scream Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Bare en liten ting , Li-Pol (Lithium Polymer) batterier er ikke noe nytt , åpner du din T68, vil du se at dette er batteriene som SonyEricsson bruker nå...... Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Ok, dette var jeg ikke klar over. Vet du hva som skiller disse batteriene fra Lithium-Ion batterier? Artikkelen er korrigert nå, og vi har også lagt til bilder av den nye telefonen takket være et lesertips! _________________ Øystein W. Høie Daglig leder, Amobil.no [ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-11-12 16:47 ] Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Litium ploymer bruker en slags type plast som faktisk leder strøm bedre enn kobber. Rimelig hi-tech greier. Litium er regnes jo som en gift, og er derfor ikke noe særlig å slenge i naturen. Lenke til kommentar
y_not Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 16:36, skrev ZeR0:Ok, dette var jeg ikke klar over. Vet du hva som skiller disse batteriene fra Lithium-Ion batterier? Du trenger ikke overlade dem når de er nye. Og de nesten umulig å ødelegge ved klattlading. Men det er ikke så lang levetid på de, har jeg hørt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 njah.. hvor lang levetid har egentlig en nymotens mobiltelefon nå til dags? bytter ut min hvert halve år, sånn ca.. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Ettersom jeg har skjønt er Lithium Polymer og Lithium Ion batterier ganske like. Forskjellen er (I tillegg til hvordan og av hva de er lagd seff.) størrelsen og vekten. Et Lithium Polymer batteri med nøyaktig samme egenskaper som et Lithium Polymer batteri vil være en god del mindre og litt lettere. Lithium Polymer batterier er fortsatt noe sjeldne, da de er dyrere å produsere enn Lithium Ion batterier. Men det spås at disse etterhvert vil bli mer og mer vanlige. På samme måte som Lithium Ion batterier mer eller mindre har erstattet ulike Nikkel Metall Hybrid batterier. Lenke til kommentar
beh Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg kan bekrefte det som Cyclo sier. Li-Polymer er bare en ny oppskrift på Li-ion batterier. De har så og si sammen "psykiske" egenskaper men de fysiske (form og vekt) er forskjellige. Li-Polymer kan lages utrolig tynne og formes nesten hvordan man vil, en telefon som er litt rundet på baksiden kunne ha aet batteri som fyllte ut dette tomrumet som hadde blitt med et vanlig Li-Ion batteri. De veier også litt mindre enn Li-Ion. Lenke til kommentar
y_not Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Når du sier det, kom jeg faktisk på at det er slik også. :smile: Men husker vi fikk en oversikt over de 3 batteri typene på jobben. Hm....må finne den igjen og sjekke forskjellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå