.vision Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hallo. JEg kjøpte meg ny cpu vifte her om dagen og når jeg da skulle starte pcen på ny, så fikk jeg "Disk boot failure, insert system disk and press Enter". Dermed satte jeg inn windows cden og da ville den plutselig legge inn windows på nytt. Jeg gjorde så dette, og det endte opp i at jeg kunne velge mellom 2 forskjellige windowser. Den gamle og nye selvfølgelig. Problemet er nå da at jeg trenger windows cden for å starte windows i det hele tatt. Også får jeg denne feil meldinga hvis jeg ikke setter inn cden. Hvorfor? mvh Gunnar Endret 11. november 2006 av mEttOx Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Tror dette retter seg om du gåt inn i biosen din å velger at maskina skal starte opp i fra harddisken istede for CD-romen. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kameraten min hadde det samme problemet men han koblett bare til harddisken (han viste ikke att den ikke stod i) Lenke til kommentar
.vision Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg er jo i windows nå og finner alle harddiskene mine.. Jeg har formatert nå også.. Det er så fryktelig irriterende at jeg må ha windows cden i, hvis jeg skal boote windows.. Noen som har flere tips? Har sånn Asus A8N-SLI Premium hovedkort. Har aldri hatt problemet før. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Sikker på at det står at den skal boote først i fra harddsiken i BIOS'n din? Lenke til kommentar
.vision Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Jepp. Den står som Primary master og slave på begge mine to harddisker også står DVD og DVD brenner på Secondary master og slave. Har lest noen plasser, hvor folk sier omvendt? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Jeg har samme problem med min maskin. Har to raptor 36gb i raid-o på egen kontroller og etter at jeg installerte windows på nytt måtte jeg ha en bootable cd i maskinen før den ville starte fra hdd. Trengte ikke å være windows cd da.... Men alt i Bios er rett stilt inn.... Hdd først og så cd/dvd.... alikevel vil den sjekke cd/dvd først, og når jeg ikke velger å boote herfra starter den normalt fra hdd! resten av hw i signatur Endret 11. november 2006 av Alihendra_ Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Ikke det at den skal stå som master osv... Men at den skal starte opp i fra hdd den først. Du finner det inne i bios.. Har hatt samme problemet og det løyste seg når jeg valgte at den skulle boote i fra hdd og ikke cd-rom som den sto på... Om du skjønner? Lenke til kommentar
.vision Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 yES! problemet er løst Jeg tok ut biosbatteriet.. Mye mulig den sto på noe sånn du sa Itw. takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Flott at det ordna seg;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå