supernapa Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg planlegger å utvikle et lite program for å enkelt kunne få fram Adresse og telefonnummer til folk. Hvis jeg har en tekstfil hvor jeg har skrevet inn (kopiert over fra outlook) de opplysningene jeg trenger .. F.eks Dene: Navn: XXX XXX Adresse: XXXX XXXX Telefonnumer: 41XXXXXX Vil det da på en enkel måte gå an å lage et lite program i java der man kan få en boks på på skjermen .. skrive inn navnet man ønsker å søke opp ... å få listet opp opplysningene? Trenger man masse metoder og ting og tang da? Har ikek sett på javaprogrammering på et halvt år nå så jeg trenger noen flashbacks Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Du må parse gjennom filen din linje for linje og sjekke for de verdiene du leter etter. Først leser du inn selve filen. Deretter tar du søkestrengen og sjekker den verdien mot hver linje som du leser av fra filen. Når du mener kopiert fra Outlook er det da kontaktlisten? Den blir vel lagret i et viss format etter en spesifikasjon som du kan benytte for å benytte filen i et Javaprogram. Endret 10. november 2006 av DJViking Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Du må parse gjennom filen din linje for linje og sjekke for de verdiene du leter etter. Først leser du inn selve filen. Deretter tar du søkestrengen og sjekker den verdien mot hver linje som du leser av fra filen. Når du mener kopiert fra Outlook er det da kontaktlisten? Den blir vel lagret i et viss format etter en spesifikasjon som du kan benytte for å benytte filen i et Javaprogram. 7260529[/snapback] Neida ... tenkte egentlig bare på å "copy/paste" de feltene jeg ønsker å ha med. Men man kan vel nesten like så enkelt legge disse opplysningene direkte inn i kildekoden. Eneste jeg tenkte var at det kanskje var enklere å redigere et dokument kun bestående av tekst. istefetfor å endre ting i kildekoden Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Som regel bør man unngå å "hardkode" ting i kildekoden. Men hvis det er data som ikke skal forandre seg kan det i visse tilfeller være unntak til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå