Gå til innhold

19 palestinske barn drept på 10 dager av israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tråden handler om episoden med hvor mange "tekniske feil" israel kan tillate seg, eller skal vi si hvor mange sivile de kan drepe før det blir bråk :)

7271541[/snapback]

 

Vel, bråk er det hele tiden. "Alle" er i mot Israel, uansett hva de gjør så vinner palestinerene pr og mediakrigen. Problemet er at ingen tillater noen tekniske feil, ikke engang Israel. Dette kommer jo også klart fram i artikklene som har blitt vist til. Problemstillingen er egentlig "løst", men har fortsatt på grunn av disse meningene, spekulasjonene og antydningene. Er det det diskusjonen skal handle om? "Jeg tror Israel ønsker å drepe alle arabere i verden, KJØR DEBATT!"

Lenke til kommentar
Tråden handler om episoden med hvor mange "tekniske feil" israel kan tillate seg, eller skal vi si hvor mange sivile de kan drepe før det blir bråk :)

7271541[/snapback]

 

Vel, bråk er det hele tiden. "Alle" er i mot Israel, uansett hva de gjør så vinner palestinerene pr og mediakrigen. Problemet er at ingen tillater noen tekniske feil, ikke engang Israel. Dette kommer jo også klart fram i artikklene som har blitt vist til. Problemstillingen er egentlig "løst", men har fortsatt på grunn av disse meningene, spekulasjonene og antydningene. Er det det diskusjonen skal handle om? "Jeg tror Israel ønsker å drepe alle arabere i verden, KJØR DEBATT!"

7271596[/snapback]

 

Om det blir bråk synest du det er rart,vi snakker vel her om david og goliat,desverre har Goliat i denne serien støtte av en enda større Goliat så utfallet blir litt anderledes en det vi kjenner fra historien.

Isteden for å beklage at alle hetser Israel,hvorfor ikke heller prate om at Israel hevder at dette er en teknisk feil, en feil de sier nei til internasjonal granskning av :hmm:

Eller hva med at FN har lagt frem et forslag som fordømmer slike handlinger,men at USA (Goliat2) la ned veto mot dette :hmm:

Er ikke slikt påfallende om det ikke er noe å skjule ? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Qassams were first fired at Israeli civilian targets in October 2001. However, due to their short range, all landed inside the Gaza Strip. The first Qassam to land in Israeli territory was launched on February 10, 2002. The first time an Israeli city was hit was on March 5, 2002, when two rockets struck Sderot. The total number of Qassam rockets launched exceeded 1000 by June 9, 2006. Large numbers of rockets began landing in the Western Negev in March of 2006: 49 in March, 64 in April, 46 in May, and over 83 by the end of June. This prompted protests and a demonstration in the town of Sderot, which has been a major target.

 

 

7271218[/snapback]

 

Takk for at du gadd finne denne dokumentasjonen. Jeg hadde for noen dager siden en link hvor det ble referert at ingen Israelske innbyggere har blitt drept iår av slike rakettangrep, og samtidig er det veldig sjeldent at Palestinske selvmordsbombere kommer seg gjennom sikkerhetsanordningene som Israel har idag. Dette sier meg at Israel har sånn rimelig kontroll med denne trusselen, og derfor blir det litt underlig at de fortsetter å rettferdigjøre skyting av spurv med kanoner for å beskytte seg.

 

Edit: Skjønner ikke hva jeg tøver med når jeg skal sitere, men sitatet er Smoothies.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Om det blir bråk synest du det er rart,vi snakker vel her om  david og goliat,desverre har Goliat i denne serien støtte av en enda større Goliat så utfallet blir litt anderledes en det vi kjenner fra historien.

Isteden for å beklage at alle hetser Israel,hvorfor ikke heller prate om at Israel hevder at dette er en teknisk feil, en feil de sier nei til internasjonal granskning av  :hmm:

Eller hva med at FN har lagt frem et forslag som fordømmer slike handlinger,men at USA (Goliat2) la ned veto mot dette  :hmm:

Er ikke slikt påfallende om det ikke er noe å skjule ?  :hmm:

7271915[/snapback]

 

Bare en ting jeg lurer på, hvor har du fra at de sier nei til en internasjonal granskning? Dette er noe jeg ikke har fått med meg. Og vidre trenger det ikke være noe å skule, og sitte hjemme i stuen sin og fundere på noe slikt er, som jeg har sagt, like banalt som å betvile hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak.

 

Har det ikke slått noen at Israel faktisk kanskje snakker sant, og at de ikke gidder at dette skal bli noen større sak? Ellers så skjønner jeg godt hvorfor Israel ikke liker at FN blander seg inn, vi har jo sett hvor mye det hjelper (eller stikk motsatt) når FN kommer inn i bildet, ref konfliktene med PLO og Libanon. Det er heller ikke så rart at USA er i mot dette, da de er såpass oppegående og har registrert hvordan utfallene har blitt når FN skal komme med sine "fredsstyrker".

 

Qassams were first fired at Israeli civilian targets in October 2001. However, due to their short range, all landed inside the Gaza Strip. The first Qassam to land in Israeli territory was launched on February 10, 2002. The first time an Israeli city was hit was on March 5, 2002, when two rockets struck Sderot. The total number of Qassam rockets launched exceeded 1000 by June 9, 2006. Large numbers of rockets began landing in the Western Negev in March of 2006: 49 in March, 64 in April, 46 in May, and over 83 by the end of June. This prompted protests and a demonstration in the town of Sderot, which has been a major target.

 

 

7271218[/snapback]

 

Takk for at du gadd finne denne dokumentasjonen. Jeg hadde for noen dager siden en link hvor det ble referert at ingen Israelske innbyggere har blitt drept iår av slike rakettangrep, og samtidig er det veldig sjeldent at Palestinske selvmordsbombere kommer seg gjennom sikkerhetsanordningene som Israel har idag. Dette sier meg at Israel har sånn rimelig kontroll med denne trusselen, og derfor blir det litt underlig at de fortsetter å rettferdigjøre skyting av spurv med kanoner for å beskytte seg.

 

Edit: Skjønner ikke hva jeg tøver med når jeg skal sitere, men sitatet er Smoothies.

7272013[/snapback]

 

Sett quote=smoothie ;)

 

Uansett, jeg vil ikke si at tap av liv skal være bakgrunen for å legitimere forsvar. Israel kan på ingen måte "straffes" for at de har effektive sikkerhetssystemer for sivilbefolkningen. Som jeg siterte fra den ene kilden så klarer Israel å få sine sivile i bunkere når slike angrep starter. Bare fordi at ingen sivile fra Israel har gått i vei pga slike angrep sier ingenting om hvor hyppig angrepene er. Og som det kommer fram av wikipedia så har det vært en del av angrepene ;) Så jeg sier igjen, Israel kan på ingen måte "straffes" for å ha effektive virkemiddel for å skåne sivilbefolkningen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Uansett, jeg vil ikke si at tap av liv skal være bakgrunen for å legitimere forsvar. Israel kan på ingen måte "straffes" for at de har effektive sikkerhetssystemer for sivilbefolkningen. Som jeg siterte fra den ene kilden så klarer Israel å få sine sivile i bunkere når slike angrep starter. Bare fordi at ingen sivile fra Israel har gått i vei pga slike angrep sier ingenting om hvor hyppig angrepene er. Og som det kommer fram av wikipedia så har det vært en del av angrepene ;) Så jeg sier igjen, Israel kan på ingen måte "straffes" for å ha effektive virkemiddel for å skåne sivilbefolkningen.

7272916[/snapback]

 

Jeg bestrider ikke at Israel har lykkes i å beskytte sin egen befolkning. Det jeg lurer litt på er hvorfor de på tross av økt sikkerhet likevel velger å bruke kanoner mot spurver.

Lenke til kommentar

 

Uansett, jeg vil ikke si at tap av liv skal være bakgrunen for å legitimere forsvar. Israel kan på ingen måte "straffes" for at de har effektive sikkerhetssystemer for sivilbefolkningen. Som jeg siterte fra den ene kilden så klarer Israel å få sine sivile i bunkere når slike angrep starter. Bare fordi at ingen sivile fra Israel har gått i vei pga slike angrep sier ingenting om hvor hyppig angrepene er. Og som det kommer fram av wikipedia så har det vært en del av angrepene ;) Så jeg sier igjen, Israel kan på ingen måte "straffes" for å ha effektive virkemiddel for å skåne sivilbefolkningen.

7272916[/snapback]

 

Jeg bestrider ikke at Israel har lykkes i å beskytte sin egen befolkning. Det jeg lurer litt på er hvorfor de på tross av økt sikkerhet likevel velger å bruke kanoner mot spurver.

7273008[/snapback]

 

De er vel lei av å rydde opp etter bomberegnet. Dessuten vil jeg tro fokuset på disse spesielle rakettene er fordi de er "hjemmelaget", lett å bruke og lett å frakte rundt om. Som jeg sa, er det en målestokk med antall liv som går tapt som skal brukes for å legitimere bruk av forskjellige våpen og taktikker? Jeg mener ikke det. Når palestinerene angriper vet de at Israel svarer, og de vet at Israel svarer hardt. Det sørgelige er at de også vet at de vinner pr og mediakrigen for hvert palestinsk tap. Kanskje Israel burde sende noen kvinner og barn fram i striden slik at de også kunne fått litt sympati?

Lenke til kommentar
smoothie

 

Bare en ting jeg lurer på, hvor har du fra at de sier nei til en internasjonal granskning? Dette er noe jeg ikke har fått med meg. Og vidre trenger det ikke være noe å skule, og sitte hjemme i stuen sin og fundere på noe slikt er, som jeg har sagt, like banalt som å betvile hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak.

 

Som jeg sa var dette opplyst på nyhetene på NRK mellom kl 1900 og 1915 i dag, tok ikke tiden nøyaktig. nå har jeg ikke link,så da regner jeg med at jeg ikke er troverig her heller,men det får så være :)

hva har 911 å gjøre her??

mener du at det var Hamas som stod bak dem :D

 

Ellers er jo dette interessant :hmm:

 

David Grossmanns reaksjon

 

Det er all grunn til å høre på hva den kjente israelske forfatter, David Grossman, som mistet sin sønn i Libanon-krigen, sier. Han mener at Olmerts regjering har totalt ødelagt Israels moralske status og undergraver visjonen om en jødisk stat.

 

Grossmann sier han sørger bittert over tapet av sønnen, men han er enda mer lei seg for hva som skjer med hans fedreland.

 

Han mener Israels ledelse er fullstendig inkompetent og hyklerisk, og dessuten beklager han at israelerne er blitt så apatiske overfor fredsprosessens sammenbrudd.

 

Det er interessant at disse ytringer kommer i samme uke over 100 000 israelere minnes drapet på statsminister Yitshak Rabin. Han ble myrdet av en fanatisk jødisk terrorist.

 

Den fredsprosess han symboliserte, har i dag tilslutning fra et mindretall israelere, selv om de er aldri så forbannet for måten regjeringen og de militære håndterte Libanon-krigen på.

 

http://www.nrk.no/nyheter/kommentar/1.1301600

Lenke til kommentar
smoothie

 

Bare en ting jeg lurer på, hvor har du fra at de sier nei til en internasjonal granskning? Dette er noe jeg ikke har fått med meg. Og vidre trenger det ikke være noe å skule, og sitte hjemme i stuen sin og fundere på noe slikt er, som jeg har sagt, like banalt som å betvile hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak.

 

Som jeg sa var dette opplyst på nyhetene på NRK mellom kl 1900 og 1915 i dag, tok ikke tiden nøyaktig. nå har jeg ikke link,så da regner jeg med at jeg ikke er troverig her heller,men det får så være :)

hva har 911 å gjøre her??

mener du at det var Hamas som stod bak dem :D

 

Nei, Snekker`n, les det på nytt. Poenget mitt er at det er meningsløst å diskutere konspirasjonsaktige spekulasjoner om Israel har noe å skule eller ikke. Det er like banalt å gjøre det som å spekulere i hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak. Skjønner?

 

Hvis debatten skal handle om "hvor mange "tekniske feil" Israel kan tillate seg" så er svaret ingen. Rett og slett fordi Israel taper alt på slike tekniske feil, de har ingen grunn til å gjøre slike tekniske feil bevist og jeg har heller ikke sett noen av dere kommet med noen grunn til at de skal gjøre det, annet enn å spekulere i hvorfor USA la ned veto, noe jeg har arugmentert for og ikke fått noen motargumenter mot, enda. Mon tro om jeg får det...

Lenke til kommentar
smoothie

 

Bare en ting jeg lurer på, hvor har du fra at de sier nei til en internasjonal granskning? Dette er noe jeg ikke har fått med meg. Og vidre trenger det ikke være noe å skule, og sitte hjemme i stuen sin og fundere på noe slikt er, som jeg har sagt, like banalt som å betvile hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak.

 

Som jeg sa var dette opplyst på nyhetene på NRK mellom kl 1900 og 1915 i dag, tok ikke tiden nøyaktig. nå har jeg ikke link,så da regner jeg med at jeg ikke er troverig her heller,men det får så være :)

hva har 911 å gjøre her??

mener du at det var Hamas som stod bak dem :D

 

Nei, Snekker`n, les det på nytt. Poenget mitt er at det er meningsløst å diskutere konspirasjonsaktige spekulasjoner om Israel har noe å skule eller ikke. Det er like banalt å gjøre det som å spekulere i hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak. Skjønner?

 

Hvis debatten skal handle om "hvor mange "tekniske feil" Israel kan tillate seg" så er svaret ingen. Rett og slett fordi Israel taper alt på slike tekniske feil, de har ingen grunn til å gjøre slike tekniske feil bevist og jeg har heller ikke sett noen av dere kommet med noen grunn til at de skal gjøre det, annet enn å spekulere i hvorfor USA la ned veto, noe jeg har arugmentert for og ikke fått noen motargumenter mot, enda. Mon tro om jeg får det...

7273306[/snapback]

 

Men hvorfor ikke tillate inspektører om de ikke har noe å skjule, om jeg ikke husker feil så var det vitterligen enkelte her som argumenterte sterk ang dette da det gjaldt Irak,bør det da ikke gjelde her også :hmm:

 

 

Vi ser også at frustrasjonen sprer seg og da kan det være på sin plass å spørre om den var den "tekniske feilen" :hmm:

 

Nok en israelsk general måtte gå

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/13/482703.html

 

Utover det er dette svært interessant:

 

Ble advart mot massakrer

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482679.html

 

 

Mer lesestoff.

 

En talsmann for den israelske regjeringen beskrev ifølge BBC USAs bruk av veto som «svært tilfredsstillende».

 

Palestinerne på sin side er langt fra tilfredsstilt. Ghazi Hamad, talsmann for palestinske myndigheter og medlem av Hamas, sier til Reuters at USA gjennom sin veto «har legitimert massakrene og gitt Israel grønt lys til å utføre flere massakrer.»

 

Han sier Hamas-regjeringen vurderer å invitere internasjonale observatører til å etterforske angrepet i Beit Hanoun.

 

 

Ikke første gang

Dette er andre gang dette året at USA har brukt sin vetorett til å stanse en resolusjon som fordømmer Israels okkupasjon på Gaza.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482661.html

 

Her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482651.html

 

Unnskyld, teknisk feil

 

- Det er mulig at det skjer igjen, sa Olmert.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/09/482440.html

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
smoothie

 

Bare en ting jeg lurer på, hvor har du fra at de sier nei til en internasjonal granskning? Dette er noe jeg ikke har fått med meg. Og vidre trenger det ikke være noe å skule, og sitte hjemme i stuen sin og fundere på noe slikt er, som jeg har sagt, like banalt som å betvile hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak.

 

Som jeg sa var dette opplyst på nyhetene på NRK mellom kl 1900 og 1915 i dag, tok ikke tiden nøyaktig. nå har jeg ikke link,så da regner jeg med at jeg ikke er troverig her heller,men det får så være :)

hva har 911 å gjøre her??

mener du at det var Hamas som stod bak dem :D

 

Nei, Snekker`n, les det på nytt. Poenget mitt er at det er meningsløst å diskutere konspirasjonsaktige spekulasjoner om Israel har noe å skule eller ikke. Det er like banalt å gjøre det som å spekulere i hvem som står bak 911-angrepene og hvorfor USA invaderte Irak. Skjønner?

 

Hvis debatten skal handle om "hvor mange "tekniske feil" Israel kan tillate seg" så er svaret ingen. Rett og slett fordi Israel taper alt på slike tekniske feil, de har ingen grunn til å gjøre slike tekniske feil bevist og jeg har heller ikke sett noen av dere kommet med noen grunn til at de skal gjøre det, annet enn å spekulere i hvorfor USA la ned veto, noe jeg har arugmentert for og ikke fått noen motargumenter mot, enda. Mon tro om jeg får det...

7273306[/snapback]

 

Men hvorfor ikke tillate inspektører om de ikke har noe å skjule, om jeg ikke husker feil så var det vitterligen enkelte her som argumenterte sterk ang dette da det gjaldt Irak,bør det da ikke gjelde her også :hmm:

 

 

Vi ser også at frustrasjonen sprer seg og da kan det være på sin plass å spørre om den var den "tekniske feilen" :hmm:

 

Nok engang ignorerer du argumentene mine og fortsetter samme søla med å stille retoriske spørsmål som jeg har svart på.

 

Ellers ser vi jo at slike tekniske feil har store konsekvenser for Israel, og ser derfor også at Israel ikke kan tollere slik. Har vi ikke nå svart på problemstillingen? Som jeg sa, denne tråden virker mer som et utløp for Israel-kritikk, og ikke som en diskusjon.

Lenke til kommentar

Ikke noe av dette ville skjedd om terrorismen opphørte. Dersom palestinerne ønsker fred, og ikke å utslette Israel, så virker terrorismen bare mot sin hensikt. Terrorismen provoserer frem mottiltak fra Israel sin side. Disse mottiltakene rammer palestinske sivile gjennom undertrykkelse. Og det rammer palestinske sivile når sivile liv går tapt som følge av Israels aksjoner for å stoppe terroristene.

 

Slik jeg ser det er palestinernes største fiende terroristene, og ikke Israelerne.

Lenke til kommentar
smoothie

 

Nok engang ignorerer du argumentene mine og fortsetter samme søla med å stille retoriske spørsmål som jeg har svart på.

 

Og nok en gang unnlater du å svare på følgende:

 

Men hvorfor ikke tillate inspektører om de ikke har noe å skjule, om jeg ikke husker feil så var det vitterligen enkelte her som argumenterte sterk ang dette da det gjaldt Irak,bør det da ikke gjelde her også ??

 

Som jeg sa, denne tråden virker mer som et utløp for Israel-kritikk, og ikke som en diskusjon.

 

Selvsagt er her kritikk av Israel her, akkurat som det er kritikk av feks palestinere eller Irakere i andre tråder,men ser ikke samme "sutringen" der, er det fordi da er det greit ??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og nok en gang unnlater du å svare på følgende:

 

Men hvorfor ikke tillate inspektører om de ikke har noe å skjule, om jeg ikke husker feil så var det vitterligen enkelte her som argumenterte sterk ang dette da det gjaldt Irak,bør det da ikke gjelde her også ??

 

Nei, Snekker`n, dette har jeg svar på, men du klippet det vekk når du siterte hvor jeg svarte på det:

 

Har det ikke slått noen at Israel faktisk kanskje snakker sant, og at de ikke gidder at dette skal bli noen større sak? Ellers så skjønner jeg godt hvorfor Israel ikke liker at FN blander seg inn, vi har jo sett hvor mye det hjelper (eller stikk motsatt) når FN kommer inn i bildet, ref konfliktene med PLO og Libanon. Det er heller ikke så rart at USA er i mot dette, da de er såpass oppegående og har registrert hvordan utfallene har blitt når FN skal komme med sine "fredsstyrker".

7272916[/snapback]

 

 

Som jeg sa, denne tråden virker mer som et utløp for Israel-kritikk, og ikke som en diskusjon.

 

Selvsagt er her kritikk av Israel her, akkurat som det er kritikk av feks palestinere eller Irakere i andre tråder,men ser ikke samme "sutringen" der, er det fordi da er det greit ??

7275160[/snapback]

 

Nå ser du vekk fra at problemstillingen var "hvor mange "tekniske feil" kan Israel tillate seg", og klipper ut den delen hvor jeg sier dette. Hvorfor bare kommentere det uvesentlige?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...