cmi Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Leter etter gjestebøker som er enkle for en amatør og lage, bare noe enkelt noe, men det må være i deignet på siden under, det er min side og har lyst på gjestebok så folk kan komentere bildene etc, men vil ha så det er i samme designt som alle sidene. Håper noen kan hjelpe. SE HER Takker på Forhånd Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Har funnet en enkel gjestebok nå (for de som greier det) Noen som kunne være så snille og slenge sammen den så den funker til min side?? trenger ikke være store jobben! PLZZZZZZ! Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Lyst til å fortelle meg/oss hvor du fant det og om det er noe alle kan bruke? Hvis du finner posten min her så ser du at jeg er på utkikk etter akkurat det samme... Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Hotscripts.com fant jeg det... Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 En litt mer presis link kanskje ? hva scriptet heter osv ? kanskje også en direktelink ? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 http://www.hotscripts.com/Detailed/61965.html Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Ohh... me like noen som kan hjelpe meg med å få scriptet inn på siden min? Her Hadde vært flott om noen kunne hjulpet oss som ikke har så mye skillz Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Legg inn dette på hjemmesiden din: <?php include("guestbook.php"); ?> Pass på å lagre filen med endingen .php og ikke med .html / .htm F.eks: Slik gjestebok.php ikke slik gjestebok.html Pass på at filen guestbook.php ligger i samme mappe som filen du vil ha gjesteboken i. Ser ingen grunn til at det ikke skal funke i din side nå med mindre serveren din ikke har støtte for kodespråket PHP. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Er det noe bestemt sted dette skal limes inn på Gjestebok siden?? skjer ingenting når jeg limer det inn... sånn her ser det ut. (har garantert gjort det feil) <address><font color="#C0C0C0"><b><span style="font-style: normal">Her kan du/dere skrive ros/ris til bildene, eller kommer med spørmål etc.</span></b></font></address> <address> </address> <address> </address> <address> </address> <?php include("guestbook.php"); ?> <div id="MainText"> <div id="Footer"> <p>Design by Christoffer Mikalsen | Pictures and design is copyrighted Christoffer Mikalsen</p> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
allyse Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Leter etter gjestebøker som er enkle for en amatør og lage, bare noe enkelt noe, men det må være i deignet på siden under, det er min side og har lyst på gjestebok så folk kan komentere bildene etc, men vil ha så det er i samme designt som alle sidene. Håper noen kan hjelpe. SE HER Takker på Forhånd 7260371[/snapback] Gjestebok Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Legg inn dette på hjemmesiden din: <?php include("guestbook.php"); ?> Pass på å lagre filen med endingen .php og ikke med .html / .htm F.eks: Slik gjestebok.php ikke slik gjestebok.html Pass på at filen guestbook.php ligger i samme mappe som filen du vil ha gjesteboken i. Ser ingen grunn til at det ikke skal funke i din side nå med mindre serveren din ikke har støtte for kodespråket PHP. 7265296[/snapback] Her skjer det heller ikke noe når jeg limer inn tagen der på siden min jeg vil ha den på siden... ser i dreamweaver at det ligger det php iconet, men ser ingen ting når jeg tar forhåndsvisning i FF Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Pass på at filen guestbook.php og guestbook.txt ligger i samme mappe som filen gjestebok.php ligger i. Om dere har gjort som jeg har sagt er det ingen grunn for at dette ikke skulle virke. Legg inn dette på hjemmesiden din: <?php include("guestbook.php"); ?> Pass på å lagre filen med endingen .php og ikke med .html / .htm F.eks: Slik gjestebok.php ikke slik gjestebok.html Pass på at filen guestbook.php ligger i samme mappe som filen du vil ha gjesteboken i. Ser ingen grunn til at det ikke skal funke i din side nå med mindre serveren din ikke har støtte for kodespråket PHP. 7265296[/snapback] Her skjer det heller ikke noe når jeg limer inn tagen der på siden min jeg vil ha den på siden... ser i dreamweaver at det ligger det php iconet, men ser ingen ting når jeg tar forhåndsvisning i FF 7265730[/snapback] Om du ikke har lastet det opp på en server vil det ikke funke. PHP er et serverspråk og må derfor bli kjørt på en server, evt. installer PHP på maskinen din. Får dere opp feilmeldinger? Endret 11. november 2006 av erixz Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Får denne feilmeldingen; Warning: fopen(guestbook.txt): failed to open stream: Permission denied in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 66 Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 67 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 68 Så kan vi jo se på kodene på de gjeldene linjene; Line 66: $printer = fopen($gbfile,"a"); Line 67: fwrite($printer,$writeinfo); Line 68: fclose($printer); Har bare testet gjesteboka på en midlertidig url forøvrig Robinhoo , som forøvrig ikke skjønner dritten av php! Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Du må chmod'e mappen filene ligger i til 777. Dersom du laster opp filene dine via FTP kan du gjøre det på følgende måte: Høyre klikk på mappen filen ligger i, trykk på CHMOD og skriv inn 777 under permissions. (Utgangspunkt tatt i SmartFTP) Endret 11. november 2006 av erixz Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Jupp men da kommer jo bare; Warning: fopen(guestbook.txt): failed to open stream: Permission denied in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 91 Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 92 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 93 Hehe huffsann, dette skjønner jeg fint lite av. Men takk for tipset, noe skjedde iallefall:P Edit; her er de akutelle linjene; $printer = fopen($gbfile, 'a'); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); Endret 11. november 2006 av Robinhoo Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Pass på at filen guestbook.php og guestbook.txt ligger i samme mappe som filen gjestebok.php ligger i. Om dere har gjort som jeg har sagt er det ingen grunn for at dette ikke skulle virke. Legg inn dette på hjemmesiden din: <?php include("guestbook.php"); ?> Pass på å lagre filen med endingen .php og ikke med .html / .htm F.eks: Slik gjestebok.php ikke slik gjestebok.html Pass på at filen guestbook.php ligger i samme mappe som filen du vil ha gjesteboken i. Ser ingen grunn til at det ikke skal funke i din side nå med mindre serveren din ikke har støtte for kodespråket PHP. 7265296[/snapback] Her skjer det heller ikke noe når jeg limer inn tagen der på siden min jeg vil ha den på siden... ser i dreamweaver at det ligger det php iconet, men ser ingen ting når jeg tar forhåndsvisning i FF 7265730[/snapback] Om du ikke har lastet det opp på en server vil det ikke funke. PHP er et serverspråk og må derfor bli kjørt på en server, evt. installer PHP på maskinen din. Får dere opp feilmeldinger? 7266222[/snapback] Så jeg må ha MySql på servern ? Jeg er helt blåst på php så noen må forklare grundig her... Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jupp men da kommer jo bare; Warning: fopen(guestbook.txt): failed to open stream: Permission denied in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 91 Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 92 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/r/ro/robijo2/public_html/guestbook/guestbook.php on line 93 Hehe huffsann, dette skjønner jeg fint lite av. Men takk for tipset, noe skjedde iallefall:P Edit; her er de akutelle linjene; $printer = fopen($gbfile, 'a'); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); 7266313[/snapback] Du har ikke chmod'et riktig, vis du leser feilmeldingene står det (oversatt til norsk) Kan ikke åpne bane/fil fordi du ikke har tillatelse til det. For å få tillatelse til dette må du chmode guestbook.txt til 777 (alle rettigheter) Prøv å kun chmode filen guestbook.txt da Pass på at filen guestbook.php og guestbook.txt ligger i samme mappe som filen gjestebok.php ligger i. Om dere har gjort som jeg har sagt er det ingen grunn for at dette ikke skulle virke. Legg inn dette på hjemmesiden din: <?php include("guestbook.php"); ?> Pass på å lagre filen med endingen .php og ikke med .html / .htm F.eks: Slik gjestebok.php ikke slik gjestebok.html Pass på at filen guestbook.php ligger i samme mappe som filen du vil ha gjesteboken i. Ser ingen grunn til at det ikke skal funke i din side nå med mindre serveren din ikke har støtte for kodespråket PHP. 7265296[/snapback] Her skjer det heller ikke noe når jeg limer inn tagen der på siden min jeg vil ha den på siden... ser i dreamweaver at det ligger det php iconet, men ser ingen ting når jeg tar forhåndsvisning i FF 7265730[/snapback] Om du ikke har lastet det opp på en server vil det ikke funke. PHP er et serverspråk og må derfor bli kjørt på en server, evt. installer PHP på maskinen din. Får dere opp feilmeldinger? 7266222[/snapback] Så jeg må ha MySql på servern ? Jeg er helt blåst på php så noen må forklare grundig her... 7266321[/snapback] Nei, det trenger du ikke. Gjesteboken baserer seg på flatfiler, altså ikke MySQL. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kort prosses, her er selve scriptet. Noe jeg må endre? alt ser fint ut ellers, men ser ut som jeg får problemer med å lagre i guestbook.txt fila switch($_GET['id']){default: ?> <p align="left"><a href="<?php echo $gbpage; ?>?id=2">Admin</a></p> <table align="center"><form action="<?php echo $gbpage; ?>?id=1" method="post" name="submitform"> <tr><td><strong>Name:</strong></td><td><input type="text" name="name" size="40" maxlength="50"></td></tr> <tr><td><strong>Email:</strong></td><td><input type="text" name="email" size="40" maxlength="50"></td></tr> <tr><td><strong>Homepage:</strong></td><td><input type="text" name="homepage" size="40" maxlength="50" value="http://"></td></tr> <tr><td valign="top"><strong>Message:</strong></td><td><textarea name="message" cols="30" rows="7"></textarea></td></tr> <tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Submit"></td></tr> </form></table><br> <?php $gb = file($gbfile); $gb = array_reverse($gb); foreach ($gb as $guestbook) { echo stripslashes($guestbook); }break; case 1: if($name == "") { echo $errornoname; } elseif($message == "") { echo $errornomsg; } elseif($email == "") { if($homepage == "" || $homepage == "http://") { $writeinfo = $printnoemailpage; $printer = fopen($gbfile,"a"); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); echo $thankstxt; } else { $writeinfo = $printnoemail; $printer = fopen($gbfile, 'a'); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); echo $thankstxt; } } elseif($homepage == "" || $homepage == "http://") { $writeinfo = $printnopage; $printer = fopen($gbfile, 'a'); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); echo $thankstxt; } else { $writeinfo = $printfull; $printer = fopen($gbfile, 'a'); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); echo $thankstxt; }break;case 2: ?> <table align="center"><form action="<?php echo $gbpage; ?>?id=3" method="post" name="submitform"> <tr><td><strong>Username:</strong></td><td><input type="text" name="adminname" size="20"></td></tr> <tr><td><strong>Password:</strong></td><td><input type="password" name="adminpass" size="20"></td></tr> <tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Login"></td></tr> </form></table> <?phpbreak;case 3: if($_POST["adminname"] == $username) { if($_POST["adminpass"] == $password) { ?> <table align="center"><form name="guestbookedit" method="post" action="<?php echo $gbpage; ?>?id=4"> <tr><td><textarea name="gbedit" cols="65" rows="30" wrap="off"> <?php $gb = file("$gbfile"); $gb = array_values($gb); foreach ($gb as $guestbook) { echo stripslashes($guestbook); } ?> </textarea></td></tr> <tr><td>Enter admin password to edit entrys: <input type="password" name="psw" size="20"></td></tr> <tr><td><input type="submit" name="Submit" value="Save"><input type="reset" name="Reset" value="Reset"></td></tr> </form></table> <?php } else { echo "$wrongpass"; } } else { echo "$wrongname"; }break;case 4: if($_POST["psw"] == $password) { $writeinfo = $_POST['gbedit']; $writeinfo = stripslashes($writeinfo); $printer = fopen($gbfile, 'w'); fwrite($printer,$writeinfo); fclose($printer); echo $gbedited; } else { echo "$wrongpass"; }break;} Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Ingenting er gale med scriptet. Det eneste som sperrer for at ikke scriptet vil fungere er at serveren hindrer deg i å åpne txt filen. For å få åpnet txt filen må du som sagt chmode. Men les min forrige post, prøv å kun chmode txt filen til 777 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jupp det funka, måtte bare gå inn på de enkelte filene.. Takk for hjelpa. Det er godt noen har kunnskaper om slikt! Rock on :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå