Gå til innhold

Total War: Da er jeg ferdig med mitt første crusade

Anbefalte innlegg

og det var SLIT!

først får jeg beskjed om at paven vil jeg skal at touluse. lager en hær og gjør den om til cruasder army. MEN så kommer inquisasjonen og dreper generalen min, så jeg må hente en ny fra england, SÅ blir han drept og enda en. så på min fjerde general kommer jeg meg avgårde. er ikke så lang vei men når jeg kommer frem må jeg stå i kø da det er 3 hærer forann meg. de greier ikke å ta hæren så da er det min tur.

Lagde 2 sigetowers 2 laders og 2 rams.

Begge tårna ble brent og de som klatra opp stigen møtte sin sikkre død.

heldig vis om 1 av 2 rams frem og fikk slått inn gitteret, sente armourd swordsmen inn og de slåss om warroir poets. fikk slått tilbake alle samme men miste nesten alt cav't mitt. MEN det var en mur til. og jeg var sikker på at ramen kom til å brenne ned før den kom frem til den andre gate'n. heligvis var ai dum, og jeg følgte flyktende soldater inn i porten og tok den over med noen soldater og da sente jeg inn resten. ikke at det var så mye motstand på andre siden var noen peasents og noen rester av spearmen.

slutten begynnte soldatene mine å knele av glede og jeg fikk klapp fra paven og 1700 florens. men har fremdeles bare 1 kors fra paven.

leg ut deres crusade historier her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt første crusade så langt: Får beskjed av Gregor at vi skal spre det glade budskap i Antioch. Jeg setter ut med en hær fra Venice og...Salona (husker ikke navnet). Halvveis framme blir jeg dolket i ryggen av mine allierte Milano i Venice, og to digre hærer fra det byzantinske riket står på trappene i Salona. Vil bli oppdatert.

Geez.

Lenke til kommentar

Vel var danskene (unlocka alt og la til 100 ekstra turns.. bare for kos), kjøpte York med min velfylte pengesekk. Ble merklig nok kjempe kompis med paven, og siden engelskemennene var utenfor kirken på den tiden foreslo jeg subtilt et lite korstog mot London. Paven syns dette var kjempe stas, og jeg slang meg gladelig på korstoget, men jeg var den eneste:( Men med mye løping i ring (engelskemennene hadde masse styrker mens jeg hadde bare en liten crusader jævel full av pilgrimmer (dette var turn 6 eller noe)) så fikk jeg endelig lokket gutta ut av london og slaktet dem alle, så valset jeg bare inn før hoved hæren deres kom i ryggen på meg.

Nå er england, skotland, skandinavia, irland under mine svette fingre, og Kong Knud den Grusomme (dread på fult) er på plyndringstokt nedover europa med vikinger og merc's. Exterminate and destroy. Når ze germans tar tilbake byene sine er det bare aske igjen :D Hoho

Lenke til kommentar

Jeg fikk min egen engelske kardinal til å bli valgt som pave, så det skulle ikke mye overtalelsen til for å starte et kortstog til Jerusalem.

Jeg drev å lagde min egen hær under konstant angrep fra Frankrike, så da jeg endelig joina korstoget og hadde beveget meg godt nedover kontinentet, slutta korstoget. Da ble det plutselig en vanlig hær midt inne blandt fullt av nøytrale land.

The story continues

Lenke til kommentar

Skabbete greier. Jeg ga opp Venice, men klarte å forsvare Ragussa. Var først framme i Antioch, og klarte å ta byen lett. Ga byen da til mine allierte Tyrkere, og vendte nesa hjemover for å lette på trykket fra HRE, Milan og Byzantinerne. Men de jævla byzantinerne briba den fantastiske hæren min, og jeg gikk fra 2. plass på military-rankingen til 13. plass.

Lenke til kommentar

Papal States kan ikke utslettes de bare ber en katolsk stat om en provins og volia de er tilbake.

De er forresten heller ikke playable og hvis du unlocker blir det vel som å spille senatet i RTw eller bare CTD

Endret av alinor
Lenke til kommentar

Det gikk mildt sagt ille. Jeg har vanskelighetsgraden på Hard og spiller Skottland, Skottland er ikke så veldig godt posisjonert i forhold til Jerusalem og de har sådan litt trøbbel med å komme dit, jeg måtte ta ett valg på hvilken vei jeg skulle ta og mente at den beste veien måtte være via Italia, men de med geografikunnskapene i behold vet at det ikke er mye å hente der. På grunn av store økonomiproblemer og det faktum at mitt forhold til England ble stadig verre og verre bare fordi jeg ville diplomentere litt med de og de syns det ble for mye og de ga meg for mye nei'er (jeg fikk oppdrag om å snakke med England av "The council of nobles" en haug av ganger, gjorde det en haug av ganger og... Skuffet både adels- og engelskmennene på grunn av det...)

Så siden jeg allerede hadde min arme langt inne i Europa, besluttet jeg å sende flåten rundt til Roma via Spania, så de kunne bli plukket opp, men så er det dette med desertering da. Det tar ganske lang tid å komme seg rundt Spania og inn i middelhavet og mange av mine soldater deserterte liksågodt.

Endelig satte flåten med armeen kursen mot Jerusalem etter mange turomganger, samtidig var nå England i full krig mot meg, og ikke hadde jeg verken penger eller flere flåter til å få fraktet en diplomat og prøve å få noen til å angripe England. Etter en stund ble England excommunicated men det hjalp ikke meg noe særlig, ikke særlig mange som virket å bry seg om mine problemer.

Imens var armeen min kommet frem til Jerusalem og angrep, men en hel haug av pilgrimer hadde gitt seg på turen bortover og jeg hadde ikke mer enn rundt 250 soldater igjen. Egypt angrep meg og de vant, men i neste tur, angrep jeg en av deres små armeer om natten så ikke forsterkningene til Egypt på 200 mann kunne finne frem. Jeg slo dem, nå valgte jeg å posisjonere meg på en høyde like utenfor Jerusalem og jeg skjønte fort at seier ville være klin umulig. Så jeg satte kursen mot Acre, like etter at Polen hadde angrepet Jerusalem og dermed holdt egypterne unna Acre som kun var bevoktet av en general. Mine 150 gjenværende menn, slo de 30 soldatene i byen og vant den.

Så noe fikk jeg ut av det, men nå er jeg i 4000 minus, har mistet fotfeste i England, engelskmennene har fått en god mulighet til å bli store og sterke og jeg sitter snart kun igjen med to små enheter i Dublin... Æh.. joda, jeg har jo de 146 mennene i Acre som snart blir angrepet av en egyptisk arme på 700 mann. Kos.

Får en god del tap på grunn av auto resolving, men spillet fryser, kræsjer eller PCn får blåskjerm når jeg beveger meg ut på slagmarken.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Spiller med Frankrike, og har fått tilbud om et par korstog så langt, men har nektet blankt hver gang. Hvorfor? Det er jo helt umulig for meg å kunne samle sammen nok menn til å stelle i stand bråk i et korstog, fordi de ekle hellige romerske tyskerne ALLTID angriper meg. Etter et par runder henger alltid Milan seg på også, og det hjelper heller ikke at papal state reputationen går ned en gang i blandt uden jeg har peiling på hvorfor?(Nei det er ikke pga quest osv, eller forhandlinger med muslimer:P)

England pleier av og til å yppe seg også, så etter de plaget paris litt og jeg fikk kastet dem ut og fikk fred, var det endelig tid til å ta tilbake den siste franskeprovinsen som england har. Jeg ble excommunicata fortere en du kan si kake. Så da fikk jeg spania og danmark også på meg. Min belgiske\nederlandske provins er under angrep fra danmark, Metz har tyskere på døra, og Djion blir beleiret av ekle italienere. Venter bare på at spania skal komme masjerende fra sør. Fikk alliert meg med moor i et desperat forsøk på å holde spania okkupert, men moors er ikke særlig sammerbeids villige.

Jeg tror egentlig jeg har tapt :D Rart aldri noen andre katolske nasjoner blir excommunicata fordi de angriper meg, selv om jeg var på god fot med paven før.

VIVA LA FRANCE!

Hvordan unlocker du andre nasjoner?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Etter ha tatt over hele storbrittania med England, samt store deler av frankrike, så kom sjefen selv og ba meg sende et korstog til jerusalem. En ung kampdyktig general fikk da ledelsen for en arme på 1800 av de beste soldatene mine, og han ble ikke mer enn 17 år gammel før paven fant ut at han funka bedre som brennsel. Så da satte jeg inn reserven, en 31 år gammel ræva general.

Etter å ha trasket gjennom Europa i 10 år, kom jeg forbi en arme på 2500 milanske soldater utafor et av slotta dem. Selvfølgelig ville de ha bråk, og det endte med at jeg da fikk en liten koloniprovins i østeuropa, samt at halve armeen min forsvant. Etter å ha kjøpt og mistet over 5000 soldater, så kom jeg meg endelig til Jerusalem! Tingen var at jeg trengte fotfeste og flere soldater, så det endte med at jeg tok en by i sør-øst Tyrkia.

Etter 6 turns med krig mot Egypterne fra denne byen, så var jeg nødt til å gå i retrett, og det endte med at jeg tok Milans eneste slott sør for Tyrkia, som viste seg å være i Jerusalems nabo-provins. Alle troppene mine hadde desertert nå, men jeg mistet ikke håpet og rekrutterte og trente nye. Noen få turer senere lå Jerusalem under mitt styre, og paven ga meg hele 1400 cash, som han tydeligvis mente var prisen for vel over 6000 soldater.

Generalen min var nå 51 år, og han fikk like etter en sønn, som jeg da sendte til slottet i naboprovinsen. 5 turer senere dør sønnen av pest, mens 15 000 mongolere innvanderer Jerusalem. For øyeblikket har slottet mitt i Jerusalem sin nabo-provins knerta 2000 mongolske soldater(Når Jerusalem ble forsvart tok jeg 3000), og det ligger nå under siege.

Sannelig dette vil bli spennende, 1000 av mine bedre soldater i en kjempe borg, omringet av 10 000 mongolere.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Har tatt over: Jerusalem, Acre, Gaza, Damaskus, Aneoch(er ikke sikker på hvordan det skrives) og Alexsandria.

Det ble ropt om korstog til Jerusalem, og jeg med England måtte jo nesten være med.

Sende han som en dag skulle bli konge ned til Jerusalem.

Leide inn en hel del soldater, samt det der store †.

Kom en runde for seint, og måtte klare meg med Acre.

Og har nå ett lite problem, kongen min (Harry the crusader) er den eneste som er der(av familie medlemmer).

Vet ikke om det er så lurt å seile tilbake, har liksom ikke så mye penger til å kjøpe båt.

Men ser ut som om det er den beste måten, får vell bare prøve :D

Endret av RuleCrule
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mitt første korstog gikk sånn passelig, men de stakkars soldatene mine var aldri i nærheten av å komme til Jerusalem.

Som HRE(VH/VH) i mitt første MTW2 spill hadde jeg kanskje på grunn av at jeg ikke beskyttet byene mine godt nok blitt angrepet av både Venice og Milan. Motangrepene mine hadde ført til at paven ikke syntes så mye om meg, men han hadde rukket å lyse Venice i bann. Så når paven krever at tronfølgeren min skal på korstog griper jeg sjansen, rekrutterer noen billige og bra crusadere, og stopper på veien for å beleire Vienna, som jeg nettopp har mistet til Venice. Han har 600 soldater i byen og jeg står rundt den med 800. Dessverre må jeg beleire den litt for lenge, 200 soldater deserterer, men jeg tar byen og lar noen av soldatene være igjen og setter kursen sørover. Der beleirer jeg Zagreb, siden den bare har omkring 200 soldater, men flere soldater deserterer. Jeg assaulter derfor byen litt for tidlig med bare to portknusere og begge to blir ødelagt før de når hver sin port. Man skulle tro jeg hadde lært, men jeg beleirer byen igjen, og Venice kommer med forsterkninger, en hær på 1000 stykker som skal lette beleiringen. Jeg gjør et tappert forsøk på å ta byen og holde muren lenge nok til å vinne, men jeg rekker ikke å stoppe forsterkningene hans i å gå gjennom en annen byport og jeg holder den sentrale plassen i kun 2 minutter før jeg blir overmannet. Så fant paven ut at Venice ikke skulle være lyst i bann lenger, så nå tror jeg jeg skal klare å holde på Vienna og være fornøyd med resultatet av mitt kanskje ikke helt vellykkede korstog.

Lenke til kommentar

Klarte mitt første korstog bra. Spillte HRE og paven utlyste korstog. Siden jeg ikke var så god venn med paven, som var fra fiendene Venice, tok jeg en av mine beste generaler, Dietrich the Chivalrous, og leiesoldathæren hans, (han hadde 8 merc crossbowmen og 8 merc spearmen og peasants med sølv exp.) rekrutterte noen korstogsriddere og satte av sted mot Jerusalem. Når jeg var halvveis, deserterte alle de nyrekrutterte korsfarerne så jeg var nødt til å få meg nye leiesoldater. Egypt og Turks var i krig, så ingen hærer la merke til meg før jeg beleiret Jerusalem. Å ta den var enkelt. Siden AI'en tydeligvis var på ferie,var det kun 300 mann i Jerusalem og to hærer på 200 i reserve utenfor Jeg lagde to rambukker og noen tårn. Et tips til alle som sliter med at rambukkene deres blir ødelagt når de går mot porten, bruk to samtidig mot samme port. Da pleier de å klare seg. Fikk slått ned porten og stormet inn med hester. Moste fiendene og tok byen. Mission accomplished.

Epilog:

Når jeg neste dag skulle fortsette spillet, hadde noe gått galt. Generalen min, Dietrich the Honorable, var sporløst forsvunnet. :ph34r: Han var ikke bare borte fra Jerusalem, men også fra slektstreet. :dontgetit: Det var som om han aldri hadde eksistert. Selvfølgelig ble det samtidig erklært Jihad mot Jerusalem. :wallbash:

Plutselig var både den manglende AI'en og fiendene tilbake. Mine stakkars, førerløse soldater ble meid ned av de Tyrkiske hordene som stormet byen. Jerusalem var tapt.

En ting gikk i allefall greit. Jeg lagde en prest før byen ble angrepet, og han ble kardinal etter å ha stått ved Jerusalem og preket i lang tid etter vi mistet byen. Han omvendte en stor del av befolkningen og gjorde oss til bedre venner med paven.

Endret av IamBored
Lenke til kommentar

Reisen til Jerusalem

Av Lars

Prologue

På mitt nye Franrike game consulta jeg paven til å starte Crusade. Ja sa han og Jeg begynte å lage en hærskare.

7xSergeant Spearmen

5xMailed Knights

1xCrusader Sergeants

1xCrusader Knights

2xPeasant Archer

1xMercenary Crossbowmen

2xBallista

1xGenerals Bodyguard (Prince)

Reisen

Jeg tok båten, som besto av én cog, fra Toulouses havn, og etter cirka 5-6 runder var jeg framme. Da jeg kom fram lå min gjennomsnitts økonomi og vinglet mellom 8000-10000 fl.

Min stolte hær la øyeblikkelig Jerusalem under beleiring, etter å ha rævkjørt en gjeng med 1 katapult og 1 Scaracen Militia.

Beleiringen

1xRam

2xSiege Towers

2xLadders

Dette ble tatt i bruk for å sende jævlene vekk fra Den Hellige By. Riktignok var det 115 folk, mot mine 1031, i Jerusalem, men litt overdriving har aldri skadet et par korsfarere.

Slaget

AI'en var... tja... kanskje på besøk til en annen hær. Skjøt ned begge tårnene på et blunk med ballista. Sendte omtrent alt jeg hadde på murene, bortsett fra en Sergeant Spearmen som vroomet bortover sletten med en styla ram. (Egentlig var det vanlig ram, men jeg liker å finne på smådetaljer.)

Jeg stilte opp alle spearmennene min i hovedgata når jeg hadde voldtatt murene. Jeg tok på Defensive stance, riktignok kom generalen deres på et sucicide run. Oh, yes. Så enkelt er det faktisk å miste en general. Litt mer voldtekt på routende tropper og Jerusalem er back in business, for kristne. Trodde de, for jeg plyndre likegodt byen og gjevnet den med jorden. Så enkelt er det å øke sin personlige økonomi med ca. 20000 fl.

Epilouge

Ja, jeg utryddet nermest Egypt og jevnet alle byene deres med gjorden. Prinsen min har nå fullt på Command, fullt på Chivalry, fullt på Piety og gjett hva; fullt på Loyalty. Har gullvinkelx2 og og et helt vilt retinue. :)

I tillegg er jeg kristendommens mest populære faksjon, perfect med Papal States, og høyeste papal standing.

Nå skal jeg hjem å kvitte meg med den excommunicatede Milan.

Larz's lengste innlegg noen sinne, tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg var Frankrike. Paven beordret meg og kongen min til Jerusalem. Jeg sendte ham, 6 archers og resten Mailed knights og knuste egypterne, tok Acre og Gaza og sendte Mailed knights hjem med masse experience og masse penger, samt ekstrem gunst hos paven. Igjen sitter kongen og hans sønn (som ble født i Jerusalem, av en eller annen grunn. Trodde ikke de tok med seg kvinner i krig? :p), samt en hel del archers og spearmen. Et meget enkelt korstog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...