Doc Watchtower Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Som sagt: Kan man tappe strømm fra psu`n til en vanlig pc uten at man må ha pc`n på? Det jeg har gjort er å bygge på ekstra vifter på min xbox 360 spillekonsoll. Disse får 12 V strømm fra min PC via et molex contact. Ulempen med dette er at jeg må slå på PC`n for å få viftene til å gå. Er den en mulighet å få strømm til viftene direkte fra PSU ?n uten at`PC `n må være på. Jeg ser at det lyser i nettverkkortet også uten at Maskinen er på så derfor lurte jeg på det. Håper at noen kan hjelpe meg:-) Lenke til kommentar
assassai Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 ja det er mulig du koble sammen 2 av pinnene på PSU/Hovedkort kontakten. Den grønne til en av de svart pinnene, hvilken som helst, bruk et tynn metal tråd. Hadde 3 Stk PSU'er i serveren min før Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvorfor kobler du ikke bare viftene direkte til 360'n sin PSU? Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Hvorfor kobler du ikke bare viftene direkte til 360'n sin PSU? 7262019[/snapback] For å unngå problemer som har sirkulert på nettet angående det faktumet at xboxen trenger all strømmen den kan få. Folk har opplevd flere crash da de blant annet tok i bruk 3 party coolere som nyko intercooler som førte til svidde contacter blant annet. Derfor syns jeg like greit å ta strømm fra Pc`n som uansett sår ved siden av. Takker for svarene! Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 ja det er muligdu koble sammen 2 av pinnene på PSU/Hovedkort kontakten. Den grønne til en av de svart pinnene, hvilken som helst, bruk et tynn metal tråd. Hadde 3 Stk PSU'er i serveren min før 7261994[/snapback] Erm... Forstår ikke helt hva du mener, er ikke expert på data dessverre. "2 av pinnene på psu/hovedkort kontakten" Hvilke pinner, hva for slags pinner? Hva for slags kontakt? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Den store ATX-kontakten, men det er en jævla dårlig ide å tjuv-koble PSU mens den sitter kobla til PC'n Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Denne tråden har ikke noe i spillforumet å gjøre, flyttes. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 hva med å kjøpe et 12v batteri og koble viftene på det med en av/på bryter? Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) På bildet her kan du se hvilken kontakt det er snakk om (den store fete som går inn på hovedkortet), og som du ser er det bare en grønn en. For denne modden ville nok det enkleste være å kutte den grønne kabelen et lite stykke over pluggen, og dra den ut litt til siden. Deretter må du som nevnt kobble den til en sort ledning via f.eks. en bryter.... NB : Kutt -ikke- noen av de svarte som går til hovedkortet!! Ta en sort ledning fra en ubrukt (f.eks floppy) power kabel og bruk den!! [edit: la til NB settningen] MEN: Dette vil selvsagt føre til at PC'en starter! -Og det var vel ikke helt poenget? Derimot kan du ta en hvilken som helst gammel PSU fra en skrotet data (du har kanskje en, eller så har sikkert en kompis en liggende).. Da kan du "starte" PSU'en med å kortslutte denne grønne kabelen med jord (Sort), og du er helt sepparat fra PC'en. Alternativ 2 er som nevnt å ta et 12V (oppladbart) batteri, f.eks. et gammelt bil-batteri. (burde holde i månedsvis mellom oppladning). Endret 11. november 2006 av Dargar Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Takker forsvarene! Jeg endte opp med å modifisere 1 single vifte og 1 dobbel fra 12 v til 7 volt. Så at Xboxen nu har whisperlite vifter i steden for originalviftene pluss de to modifiserte som blåser ekstra luft inn i kabinettet. 7 volt Modden gjør at støyen av viftene blir borte i støyen fra DVD`n når den snurrer under spilling. Bruker fremdeles PC`n som strømleverandør fordi lydnivået nu etter modden er 100% innenfor mine grenser Leser at PS 3 er virkelig stillegående så jeg ser ikke bort fra et resjimeskifte til neste vår her i huset:-=) Takker for svarene anyway! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hva med å stikke på f.eks. Biltema og kjøpe en liten strømforsyning til en 50-lapp som kan gi fra 1,5 til 12V ut? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Redigert: Fant ut hvorfor du modifiserte vifter på Xbox-en... Endret 13. november 2006 av naits81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå