olep_ Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei, jeg har netopp bygget sammen en pc for broren min, men når jeg strarter den gir den bare fra seg noe som ligner på "sirenelyder". Det er veksling mellom høye og lave pipetoner i et fast mønster altså slik: "PIPpipPIPpipPIPpip". Jeg hadde et lignende problem da jeg bygget den forrige pcen min, men da var det lange pip etter hverandre og da var det minnet som ikke passet til det hovedkortet. Det jeg lurer på er: Hva er det som er galt, altså hvilken del? Jeg finner ikke noen oversikt i manualen til hovedkortet over hva de forskjellige lydene betyr. Delene jeg har er: Kabinett: Lian Li PC7 Miditower HD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 CPU-kjøler: Zalman CNPS7700-AlCu CPU-kjøler CPU: Intel Pentium D 820 2.8GHz Socket LGA775, 2MB Grafikkort: XFX GeForce 7900GT 470M 256MB GDDR3 PCI-express Hovedkort: MSI 945P NEO3 Minne: OCZ DDR2 1024MB Value Series Jeg blir veldig taknemelig for gode tips eller delte erfaringer med dette. Mvh, Ole-Petter Lenke til kommentar
Kimmeslasken Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Hei, jeg har netopp bygget sammen en pc for broren min, men når jeg strarter den gir den bare fra seg noe som ligner på "sirenelyder". Det er veksling mellom høye og lave pipetoner i et fast mønster altså slik: "PIPpipPIPpipPIPpip". Jeg hadde et lignende problem da jeg bygget den forrige pcen min, men da var det lange pip etter hverandre og da var det minnet som ikke passet til det hovedkortet. Det jeg lurer på er: Hva er det som er galt, altså hvilken del? Jeg finner ikke noen oversikt i manualen til hovedkortet over hva de forskjellige lydene betyr. Delene jeg har er: Kabinett: Lian Li PC7 Miditower HD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 CPU-kjøler: Zalman CNPS7700-AlCu CPU-kjøler CPU: Intel Pentium D 820 2.8GHz Socket LGA775, 2MB Grafikkort: XFX GeForce 7900GT 470M 256MB GDDR3 PCI-express Hovedkort: MSI 945P NEO3 Minne: OCZ DDR2 1024MB Value Series Jeg blir veldig taknemelig for gode tips eller delte erfaringer med dette. Mvh, Ole-Petter 7260293[/snapback] har msi kortet ditt en usb/lysdioder kort som passer i pci slotten. Hvis du har det så kan du se på mønsteret på lysene --> slå opp i boka etter feilen. De msi kortene jeg har hatt så var det med slike dioder. Endret 10. november 2006 av Kimmeslasken Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Vekslende høye- og lave toner var på min gamle PC en alarm for CPU overheat. Sjekk temper, kjølingen og manualen. Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Gå over koblingene (ta ut og sett inn igjen) og gjør som Kimmeslasken foreslår, hvis du har tilsvarende Du vil få en oppstarts påminnelse hvis temp er feil i maskinen, men masse lyd hvis noe er alvorlig feil.. derfor svar Greb Endret 11. november 2006 av grebnord Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 tror nok det er rammen du, sjekk med 1 og 1 brikke (om du har flere, leste ikke skikkelig) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Disse lydene kalles "error beeps". De forteller hvorfor ikek hovedkortet kan starte opp som normalt. F.eks. Feil ved CPU, RAM, videokort eller lignende. Hvilke lyder som betyr hva står i manualen din. Sjekk der, så vet du hvor du skal begynne å se etter feilen. -Stigma Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hvilke lyder som betyr hva står i manualen din. Sjekk der, så vet du hvor du skal begynne å se etter feilen. 7262057[/snapback] Det jeg lurer på er: Hva er det som er galt, altså hvilken del? Jeg finner ikke noen oversikt i manualen til hovedkortet over hva de forskjellige lydene betyr. 7260293[/snapback] Endret 11. november 2006 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå