Senitel Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Hey! Is this you ? [Link fjernet av moderator] - lyder meldingen man får på msn av en av kontaktene. Dum som jeg var lastet jeg ned driten, så begynte msn å bli litt smågal, samme med resten av pcen. Det viruset gjør er at den kopierer alle kontaktene på listen din, å sender linken til dem. Slik at det sprer seg som svartedauen!! Her er navnet på linken [Link fjernet av moderator] Hvordan skal man fjerne dritten?? Veit ikke hva jeg skal gjøre. Mulig å fjerne noe fra regedit? Eventuelt hvordan? Og er det noen programmer man kan kjøre, som fjerner dette? Stian Redigert, Kanskje jeg skulle sagt: Ikke trykk på linken!! is this you ? Endret 10. november 2006 av Senitel Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 faen trykka på den Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Takket være deg Senitel, eksisterer det viruser i dag Edit: kommentar på at du faktisk postet lenke til viruset. Endret 10. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Haha, det suger! Noen som kan hjelpe oss? Flere andre som har samme problem vet jeg! (helge) Redigert: Jamenfaen, jeg kunne vel ikke vite at en "kompis" skulle sende meg et virus, tenkte at det bare var en link til et morsomt bilde... Sikkert mange andre som har gjort det samme. Endret 10. november 2006 av Senitel Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Man skal - av opplagte grunner - aldri poste linker til virus på forumet. Det er en sikker måte å spre dette videre på til uskyldige brukere som bare vil hjelpe. Linkene er nå fjernet, og jeg håper ikke mange rakk å trykke på dem. Geir Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) hmm jeg skjønner, så klart er det opplagt. Dumt av meg, men tenkte det var noen som kanskje kjente igjen linken, som hadde vært gjennom det samme som meg. Og at det kanskje kunne hjelpe. Anyway, sorry zigg håper du ikke lastet ned filen.... Redigert: Fant ut dette Fila er en .com-fil, som lastes som tempolary-fil i temporary-mappa. Den kjøres med en gang, og pcen blir infisert. Den legger seg også på skrivebordet, mange sletter bare den og tror de er kvitt ormen/viruset. Men det er de altså ikke... Med mindre et antivirus program du har fikk blokkert det. Endret 10. november 2006 av Senitel Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Starte opp maskina i sikkermodus å slå av systemgjennoppreting å scanne maskina med et antivirus program.. Mener det bør hjelpe Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 hvordan starter jeg den i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 hvordan starter jeg den i sikkerhetsmodus? 7261299[/snapback] Trykk F8 under boot screen (skjermen du ser 3-4 sekunder etter du har skrudd på pc-en), da får du opp en meny der du kan velge bla sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Du skal trykke FØR Boot-screen. Gjør du det under er du for sent ute. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Så lager du en topic i sikkerhetsforumet der du poster en hijackthis logg. (se sig) Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Feilpostet i "Hardware > Annet om hardware", flyttes til riktig forum Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Søstra mi klarte å laste ned den der driten også... Klarer AVG antivirus og AdAdware å fjerne virusene, eller? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Søstra mi klarte å laste ned den der driten også...Klarer AVG antivirus og AdAdware å fjerne virusene, eller? 7298358[/snapback] Nei. Det er ikke nok; gjør som stealthy skriver; opprett en egen post og legg ut en HijackThislogg. Du finner'n som link i stealthys signatur. Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå