jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 jeg tenker å kjøpe denne pcen og lurer på om den er for tung til å lett kunne fraktes rundt om kring ? [ Denne Melding var redigert av: mais på 2002-11-12 15:16 ] Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 De folka med en monstermaskin av en dell, synes sikkert det ikke er noe å snakke om, men det gjør kanskje andrre. Min bærbare veie 2,5 og dette synes jeg er tungt nok. Man merker godt én ekstra kilo. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 .. kommer ikke det ann på hvor sterk du er da? hehe men sriøst, det er vel en smaksak da, 3.4 er ikke så tungt å ha med seg enn for eksempel en stajsonær pc med 14" crt.. syns du 3.4 er for tungt, så snbefaler jeg en tur til S.A.T.S .. hihi Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 dobbelpost [ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-11-12 19:43 ] Lenke til kommentar
gungne Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Tja, jeg har Dell i8200. Det spørs nok litt hvor mye du har tenkt til å ta med deg til enhver tid. Jeg har selv med meg min i8200 i tillegg til noen penner og markeringspenner, en - max to bøker (les: mursteiner), samt en notatblokk. Jeg synes ikke der er for tungt, og det går helt fint. P.S. Vurderte akkurat det samme som deg, men i forhold til det du får av ytelse, samt det du kan la ligge igjen lenge fordi du ha det på maskinen, er det verdt det spør du meg. Og det er feil at en kg er så mye - har du aldri vært i militæret? Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Eg ha Compaq Evo N800V so vege 3 kilo. E iveffal ikkje nåke problem fø meg, men so flytta eg helde ikkje mykje pao laptop`n min. Men da e klart viss du ska springa 10 mil kvar dag + eventuellt skulebøke å anna rusk, so tele kvart einaste gram anteke eg :razz: Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 12. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 helt riktig gjettet :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Om det ikke er TUNGT så er den i hvert fall ikke lett. I tillegg kommer jo en veske om du skal ha det eller en sekk er kanskje mer praktisk når den blir så tung. Har en bærbar på rundt 3 kilo og en veske fra samsonite og dette blir vel en 4 kilo. Holder det egentlig. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 hva som er tungt kommer veldig an på hva maskinen skal brukes til...skal den bæres til og fra skolen ilag med haugevis av bøker, kan det fort bli litt tungt...skal den være i leiligheten, og bare tas med på et sjeldent lan-party, er det ikke særlig problematisk... selv har jeg en "blytung" dell i8200, som jeg bærer til og fra skolen hver dag...det er litt å gå, men jeg er en sterk gutt, og klarer det fint...i veske blir det litt tungt å ha den med på lange turer, men i ryggsekk er går det veldig greit...men nå er ikke jeg så veldig flink til å ta med meg bøker på skolen da! vh krister Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 min var 3.2 ellernoe og man blir gørr av og bære den rundt. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Hva med 2,2 kg? :smile: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...re?family=iBook Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Husk at det er for modellen med 12 tommers skjerm. Den med 14 tommers skjerm veier 2,6. Men Powerbooken veier 2,5 og den er fin. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 13. november 2002 Rapporter Del Skrevet 13. november 2002 Hei, jeg synes Znote 2003 er veldig tung. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 13. november 2002 Rapporter Del Skrevet 13. november 2002 Tulleprat, en er ikke vekta på den bærbare som teller. Det er faktisk ytelsen og hva som er av uganger/porter og komponenter på den. Skulle gjerne tatt en bærbar på 5,5kg om den hadde 17" flatskjerm Lenke til kommentar
Kattekok Skrevet 13. november 2002 Rapporter Del Skrevet 13. november 2002 tsk. vekt og utseende er alt :smile: merker god forskjell på den jeg har nå (2,2kg) og den jeg hadde før (1,5kg) gitt. Men ultraportable er slitsomme å jobbe med. ytelse er mindre viktig, kjøper da ikke laptop for å spille på den og det er stort sett det eneste man trenger en 2ghz ++ til ;P Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 23. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Til deg som lurte på om jeg har vert i militæret; har nok ikke det da jeg bare er 15 år :smile: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 24. november 2002 Rapporter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 01:30, skrev XPUserz:Tulleprat, en er ikke vekta på den bærbare som teller. Det er faktisk ytelsen og hva som er av uganger/porter og komponenter på den. Det kommer ann på om man vil ha en liten og lett maskin til tekstbehandling eller en tung og stor maskin til 3d og videoredigering. Synes den Znooten ser fin ut jeg. Den har firewire, s-video, brenner, dåelig skjermkort, dårlig opplösning, men Celeron 2GHz slåt jo AMD 1800+ på mange omeråder så den er nok ikke så treig at det gjör noe.. [ Denne Melding var redigert av: MCDr på 2002-11-24 05:03 ] Lenke til kommentar
novalis Skrevet 24. november 2002 Rapporter Del Skrevet 24. november 2002 Det er vel liten forskjell på å frakte 2,5 kg eller 3,5 kilo rundt omkring,og skal du for det meste ha maskinen stående på kontorpult el.l. så er dette med vekt enda mer uvesentlig. Men gjør du som meg, som liker å ha laptop'en på knærne eller i fanget, gjerne ute på verandaen om sommeren, eller i stua når det er kalt, vil en tung (og gjerne varm) maskin gjøre det umulig for deg å jobbe i mer enn en halv time og gangen. Laptop'er er ikke lette for å først og fremst være portable, men for man skal kunne JOBBE fleksibelt, gjerne uavhengig av annen støtte enn armer og bein. Tror dette er et poeng som har gått litt tapt i racet etter større/raskere maskiner i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå