vketil Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hvordan er den beste måten å installere en ny haddisk som slave? Jeg har win xp på min gamle som jeg vil beholde, jeg trenger mere plass derfor setter jeg inn en ny harddisk. Problemet er hvordan kan jeg best gjøre dette uten å miste min gamle HD? Det er første gangen jeg gjør dette. Er det noen som kan forklare meg dette i klar tekst Håper det er noen som kan ta seg av en nybegynner på datafeltet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Det kommer litt an på hva du har installert fra før, men jeg antar du har en HD som master på primary IDE, og en CD som master på secondary IDE. Det spørs også om du har ATA66 eller høyere, dvs en 80-leders kabel. Hvis ikke, så spiller det nesten ingen rolle om du har den nye disken på primary eller secondary. Du finner noen jumpere på den nye disken, den står som regel til master. Flytt den til slave. Så kobler du disken inn på en av kablene, og starter opp. Hvis du da ser den nye disken i BIOS så er alt OK, da er det bare å starte XP og velge Disk Manager for partisjonering og formatering. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Sett den nye harddisken som slave på den ledige IDE-kanalen. Boot opp, skjekk at BIOS har funnet den nye harddisken. Partisjoner og formater med disk manager, eller f.eks. Partition Magic. My computer -> Manage -> Storage -> Disk Management Var det noe mer du lurte på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå