Gå til innhold

Ang artikkel om ny SonyEricsson mobil

scream

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, dette var jeg ikke klar over. Vet du hva som skiller disse batteriene fra Lithium-Ion batterier?

Artikkelen er korrigert nå, og vi har også lagt til bilder av den nye telefonen takket være et lesertips!

Øystein W. Høie

Daglig leder, Amobil.no

[ Denne Melding var redigert av: ZeR0 på 2002-11-12 16:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 16:36, skrev ZeR0:

Ok, dette var jeg ikke klar over. Vet du hva som skiller disse batteriene fra Lithium-Ion batterier?

Du trenger ikke overlade dem når de er nye.

Og de nesten umulig å ødelegge ved klattlading.

Men det er ikke så lang levetid på de, har

jeg hørt.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har skjønt er Lithium Polymer og Lithium Ion batterier ganske like. Forskjellen er (I tillegg til hvordan og av hva de er lagd seff.) størrelsen og vekten.

Et Lithium Polymer batteri med nøyaktig samme egenskaper som et Lithium Polymer batteri vil være en god del mindre og litt lettere.

Lithium Polymer batterier er fortsatt noe sjeldne, da de er dyrere å produsere enn Lithium Ion batterier. Men det spås at disse etterhvert vil bli mer og mer vanlige. På samme måte som Lithium Ion batterier mer eller mindre har erstattet ulike Nikkel Metall Hybrid batterier.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte det som Cyclo sier. Li-Polymer er bare en ny oppskrift på Li-ion batterier. De har så og si sammen "psykiske" egenskaper men de fysiske (form og vekt) er forskjellige. Li-Polymer kan lages utrolig tynne og formes nesten hvordan man vil, en telefon som er litt rundet på baksiden kunne ha aet batteri som fyllte ut dette tomrumet som hadde blitt med et vanlig Li-Ion batteri. De veier også litt mindre enn Li-Ion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...