Gå til innhold

Kopiering av arkivstruktur til ny harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kopiere filstrukturen fra en disk til en annen for å unngå defragmenteringen av strukturen (dvs filene for mappene) som oppstår (?) når man bruker vanlig "dra og slipp" med Windows utforsker.

(Det er selvføgelig å kjøre defragmentering etterpå, men det tar tid.)

1.

Jeg prøver xcopy /T /E [fradisk] [tildisk], men får beskjed om "lite minne" etter at xcopy har kjørt litt. Det er faktisk ikke tilfelle at maskinen har lite minne og det går ikke andre programmer. Det later til at at det er dybden/lengden på stiene (paths) som er det faktiske problemet.

2.

Har prøvd Robocopy fra det grafiske brukergrensesnittet, men "dos"-vinduet som den starter bare blafrer forbi uten at jeg kan se hvilke feilmeldinger som oppstår.

3.

Er det noen som vet om om utforskerens kopiering er intelligent, dvs at den samler all strukturinformasjon og legger den samlet på disken?

-Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Mener at det bare kjører på der hvor det er ledig plass, så hvis hele den nye disken er tom vil det vel ikke oppstå noe særlig fragmentering.. I dette tilfellet ville jeg uansett bare kjørt på med en enkel kopiering, og deretter sjekke om det trengs en defragmentering..

Lenke til kommentar

ROBOCOPY

Ja, som du ser så har jeg prøvd robocopy (lastet den ned fra MS-siden, slik som linken du la opp.) Må jeg prøve å starte den med parametre fra en kommandolinje?

Som sagt så skjedde det bare et "blaff" av et DOS-vindu. Alt var fylt ut: kilde og destinasjon, samt krysset av for de aktuelle parametrene.

-Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...