Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey!

Is this you ? :p [Link fjernet av moderator] - lyder meldingen man får på msn av en av kontaktene. Dum som jeg var lastet jeg ned driten, så begynte msn å bli litt smågal, samme med resten av pcen.

Det viruset gjør er at den kopierer alle kontaktene på listen din, å sender linken til dem. Slik at det sprer seg som svartedauen!!

Her er navnet på linken [Link fjernet av moderator]

Hvordan skal man fjerne dritten?? Veit ikke hva jeg skal gjøre. Mulig å fjerne noe fra regedit? Eventuelt hvordan? Og er det noen programmer man kan kjøre, som fjerner dette?

Stian

Redigert, Kanskje jeg skulle sagt: Ikke trykk på linken!! is this you ? :p

Endret av Senitel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det suger!

Noen som kan hjelpe oss? Flere andre som har samme problem vet jeg! (helge)

Redigert:

Jamenfaen, jeg kunne vel ikke vite at en "kompis" skulle sende meg et virus, tenkte at det bare var en link til et morsomt bilde... Sikkert mange andre som har gjort det samme.

Endret av Senitel
Lenke til kommentar

hmm :ermm:

jeg skjønner, så klart er det opplagt. Dumt av meg, men tenkte det var noen som kanskje kjente igjen linken, som hadde vært gjennom det samme som meg. Og at det kanskje kunne hjelpe.

Anyway, sorry zigg ;) håper du ikke lastet ned filen....

Redigert:

Fant ut dette

Fila er en .com-fil, som lastes som tempolary-fil i temporary-mappa. Den kjøres med en gang, og pcen blir infisert. Den legger seg også på skrivebordet, mange sletter bare den og tror de er kvitt ormen/viruset. Men det er de altså ikke...

Med mindre et antivirus program du har fikk blokkert det.

Endret av Senitel
Lenke til kommentar
Søstra mi klarte å laste ned den der driten også...

Klarer AVG antivirus og AdAdware å fjerne virusene, eller?

7298358[/snapback]

Nei.

Det er ikke nok; gjør som stealthy skriver; opprett en egen post og legg ut en HijackThislogg. Du finner'n som link i stealthys signatur.

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...