Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bestille skilt med egen tekst?

jacoobholm

Anbefalte innlegg

Har lov til å ha kjøre med dem, men man må søke om det. Og det er nesten umulig å få det godkjent..  Er ikke no vits å søke om det.. Så da er det bare å "printe" skilt til moro.

Eller hvis man skal stille ut bilen.

7274597[/snapback]

Det er total forbud å kjøre med andre skilt enn de som er godkjent av myndighetene.

Unntaket er hvis du har en veteranbil og ønsker skilt man hadde i det tidsrommet. Selv da er det regler på hvordan et skilt er laget.

SÅ nei, du kan nok ikke søke om å kjøre med dine egne spesialskilt.

7274752[/snapback]

Jo man kan søke om det. Men som sakt det er nærmest umulig å få til.

Da skal man ha en sinnsykt go grunn til å få det.

Hjelper ikke bare at man sier: jeg vil ha det fordi jeg synes det er kult..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk ut Latorskilt.no

Mulig de kan produsere egendefinerte skilt?

7282084[/snapback]

Vel. De har denne infoen liggende på siden:

Registreringsskilt/veteranskilt

Fra 1. januar 2004 er det ikke lenger mulig å bestille registreringsskilter direkte fra oss. Alle bestillinger må fra denne dato komme gjennom Statens Vegvesen sitt datasystem AutoReg. Ta derfor kontakt med din nærmeste trafikkstasjon for bestilling av skilt. Dette gjelder ikke for veteranskilter som kun har en fylkesbokstav.

Lenke til kommentar
Har observert skiltene på mercen til Steffen Iversen, som lyder "MR5 IVER". Hvorfor skulle dette være tillatt?

7281747[/snapback]

Bilen er ikke registrert i Norge.

Har lov til å ha kjøre med dem, men man må søke om det. Og det er nesten umulig å få det godkjent..  Er ikke no vits å søke om det.. Så da er det bare å "printe" skilt til moro.

7274597[/snapback]

Det er total forbud å kjøre med andre skilt enn de som er godkjent av myndighetene.

Unntaket er hvis du har en veteranbil og ønsker skilt man hadde i det tidsrommet. Selv da er det regler på hvordan et skilt er laget.

7274752[/snapback]

7281970[/snapback]

Selvsagt kan man søke om det, man kan søke om alt mulig.

Poenget er at det ikke er lov i Norge med egne skilt, og det finnes ikke en eneste bil som har det.

Uansett hvor mye man søker og hvor god grunn man måtte ha.

sjekk ut Latorskilt.no

Mulig de kan produsere egendefinerte skilt?

7282084[/snapback]

De kan nok produsere, men du får nok ikke i helt samme utforming som de norske regskiltene, siden de ikke skal kunne forveksles.

Men kan jo alltids høre med dem, har snakka med dem en del ganger ved skiltbestillinger, absolutt hyggelige folk. :)

Lenke til kommentar

7274597[/snapback]

7274752[/snapback]

7281970[/snapback]

Ikke for å være frekk, men jeg lurer jo litt på hva en "sinnsykt go grunn" egentlig er, sånn rent bortsett fra at det hadde vært kjekt å ha? Det er vel neppe slik at det er fare for liv og helse dersom man ikke får godkjent et slikt skilt? :D

Som andre har sagt her, det er selvsagt lov å søke om alt mulig rart, vi bor da i et fritt land. Det er likevel - som det også har blitt gjentatt her - komplett umulig å få innvilget en slik søknad.

Personlig bor jeg i Sverige for tiden, og her kan man få slike personlige bilskilter dersom man ønsker det. Man fyller ut ønsket bokstavkombinasjon og personlig info på en Vägverkets hjemmeside, og så får man en faktura og nye skilter i posten. Dette koster 6000 kroner (eller rundt omkring der), og da har man rett til å bruke skiltene i 10 år. De kan flyttes over på eventuelle nye biler i løpet av denne perioden. Pengene man betaler for skiltene går rett til et fond for trafikkskadde. Off-topic javel, men jeg tenkte jeg kunne nevne hvor sympatiske og smidige svenskene er på dette området :) Så har de da ikke fått politikerstanden sin gjennomsyret av bilhatere, slik vi har gjort det i Norge.

EDIT: Skriveleif.

Endret av Swe
Lenke til kommentar
Ingen dum løsning det, med at pengene går til trafikkskadde.. :)

7283080[/snapback]

Ikke sant? Bilisten betaler en avgift med glede, og pengene går til noe fornuftig. Det er en win-win situasjon, rett og slett. Akkurat nå driver jeg bare og pønsker på hva jeg skal ha på mitt personlige skilt, og så er det rett inn på nettet og bestille :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Jeg husker jeg så et par biler med spesielle skilt for noen år siden, Var vel rundt 99 eller no sånt. Stod to biler som tilhørte noe nasjonalpark eller noe i den duren.

Skiltene hadde ett lite bilde, og navn, om det var oblat eller ikke husker jeg ikke, jeg la bare spesielt merke til skiltene. Var biler ala Pajero, Patrol, LandCruiser e.l. Stod et firmanavn eller noe på siden av begge. Den ene møtte vi på veien seinere, og det var ikke noe form for andre skilt, så regner med det var noe spesielle skilter i norge for noen år tilbake også.

Skilt 1 : Bilde av en bjørn, og navn: "BJØRN"

Skilt 2 : Bilde av en ulv, og navn: "ULV"

Edit: Må også legge til at etter alt jeg har forstått er det umulig å få slike skilt godkjent i dag. Var no snakk om noe prøveopplegg i 2009, men det ser det ut til at staten valgte å ikke gjøre allikevel.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...