Gå til innhold

IGN-Review: Resistance - Fall of Man (PS3)

KongRudi

Anbefalte innlegg

Hehe, tror nok ordet "oversvømt" var en øøøørliten overdrivelse ja :)

7264287[/snapback]

:) Mistenker det, ja. Eg liker ikkje slik stråmann-argumentasjon, der ein snakkar om ein vagt definert fiende, i dette tilfellet den mystiske "PS3 klubben", som ein tillegg meiningar og handlingar som er enkle å argumentere mot. Eg synest ikkje måten Avanore framstiller PS3-tilhengarane her på forumet er rimeleg, og vil derfor at han skal underbygge slike påstandar.

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor gidde?

De fleste som har vært her på forumet en stund vet hvor mye prat det var om akkurat det der

7263445[/snapback]

Fordi eg ikkje har sett postane du snakkar om, og mistenker at du ikkje vil vere i stand til å underbygge påstanden din.

Kay

7263807[/snapback]

Jeg aner ikke hvor du har vært etter E3 2005. Hvis du ikke har fått med deg alt våset om 1080p opp og ned i mente, at PS3 skulle frakte ting til månen og løse kreftgåten, ja da har du i hvertfall vært et helt annet sted enn jeg har vært.

Gamer.no påpekte noe av dette selv da de hadde sitt første møte med PS3 for et par uker siden.

Sannheten er at 360 og PS3 er omtrent like kraftige, og begge er bra konsoller.

Lenke til kommentar
Er bare å søke det så finner du mange

7264308[/snapback]

Las du kva eg skreiv? Det er du som kjem med påstandar, kvifor skal eg ha jobben med å underbyggje dei? Dersom det er enkelt å finne døme, kan du berre gjere det sjølv, so skal ikkje eg klage meir.

Kay

7264330[/snapback]

Sitter på jobben og orker ikke grave frem gamle tråder om Resistance, 1080p, 60 FPS, X360 killer bla bla bla

Det finner MANGE av de

Lenke til kommentar
Synes ikke Live er håpløst.

7264465[/snapback]

Hvorfor sier du da at 360 spill lagger ?

7264496[/snapback]

Skal vi se.

1. Et spill kan ha dårlig online implementering?

2. Det kan være bugs, se pkt. 1.

3. Det kan være problemer med nettet.

4. Det kan være øyeblikk da Xbox Live har tekniske problemer.

Lenke til kommentar

Artig diskusjon. 2xHDMI, dual 1080p diplay at 60fps osv, ikke måte på hva PS3 kunne... Jepp. Nå har en del vanskelig for å huske dette til og med.

Så kommer Resitance, PS3's killer launch app. 30 fps og ikke helt på høyde grafisk i detaljnivået. Dog uten hakking i følge anmeldelsen. Grunnen? For å ikke ofre grafiske detaljer. Velkommen i klubben for realistisk utnyttelse av hardware. 1080p og 60fps er ikke gratis. Sier ikke at det ikke kommer spill med det, men man ofrer noe hvis man gjør det. Enhver cpu og gpu har bare mye hestekrefter å trylle fram, og brukes noe til å tegne totalt langt flere piksler i raskere hastighet på skjermen, så må noe av hestekreftene ofres og hentes fra andre ting i grafikken. Enhver PC spiller veit jo det når de øker oppløsningen på spillene sine, da må de dra ned grafikdetalj slideren i options for å opprettholde frame rate.

Personlig har jeg alltid levd godt med 30 fps per sekund. Så for meg er det ingen sak egentlig. Men jeg er enig med Avanore at spill som f.eks CoD2 og CoD 3 flyter no' jævlig bra i 60 fps, og CoD3 ser virkelig fantastisk ut. Men jeg skal ikke dra videre sammenligning med CoD.

Det er ikke meningen å slå ned på PS3, Resistance spillet eller enkelte medlemmer av forumet. Det er bare fint med en liten wake up call. At enkelte da blir "morra gretne" da for så være.

Så mere til saken:

Resistance, når jeg ser video reviewet gir meg en sånn liten Half Life meets Call of Duty følelse. Og når jeg får meg PS3 så blir det absolutt ett av spillene jeg tar med meg fra butikken. Ser ut som et gjennomført godt håndverk, artige våpen, god grafikk, god AI blir nevnt også(!). Multiplayer - ah! Flott. Lite lag problemer allerede ved release. Og det på opp til 40 stykker online. Dog - 4 vs 4 på passe bane frister kanskje mere... Men vi får se på det når det kommer...

Så for at ingen skal trashe meg som 360 fanboy (unnskyld, 360 fan-old-fart i min alder), så legger jeg til at jeg ser hvor bra faktisk denne release tittelen ser ut tross alt. Gears Of War kom ett år etter 360 release, og se hva de har fått til på den ekstra tiden. Og husk - 30 frames per sec det også. Og som sagt - det bryr meg mindre. Neste vinter - PS3 titler kommer til å blir fantastiske grafisk de også... gjør ikke noe om jeg må vente til våren med ps3 for å si det sånn.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Artig diskusjon. 2xHDMI, dual 1080p diplay at 60fps osv, ikke måte på hva PS3 kunne... Jepp. Nå har en del vanskelig for å huske dette til og med.

<snip>

Det er ikke meningen å slå ned på PS3, Resistance spillet eller enkelte medlemmer av forumet. Det er bare fint med en liten wake up call. At enkelte da blir "morra gretne" da for så være.

7264591[/snapback]

Er dette retta mot meg? :)

Sjølvsagt har det vore hype, og det er alltid nokon som velger å tru han. Hugsar spesielt påstanden om at grafikkbrikkene i PS3 og XBox360 låg fleire generasjonar foran, og ville vere betre enn noko som kom til PC i eit år etter lansering. Men eg har inntrykk av at dei fleste på forumet her har hatt eit relativt realistisk forhold til kva ein kan forvente, kanskje med enkelte anfall av entusiasme (som stort sett blir raskt kjefta ned) innimellom.

Du får vanlegvis sånn om lag det du betalar for. :)

Kay

Lenke til kommentar
Velkommen i klubben for realistisk utnyttelse av hardware. 1080p og 60fps er ikke gratis. Sier ikke at det ikke kommer spill med det, men man ofrer noe hvis man gjør det. Enhver cpu og gpu har bare mye hestekrefter å trylle fram, og brukes noe til å tegne totalt langt flere piksler i raskere hastighet på skjermen, så må noe av hestekreftene ofres og hentes fra andre ting i grafikken. Enhver PC spiller veit jo det når de øker oppløsningen på spillene sine, da må de dra ned grafikdetalj slideren i options for å opprettholde frame rate.

7264591[/snapback]

Veldig bra fortalt. Det var tider da PS3 skulle ha alle spillene sine i 1080p og helst på flere skjermer samtidig.

Heldigvis lages det "kun" 720p spill til X360.

At spillene søtter 1080i gjør de, men de rendres i 720p.

Skulle GoW eller COD3 vært i 1080i ville vi ikke sett den flotte grafikken

Jeg håper at det 1080i/p tullet til spill ikke vil skje. Jeg vil ha 720p 2XAA eller mere og nydelig grafikk.

Resistance er garantert et drit bra spill. IGN gir det ikke 9.1 for morro skyld.

Jeg kommer også sikkert til å skaffe meg en PS3 med tiden, jeg bare venter på at fristelsen skal bli stor nok :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Kult å trykke på en tråd som skal handle om Resistance, leser gjennom, og til slutt har jeg glemt hva faen den egentlig skulle handle om fordi alle disse fjortissen som på død og liv må prate 1080p eller 34235i eller om 360 spill lagger eller ikke.

Drit bra:)

Lenke til kommentar
Hvid du virkelig er en Gamer, så burde du kjøpe deg alle 3 konsollene. Alle 3 har sine pærler. :thumbup:

7264700[/snapback]

Helt klart. Selv ender jeg opp med Wii, 360 og PS3. Fordelen er åpenbar - jeg kan til enhver tid håndplukke de beste titlene fra 3 forskjellige plattformer i tillegg til favoritten som uansett er den gode gamle PCen.

Zelda, Halo og Final Fantasy låter i mine ører noe mer spennende enn å måtte sitte med kun en av disse 3 nye maskinene.

Og Resistance ser klart ut som et spill jeg kan tenke meg når jeg etter hvert finner det interessant å skaffe meg en PS3.

Endret av Heales
Lenke til kommentar

1080p på Ps3 er bevist allereie, med Lair og Ridge Racer 7. Ridge Racer 7 vart jo forøvrig kåra til det vakraste spelet på TGS, og kjører 1080p med 60fps. ;). Så at spela kjem til å komme, tvilar eg ikkje på.

Når det gjeld Resistance, er det klart at eit spel som har 40 player online og ein fullstendig stabil framerate ikkje kan vere det vakraste spelet i verda samstundes.

Gears of War ser definitivt betre ut, men skulle det spelet hatt t.d. mulighetene for 20 player så hadde det blitt negradert til det ugjenkjennelege.

Det er to heilt ulike spel, med ulike løysingar når det gjeld grafikk og spelbarhet.

Begge er utruleg spennande spel iallefall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...