Gå til innhold

Har 512mb... vil jeg merke hvis jeg får 1024mb

eirik_lol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir litt som å bytte til bredere dekk på bilen og spørre akkurat hvor stor forskjell du vil merke på bilens egenskaper. Du vil merke forskjell, men det kommer ann på resten av bilen osv.

Derimot er det et enkelt svar, du vil få mindre swapping på disken og hvis du klarer å holde deg under swapping med 1024MB så vil du merke stor forskjell.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

kingston er et kvalitetsmerke med gode garanti ordninger. Ellers er ram'en helt kurrant. Og du trenger ikke spesielt "bra" ram for å øke minnemengden, kvalitet er da viktigst.

Eneste du skal være oppmerksom på er at den har samme CAS verdier som den du allerede har, og spesielt det første tallet CL, i dette tilfellet CAS: CL 3-3-3. Altså 3. Du må gjerne kjøpe en med et lavere tall, men det gir deg ikke bedre ytelse, siden den dårligste styrer hastigheten, men ikke kjøp en med høyere tall.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Yo!

Få opp "Task Manager". (ctrl-alt-del) eller (ctrl-alt-del) + trykk task manager \ oppgavebehanding.

Trykk på "Performance"

Se på "Peak" under "Commit Charge (k)". Her vises høyeste minneforbruk siden oppstart. Er den over "Total" under "Physical Memory (k)" så bør du oppgradere!

Ellers vil windows bruke av pagefile på harddisken og det går tregt..

Er Peak over total minne er svaret på spørsmålet ditt : JA...

PS! Start opp flere programmer samtidig for å se hvor mye minne som blir brukt da.

Tror jeg leste en guide om dette på hw.no eller itavisen.no.

Jah og mens jeg husker på det.. Det er ikke vits å kjøpe raskere minne og sette sammen med eksisterende brikker da hastigheten aldri blir høyere enn det de tregeste kan oppnå. Skal du ha raskere minne må du hive ut det gamle først.

ml

Endret av apologen
Lenke til kommentar

Dragavon: Det spørs helt hva han bruker maskinen til, derfor er det greit å sjekke hvor mye minne han bruker typisk i dag til sin bruk.

Hvis maskinen aldri går over 384MB total memory og swap fila ligger på minimum så er det minimalt man vil få ved å gå til 1024mb. Den vil cache mer, men thats it.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...