Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bare errors, Splitter pine ny pc.


Anbefalte innlegg

Jepp, Jeg har kjøpt meg skamfull bra pc til 15000,- ikke inkludert Kabinett, Skjerm, Mus, Tastatur og annet tilbehør.

Må samtidig meddele at jeg er rimelig forbandet og frustrert av dette.

jeg er slettes ikke den rikeste og hadde egentlig ikke nok penger til kjøpet heller.

 

Resultatet av at jeg behandler pc-en som ti kilo gull er da bare errors.

Først Norton, nå kommer det i hytt og pine, vet ikke hva allt er.

Pc-en ble satt sammen på veldig lang tid, det var for at jeg ville være stygt forsiktig med all hardware.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

 

Sende den til f.eks: datakjeden og få de til å fikse den helt til den kjører _UTEN_ et forbandet problem?

 

Spesifikasjoner:

 

Intel Core 2 Duo E6600 2,40 ghz

Asus P5B Deluxe Wifi-AP Edition

Powercolor radeon X 1950 XTX 512 MB GDDR4

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (5.5.5.12)

Chieftec Strømforsyning på 560W

Pluss to SATA2 Harddisker på 200 og 250 GB 7200 rpm 8 MB.

 

TUSEN Takk for hjelpende svar!

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bygd pc-en selv.

Kommer inn i windows og det er her jeg skriver innlegg ifra, men jeg er 100% skeptisk på at det snart braker.

Pc-en har også restartet seg helt uten videre en gang jeg kjedet meg med Tetris.

Når jeg startet opp sist så kom det vel tre error meldinger, husker ikke noe hva de var.

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar
Har bygd pc-en selv.

Kommer inn i windows og det er her jeg skriver innlegg ifra, men jeg er 100% skeptisk på at det snart braker.

Pc-en har også restartet seg helt uten videre en gang jeg kjedet meg med Tetris.

7260873[/snapback]

 

sikkert en software feil, tror ikke det er noe galt med hardwaren din. Men har du sjekka temperaturene? sjekk det først så er iallefall det oppklart. uventede restarter kan ofte komme av for høy temp.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
får ingen feilmelding før den slår seg av.

ingen blåskjerm.

Plutselig restart har bare skjedd en gang.

maskinen har vel stått på siden 15.00 tiden idag.

Tviler på at det er for høy temp, Pcen står foran åpent vindu.

Er det windows som er sarva mon tro?

7260942[/snapback]

 

jepp, kan hende det er det som er problemet. Men du har festet alle kjølinger skikkelig da? scannet for virus og spyware?

Lenke til kommentar

Får ikke scannet for virus da norton selv kommer med en klagemelding / Feilmelding.

Scanner etter spyware med Windows Defender og den sier at maskinen kjører som den skal.

Har allerede fjernet windows en gang, har også brukt opp produktnøkkelen min på bare mine pc'er.

Føler at det er bare jeg som _Hele_ tiden skal prakkes med skamdyre ting.

Lenke til kommentar
Får ikke scannet for virus da norton selv kommer med en klagemelding / Feilmelding.

Scanner etter spyware med Windows Defender og den sier at maskinen kjører som den skal.

Har allerede fjernet windows en gang, har også brukt opp produktnøkkelen min på bare mine pc'er.

Føler at det er bare jeg som _Hele_ tiden skal prakkes med skamdyre ting.

7261008[/snapback]

 

IKKE bruk windows defender, har prøvd det selv, og det fjerner ingen ting. Prøv med spyware doctor den finner garantert noe på pc'n din.

 

Hva er det norton - feilmeldinga sier da?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Norton feilmeldingene sier allt den har av feilmeldinger.

Alle programmene som startes får med en gang eller etter litt tid "Svarer ikke"

7261039[/snapback]

 

høres ut som windowsen din ike har det så bra med seg selv akkurat. At programmer begynner å henge er ikke et bra tegn. Tror dette skal løse seg ved å formatere. Hvis du har brukt produktnøkkelen for mange ganger slik at du ikke får aktivert, så ringer du bare kundeservice, så spør de et par spørsmål. Deretter setter de deg over slik at du får aktivert windowsen din likevel. Gjorde dette selv nå nettopp. :) Evt. kan du prøve å reparere først.

Lenke til kommentar
Jaja, jeg får vel bite i det sure eplet.

formatere nok en gang, trøtt av det.

Får ikke engang installert spyware doctor.

7261081[/snapback]

 

Jeg har et forslag , det kan virke latterlig ,men det hendte nettopp meg .

Årsaken hos meg var at default volt på minne ble satt til 1,8 volt i bios (hadde masse rare feil og problemer med programmer) leste på spec at disse skulle ha 2,2 volt , og etter en reinstallasjon av xp var alt rocksolid.

Jeg er ikke sikker på specs på ditt minne men sjekk det

Endret av flydman
Lenke til kommentar

Er ikke noe galt med windows, kan heller tenke meg en dårlig driver, eller defekte ram brikker. Kjør mem86.

PS: Norton er et meget bra antivirus program, men skriv ned feilmeldingene du får. Er mye enklere å hjelpe deg om vi vet det.

PS: Har du sp2 installert, har du oppdatert alle driverne osv.

Ta å skru av autostart ved feil. Da kan du se feilmeldingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...