The Stig Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei! Har satt opp ett domene med et forum, noe som forsåvidt fungerer greit, med unntak fra e-post funksjoner. Kort fortalt får jeg ikke sendt ut noe e-post fra forumet eller internettsiden. Såvidt jeg vet er det en fil som heter emailer.php som ligger under forumet og email.php i webroot (apache). Om jeg skal få sendt ut mail fra forumet (fokuserer i hovedsak på det), hva er det jeg må forandre? Jeg har ikke forandret på noen konfigurasjon filer ol. Trenger jeg noe programvare (mailserver) eller lignende? Har prøvd litt enkelt med å sette SMTP i forumet til Gmails smtp server uten suksess (selvsagt). Litt info: -Windows XP Pro SP2 -Easy PHP 1.8 PHP Apache 1.3.33 PHP My Admin MySQL -PHPBB Forum -ISP: Telenor Håper noen kan peke meg i riktig retning, er fortsatt nokså fersk på feltet. Mvh Stikk Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Du må skru på sendmail i config filene til apache Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå