er off-topic, men nok en gang føler jeg at jeg må si det. Navnet på selskapet dere alle snakker så veldig mye om for tiden skrives nemlig ikke ID Software.. Faktisk ikke Id Software engang, men id Software. En ting til når jeg er i gang. Om tittelen på spillet blir Doom 3 eller Doom III vet jeg ikke (regner med det siste), men en ting er sikkert og det er at det IKKE blir Doom ]I[.. Det tar ikke lang tid å skrive slike navn korrekt, så vær vennlig å gjør det til en vane. For å snakke litt om temaet også, så vil jeg si at id Software absolutt ikke er det sorte får her. Om alphaen ble lekket av ATI eller noen andre kan egentlig være det samme. Poenget er at den ikke skulle være tilgjengelig for folk flest enda, fordi det rett og slett ikke er ferdig. Den dagen id Software mener at det er ferdig regner jeg med at det blir sendt til trykken, og hvis vi er heldige kommer det en demo like før dette skjer. En ting er å laste ned denne alphaen, men å bruke skjermbilder derfra på en webside blir fullstendig galt og det er rett av id Software å klage på dette. Siden dette er et forum som blir brukt daglig av mange gamere skjønner jeg hvorfor det gang på gang blir tatt opp slike ting her, men personlig mener jeg at det er galt og at vi burde respektere id Software sitt ønske om å holde Doom III "hemmelig". Diskusjoner om spillet er selvsagt greit, sålenge de ikke er basert på alphaen (som egentlig ikke finnes). Jeg vet at flere av de andre i Gamer.no er enige med meg nå så vis at dere er såpass voksne og klarer å følge normer og regler, takk! _________________ Bjørn Terje Erlandsen Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: bic-judge på 2002-11-14 12:07 ] Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hallo, blir ikke det litt som å putte fingerne i ørene og synge "la la la la jeghøreringenting la la la!". Faktum er at nå har faktisk ulykken skjedd, og det er ikke vår feil, så hvorfor skal jeg ta "hensyn" til ID/Id/id? Det blir som å late som nesa til Michael Jackson ikke detter av bare fordi det er synd på stakkar'n. Sånn som jeg har skjønt det så har id gitt techdemoen til ATI for at den skulle være en inhouse showcase, men så har det selvfølgelig gått til h... Hvis man har noe man ikke vil skal havne i feil hender så er det lurt å vokte det som en hauk - noe id altså ikke har tatt sterkt nok i betrakting. Uansett hvordan man vrir og vender på det så var det noe id aldri skulle ha gjort hvis de ville holde hemmelighetene sine trygge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå