Gå til innhold

error på nytt CFminnekort- formateringEOS?

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat fått meg et brukt Canon EOS 350D camera.( helt som nytt)

Kjøpte et 1G kingston CF minnekort til dette kameraet.

Tok ca 20 testbilder først (av/ på med camera samt div innstillinger)

Og dette fungerte utmerket. Tok også ut minnekortet og testet dette i minnekortleseren i min pc. (fikk overført bildene til pc)

Satte inn minnekortet og tok en pause.

Da jeg skulle slå på cameraet fikk jeg bare error på dette.

Etter litt ut og inn med minnekortet så kom det opp error CF på displayet i EOSen.

Prøvde så å sette minnekortet inn i leseren på PCen uten at dette virket.

Leste så litt i bruksanvisningen til EOSen og fant ut at jeg måtte formatere kortet.

Når jeg skulle formatere kortet så fikk jeg opp en "bolk" i displayet som fyltes (med blått) . (ettersom kortet formatertes? )

MEN, når bolken ble full,så frøs bildet i displayet og ville ikke forsvinne. Dette selv om jeg slo av cameraet med på/av knappen. Måtte ta ut batteriet for at dette skulle forsvinne.

Så til spørsmålet:

Er det feil på det nye CF kortet?

Ble kortet formatert skikkelig?

Er det noe feil på cameraet?

Bør jeg kontakte selger å få nytt kort?

Må vel si at jeg tror dette fungerer nå,men har ikke tatt mange bildene etter formatering.

Alt av info hjertelig velkommen

PS: anbefaler dere kabel for å overføre bilder,eller er det helt greit å ta ut kortet fra cameraet for å gjøre dette. (mest hensiktsmessig fra min side)

Mvh Jan I

Endret av Jan I
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig en feil på selve kortet, og bør byttes av selger. Om mulig, velg et kort av merket Sandisk eller Lexar. De er litt dyrere, men regnes som de mest stabile og sikre kortene. Tenk om dette hadde skjedd med kortet ditt når det var fullt med verdifulle bilder, før du fikk overført de til PC'n? Da er et stabilt minnekort en billig forsikring.

Minnekortlesere er nok det beste for å overføre bilder (raskt, enkelt, sliter ikke på kamera eller batteri).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...