Gå til innhold

Erfaringer med Sony KDL-40V2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 32"-versjonen, antar at det er mye det samme. Er fornøyd med TV-en, dog var det mye mas med å stille inn fargene fornuftig.

7260367[/snapback]

Kjører du denne Tv'en mot en vanlig kabeltv signale eller har du digital dekoder på kableltv/parabol? Hvordan er da tv signalet på denne sammenlignet med en 5 år gammel crt-tv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Kjører du denne Tv'en mot en vanlig kabeltv signale eller har du digital dekoder på kableltv/parabol? Hvordan er da tv signalet på denne sammenlignet med en 5 år gammel crt-tv?

7266795[/snapback]

Jeg har parabol. Når sant skal sies opplever jeg ikke at bildet på vanlige TV-signaler er bedre enn en gammeldags CRT, men gode i forhold til hva jeg har sett av andre LCD-er, vil jeg allikavel si at de er. Men det er klart, denne TV-en er jo langt større enn min gamle CRT og uklarheter vil komme mye bedre frem (er det ikke slik at HDTV-er lager noe sånt som 3/4 av bildet vi ser på egenhånd når en fôrer den PAL?).

DVD ser riktig pent ut. Hvordan jeg opplever billedkvaliteten varierer også veldig fra kanal til kanal og fra program til program, f.eks. kan dokumentarer med "vakre" naturbilder se helt fantastiske ut, med utrolige farger og flott skarphet. Det er noe annet med f.eks. med kjipe nyhetsproduksjoner og komiserier fra åttitallet (som jo naturlig er). Har dessverre ikke fått soset meg til å teste den med HD-signaler enda, hadde vært morsomt å sett det fulle potensialet i TV-en...

Lenke til kommentar

7266795[/snapback]

Jeg har parabol. Når sant skal sies opplever jeg ikke at bildet på vanlige TV-signaler er bedre enn en gammeldags CRT, men gode i forhold til hva jeg har sett av andre LCD-er, vil jeg allikavel si at de er. Men det er klart, denne TV-en er jo langt større enn min gamle CRT og uklarheter vil komme mye bedre frem (er det ikke slik at HDTV-er lager noe sånt som 3/4 av bildet vi ser på egenhånd når en fôrer den PAL?).

DVD ser riktig pent ut. Hvordan jeg opplever billedkvaliteten varierer også veldig fra kanal til kanal og fra program til program, f.eks. kan dokumentarer med "vakre" naturbilder se helt fantastiske ut, med utrolige farger og flott skarphet. Det er noe annet med f.eks. med kjipe nyhetsproduksjoner og komiserier fra åttitallet (som jo naturlig er). Har dessverre ikke fått soset meg til å teste den med HD-signaler enda, hadde vært morsomt å sett det fulle potensialet i TV-en...

7266859[/snapback]

Takk for info. Er veldig i tvil om jeg skal gå for denne eller en med fullHD med tanke på mediacentermulgiheter som feks ps3. Skal man surfe på web og se på bilder har faktisk de ekstra linjene en del å si. Prisen er dog en bekymring... :hmm:

Lenke til kommentar

7266859[/snapback]

Hvilken parabol tuner har du? Kjører du den over scart, komponent eller HDMI? Vurderer nemlig å kjøppe samme TV og jeg har Dreambox som planen var å kjøre over komponent.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hvilken parabol tuner har du? Kjører du den over scart, komponent eller HDMI? Vurderer nemlig å kjøppe samme TV og jeg har Dreambox som planen var å kjøre over komponent.

7295819[/snapback]

Strong SRT8700, som går via scart til en Philips trådløs sender og videre med scart til TV-en. Jepp, ganske stort potensiale for signaltap der, ja. :p Skal se om jeg ikke får fikset meg en bedre løsning etterhvert og se om det blir noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...