ekwathne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jojo, men original potta er somregel lagd for jevnt drag gjennom hele turtallsregisteret (derfor liker jeg å kjøre uplombert, mer behagelig å kjøre). Det gjør at toppdraget ikke er like godt som med effektanlegg. Når du skal teste toppfart er det toppdraget du vil ha. Effektanlegg drar dårlig på lavt turtall til det plutselig kicker inn og drar noe jævlig. Altså ikkeno bånndrag men jævlig toppdrag. På totaktere er det sånn at potta har nesten alt å si på hvilket turtallområde draget ligger. 7272394[/snapback] Men fordelen med effektanlegg er at du enkelt og greit kan dra hjem og bytte til det orginale hvis du må på visning. Men det er som sagt bedre å kjøre uplombert. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jojo, men original potta er somregel lagd for jevnt drag gjennom hele turtallsregisteret (derfor liker jeg å kjøre uplombert, mer behagelig å kjøre). Det gjør at toppdraget ikke er like godt som med effektanlegg. Når du skal teste toppfart er det toppdraget du vil ha. Effektanlegg drar dårlig på lavt turtall til det plutselig kicker inn og drar noe jævlig. Altså ikkeno bånndrag men jævlig toppdrag. På totaktere er det sånn at potta har nesten alt å si på hvilket turtallområde draget ligger. 7272394[/snapback] Men fordelen med effektanlegg er at du enkelt og greit kan dra hjem og bytte til det orginale hvis du må på visning. Men det er som sagt bedre å kjøre uplombert. 7272420[/snapback] Yeah! Derfor skulle jeg ha effektanlegg selv om jeg egentlig ikke ville pga kjøreegenskapene. Men nå er et lite brukt originalt anlegg kjøpt så nå kan jeg fjerne plombene på original anlegget mitt og fremdeles ha et annet originalt anlegg å sette på hvis jeg må på visning . Betaler 1000 kr for det. Men men, nok offtopic. Det er den forrige eieren som skal stikke til Biltilsynet med vognkortet han har skrevet under på omregistreringa på. Det trådstarter må ordne med er forsikring, passe på at det blir skrevet kontrakt mellom kjøper og selger så han ikke blir lurt osv... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Btw, er et mopedmerke som heter Fantic som visstnok skal være ekstremt bra. De går i over 100 km/h uplombert og blir levert med effektanlegg originalt (plombert riktignok). En på Mopedportalen fikk en ny Fantic som leverandøren ikke hadde plombert (sikkert en glipp et sted). Den gikk rimelig fort unna (over 100 km/h). Forsterket AM6 motor. http://www.secma.no/showDetails.aspx?Produ...&Category=Moped Angrer litt på at jeg ikke kjøpte Fantic. Var ikke lenge sia jeg kjøpte moped ny, men da visste jeg ikke om det . Anbefaler alle som skal kjøpe ny moped å kjøpe det. 7272342[/snapback] Så var jo den like dyr som en brukt rimelig lettsykkel også da.. 7272369[/snapback] Du får nesten ikke nye mopeder til under 20 000 kr, bare scootere. Betalte 21 000 kr for min. Tror den Fantic sykkelen kommer på tilsammen 29 000 kr når registrering, frakt osv er lagt til. Sant, du kan kjøpe lett sykkel, men da må du legge til de 10 000 kr mer det koster å ta lett lappen, den veldig dyre forsikringa og den dyre årsavgifta. Jeg har hvertfall ikke penger til det . 7272417[/snapback] Neinei, bare nevnte det. Jeg hadde hvertfall ikke betalt 30000 for en moped. Betalte 21 for min jeg også, men så er det fortsatt ett stykke opp til 30 da. Forsikringa på mopeden min er svindyr den å.. Hvor mye er det for forsikringa på lett sånn ca? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Da jeg kjøpte min moped skrev vi under på en kjøpskontrakt og et omregistrerings skjema. Jeg betalte selgeren der å da og festet mopeden på hengeren. Dagen etter gikk faren min til biltilsynet og leverte omregistreingskjemaet og fikk utlevert skiltet. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Du må sjekke moped grundig for skader/rust osv. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Btw, er et mopedmerke som heter Fantic som visstnok skal være ekstremt bra. De går i over 100 km/h uplombert og blir levert med effektanlegg originalt (plombert riktignok). En på Mopedportalen fikk en ny Fantic som leverandøren ikke hadde plombert (sikkert en glipp et sted). Den gikk rimelig fort unna (over 100 km/h). Forsterket AM6 motor. http://www.secma.no/showDetails.aspx?Produ...&Category=Moped Angrer litt på at jeg ikke kjøpte Fantic. Var ikke lenge sia jeg kjøpte moped ny, men da visste jeg ikke om det . Anbefaler alle som skal kjøpe ny moped å kjøpe det. 7272342[/snapback] den der virket interessant noen som vet hvilken motor denne har ? am6 eller ? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Btw, er et mopedmerke som heter Fantic som visstnok skal være ekstremt bra. De går i over 100 km/h uplombert og blir levert med effektanlegg originalt (plombert riktignok). En på Mopedportalen fikk en ny Fantic som leverandøren ikke hadde plombert (sikkert en glipp et sted). Den gikk rimelig fort unna (over 100 km/h). Forsterket AM6 motor. http://www.secma.no/showDetails.aspx?Produ...&Category=Moped Angrer litt på at jeg ikke kjøpte Fantic. Var ikke lenge sia jeg kjøpte moped ny, men da visste jeg ikke om det . Anbefaler alle som skal kjøpe ny moped å kjøpe det. 7272342[/snapback] den der virket interessant noen som vet hvilken motor denne har ? am6 eller ? 7272737[/snapback] Forsterket AM6 motor. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Nå har jeg kjøpt den Endelig. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Nå har jeg kjøpt den Endelig. 7283002[/snapback] Gratulerer da Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Gratulerer med kjøpet fin moped det, gjerne gi tilbake melding i tråden om du er fornøyd Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Graturlerer med din nye sykkel! Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Den Er Genial hehe.. Drit god å sitte på å kjøre med Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Den Er Genial hehe..Drit god å sitte på å kjøre med 7297504[/snapback] hvor fort går den da ? trimm eller ? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Den gjør ca. 70 på speedometeret bare effekt anlegg Lenke til kommentar
Prey Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Den der så slett ikke så verst ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå