Gå til innhold

Hva veier en Europalle ?

[muffin]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en diskusjon med noen om hvor mye en europalle veier, men finner det ikke noe sted på nettet...

Vet at det sikkert varierer litt, men vil ha en ca vekt, og vær så snill og ikke gjett villt, det klarer vi selv lol

Takker for alle svar.

7262449[/snapback]

Rundt 11-12 kilo i tør tilstand.

Lenke til kommentar
Rundt 11-12 kilo i tør tilstand.

7262467[/snapback]

En europalle veier +/- 25Kg avhengig av hvor tørr den er.

7262487[/snapback]

:huh:

7262510[/snapback]

+/- 17,5 (15-20) kilo er mer riktig, men det er avhengig av hvor tørr den er og blir den blaut nok så føles det mer som 286 kilo til tider :)

Og hvis den har fryst fast i bakken så blir det jævla tungt :D (Og du og du som jeg gleder meg til det blir vinter :no: )

Lenke til kommentar

Det er store variasjoner av hvor kraftig treverk som blir brukt. vet ikke helt om alle disse går under definisjonen Europall, men størrelsen er i alle fall lik på dem.

Jeg har tross alt 5 års erfaring i frukt og grønt på Meny, så jeg har løfta noen paller ja.

Edit: Engangspaller er det kanskje noe som heter ja. Men de letteste jeg har vært borti har da blitt brukt mange ganger.

Men en våt og skitten Europall kan være ganske så tung, sikkert 2 banankasser i vekt eller noe sånt (2 x 18kg).

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Dæng. Mente jeg fikk høre 11-12 kilo av pallemannen da jeg skaffet paller til et LAN vi arrangerte (IPX på Stord).

Men det er mulig dette var de kjipe, sure, tynne pallene vi fikk noen av.

7263048[/snapback]

Europaller er ganske store (120*80cm), og kanskje litt for store til LAN. Kanskje det var halvpaller du fikk (80*60cm)?
Lenke til kommentar
Dæng. Mente jeg fikk høre 11-12 kilo av pallemannen da jeg skaffet paller til et LAN vi arrangerte (IPX på Stord).

Men det er mulig dette var de kjipe, sure, tynne pallene vi fikk noen av.

7263048[/snapback]

Europaller er ganske store (120*80cm), og kanskje litt for store til LAN. Kanskje det var halvpaller du fikk (80*60cm)?

7263634[/snapback]

Nope. Vi fikk hovedsaklig vanlige europaller. 400 stk. om jeg ikke husker helt feil.

Men innimellom hadde det sneket seg noen andre, tynne noen. Sikkert engangspaller.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...