Greatfaith Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en ny datamaskin. Det er en stasjonær datamaskin. Hjemme har vi trådløst nettverk, og jeg skulle gjerne ha kunnet kommet meg inn på nettet fra der jeg sitter på mitt rom. Problemet er at det ikke er innebygget nettverkskort i PC'en. Jeg har et trådløst nettverkskort inne i en liten boks, som kobles til via USB, og så innstalerer man programvaren og så skal man kunne koble seg til. Min mor og far bruker en slik boks, og de har internett så det suser. Jeg derrimot, har det ikke. Kan det være fordi jeg sitter for langt unna ruteren? Fra der boksen står på mitt rom, er det 11 meter til ruteren. Fra min mor of fars boks, er det 2 meter. Skal det ha noe å si? Det er tross alt et trådløst nettverk. Det skal være mulig å kunne koble seg til, selv om man er mer enn 10 meter unna? Hvis dere ikke har svar på dette, kunne dere gitt meg en idé om hvordan jeg kan få fikset det? Hva jeg skal kjøpe etc? -Greatfaith- Endret 11. november 2006 av Greatfaith Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hei! ja du mener at du har tråløst nettverkskort inne i en liten boks som kobles til USB porten på datamaskin? omtrent sånn http://www.biostargroup.com.ar/graficos/Ad...G122-R_soft.jpg Normalt er rekkevidden på tråløst nettverk inne på ca 100m, men det avhenger av mange faktorer. Men det for og få tråløst nett så må man sette det opp på maskinen man skal ha det på, kan være litt vanskelig. Må oppgi nettverksnøkkel vist det tråløse nettet er kryptert. Er vist litt på bildet. Endret 11. november 2006 av ShyFx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå