Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Bra det ordnet seg Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Har ikke ordna seg for meg (trådstarter) har aldri vært borti gjestebok og har nå store problemer... Når jeg legger inn kodene så blander alt seg, skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Vil helst ha en forklaring og ikke bare begrunnelse med at jeg har gjort det feil et sted, for det vet jeg allerede. For og være ærlig begynner jeg og bli møkk lei, har sitti med dette så si i hele dag og har ikke kommet av flekken! Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hø ? har fått en del til, har fått greiene opp på srv men når jeg åpner fila så kommer det ingen ting der selve gjesteboka skal være... mulig jeg missforstår (rettelse ikke forstår) men hva skal jeg gjøre når erixz sier chmode txt filen til 777 ? er det riktig at guestbook.txt fila skal være tom? srry for at jeg er n00b på webdesign... men husk at alle har vært n00b en gang Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Har ikke ordna seg for meg (trådstarter) har aldri vært borti gjestebok og har nå store problemer... Når jeg legger inn kodene så blander alt seg, skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Vil helst ha en forklaring og ikke bare begrunnelse med at jeg har gjort det feil et sted, for det vet jeg allerede. For og være ærlig begynner jeg og bli møkk lei, har sitti med dette så si i hele dag og har ikke kommet av flekken! 7266493[/snapback] Åpne guestbook.php og fjern <html><body> og </body><html> i begynnelsen og slutten av filen. EDIT: Ja, det er meningen at guestbook.txt skal være tom vis du ikke har skrevet noen innlegg enda. Det er her innleggene blir lagret Men for at den skal greie å lagre innleggene, må du chmode guestbook.txt til 777 Endret 11. november 2006 av erixz Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 så var det det logiske da... åssen chmode guestbook.txt til 777 ?? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Sitat fra en av mine tidlige poster her i tråden: Du må chmod'e mappen filene ligger i til 777. Dersom du laster opp filene dine via FTP kan du gjøre det på følgende måte: Høyre klikk på mappen filen ligger i, trykk på CHMOD og skriv inn 777 under permissions. (Utgangspunkt tatt i SmartFTP) Men chmod guestbook.txt istedenfor hele mappen. Endret 11. november 2006 av erixz Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Da var det gjort... men ser fortsatt ingen gjestebok Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har du husket å lagre med endingen .php? Rart om det ikke kommer noen ting opp, iallefall om du ikke engang får en feilmelding. Husk å inkludere guestbook.php og ikke guestbook.txt Lenke til kommentar
cmi Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Tror jeg har taket på den nå, men skjønner ikke hvem det er jeg må linke til? er jo 3 filer. Guestbook.php Gjestebok.php Guestbook.txt Det er jo ikke text fila, og når jeg linker til Gjestebok.php kommer det bare koder og det samme på Guestbook, Noen som vet hva som er galt?? aldri jobba med PHP filer før. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Guestbook.php : Her ligger selvegjesteboken Guestbook.txt : Her ligger innleggene som gjestene dine skriver Gjestebok.php : Dette er det samme som guestbook.php bare at den er tilpasset ditt design. Altså, du skal linke til Gjestebok.php Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Filen du skriver <? include ("gjestebok.php") ?> må være en php fil. Da må du også passe på at du har en server som støtter php.... Altså.. "Index.html" må være en php fil, altså "index.php" i stede for "index.html"! (leste bare problemene på første side, så vet ikke om problemet er løst Lenke til kommentar
cmi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Men fucker ikke dette opp hele greia?? får jo ikke sett php filer i Frontpage... bare kodene... Nå har jeg koda til gjesebok.php og da kommer bare sida opp med alle kodene... intet annet. Endret 15. november 2006 av cmi Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Men fucker ikke dette opp hele greia?? får jo ikke sett php filer i Frontpage... bare kodene... Nå har jeg koda til gjesebok.php og da kommer bare sida opp med alle kodene... intet annet. 7290386[/snapback] Du får ikke sett php-filer på samme måte som html nei. Da må du installere apache... Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er hva du ser i netleseren som er viktig, ikke hva frontpage viser. Om du har <?php include("guestbook.php"); ?> og lagret som .php + at serveren din støtter php skal alt funke. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Men hva skal jeg gjøre når jeg skal update indexen da?? den blir jo da en php fil... skal jeg convertere den for hver gang?? eller funker ikke det?? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Sånn nå er index.htm gjort om til index.php, fortsatt skjer ikkeno, er dette riktig linking til gjesteboka?? <a title="My projects" href="gjestebok.php">Gjestebok</a> Lenke til kommentar
cmi Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Hvorfor blir alt med .PHP bare koder på nett?!! Nå er indexen det og! Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvorfor blir alt med .PHP bare koder på nett?!! Nå er indexen det og! 7295907[/snapback] Bruker du home.no elns? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Bruker home.no midlertidig ja, kompisen min har fått det til, men han vet ikke hvordan kodinga mi må være siden han brukte det som var... Lenke til kommentar
cmi Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Nå er snart hele greia ødelagt, ingen jeg kan sende den til så noen kan mekke den helt klar?? erixz prøvde, men den fungerer fortsatt ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå