Gå til innhold

Mistet Data, Krise

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittel sier har jeg mistet data. eller filer.

Dette skjedde.

Jeg kom hjem her i ettermidag, skal sette på noe musikk, går inn på harddisken og blir helt skremt, harddisken hadde noen dager før over 190GB med film, musikk og bilder.

292 av 298GB er ledige, bare noen få plater, bilder og filmer er igjen.

Kjører nå PCInspector Smart recovery for å prøve å finne igjen filene.

hva kan ha gjort at dette skjedde?

Disken har stått for seg selv for det meste kun dvd-cover rundt den og en ruter, nærmeste høyttaler er en drøy halvmeter unna, temperaturen har aldri vært over 30 og disken er kjøpt i sommer. WDC Combo.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I sommer? samme skjedde med en WDC2000JB til meg. Døde etter 3mnd. Det får du på garantien, så redd de data du kan, før den klikker igjen. (Den vil nok klikke igjen før eller senere)

7261105[/snapback]

Så det er bare en defekt?

Enda godt noen av filene ligger hos en kamerat. skal få byttet den i en Iomega eller maxtor. fikk den heller aldri koplet til via Firewire

Dårlig av WD :nei::thumbdown:

Lenke til kommentar

190GB av data skal ikke forsvinne med mindre du har gjort noe fundamentalt galt, men jeg ville ha løslatt disken på prøve har jeg vært deg, og sjekket om jeg kunne få feilen til å gjenoppstå igjen etter noen uker.

Du har vel ikke tuklet med MBR eller noe, har du?

EDIT: du må huske at det svir i lommeboka om disken testes og er uten feil.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Mener også at 190GB ikke bare skal forsvinne men det gjorde det likevel, er relativt flink til å sjekke etter virus og slike greier også. men når det bare plutselig skjer uten at noen andre har tuklet med det virker veldig rart. Disken står på hybelen min (bare jeg som bor der) og har ikke hatt noe besøk som har brukt maskinen min i det siste heller.

Btw, hva er MBR?

Lenke til kommentar

MBR: Master Boot Record; første sektor på disken. Ting har en tendens til å være morsomme om den blir korrupt. Skriv define:mbr i google om du lurer på slikt ;)

On-topic: Spør selgeren om han kan hjelpe deg. Så slipper du å sitte med klamme hender på hybelen og håpe på at det var en defekt.

Lenke til kommentar
MBR: Master Boot Record; første sektor på disken. Ting har en tendens til å være morsomme om den blir korrupt. Skriv define:mbr i google om du lurer på slikt ;)

On-topic: Spør selgeren om han kan hjelpe deg. Så slipper du å sitte med klamme hender på hybelen og håpe på at det var en defekt.

7261268[/snapback]

sendte en mail til komplett. der jeg alltid bestiller.

så langt har programmet scannet 1700000 av 624968576 sektorer. så dette kan nok ta sin tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...