Gå til innhold

ATI Radeon X1900 skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei sann!!

 

Har altså det skjermkortet der.. 256MB.. Det jeg lurte på var, er det noen instilliger eller noe sånt jeg bør slå på, nå tenker jeg på for å få bedre grafikk i spill og sånn.. Og en annen ting, når jeg spiller, og f.eks kjører bil, så hakker det litt eller lagger sånn smått når jeg kjører, hva evt kan jeg stille/justere for å slippe dette.. Sinnsykt irriterende.. hehe...

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, dette er maskinen jeg har..

2048Mb ram..

Prosessor: E6600, Intel Core 2,4Ghz

Og dette skjermkortet som jeg nevne..

Skjønner ikke at det hakker sånn selv heller, har omtrent nettopp kjøpt delene, og har formatert og sånn.. skulle til å spille for første gang nå, og da hakka/lagga det litt... Er det noen instillinger jeg kan stille på under windows før jeg skal spille, evt hvilke? Og er det noe jeg bør stille opp i spillet?? Tusen takk for svar FirstPrice

Håper flere svarer..

 

Og en annen ting, man kan jo stille inn skjermen på 85 Hz, 60Hz og sånn, hva er det beste egentlig?? Det er noe jeg aldri helt har skjønt...

Endret av lasse958
Lenke til kommentar

hz på skjermen vet jeg ikke direkte hva er , så skal ikke uttale meg om det, men det hjelper iallefall ikke på skjermkort ytelse vil jeg tro.

Hvis skjermen flimrer, skru opp hz, tror jeg.

 

Legg inn nye drivere fra www.ati.com. Hvilken spill er det snakk om ?

Er det et slags jalla spill så lagger litt på alle, men hvis det feks er NFS underground osv. så skal det jo ikke lagge.

 

Har du prøvd noen andre veldig krevende spill ?

 

Håper iallefall det fungerer til slutt :) Stå på !

Lenke til kommentar

Du kan enten prøve med litt klokking, bruk gjeren overdrive i catalyst driveren. Videre hjelper det nokk veldig om du slår litt ned på aa - af på video instillinger fra options i spillet.

 

Så lønner det seg som regel og ha siste driveren.

 

Hvilken oppløsning spiller du på?. Er redd for at det kan hakke litt ekstra på høye oppløsninger pga det er 256 og ikke 512 på kortet ditt også

Lenke til kommentar

Når du formaterte PC'en din, la du inn drivere til hovedkortet ditt (aka chipset drivers)? Slike drivere er nødvendig for at systemet skal samarbeide optimalt. Skal ligge på CD'en som fulgte med hovedkortet ditt. Dessuten bør du slå av vsync, og skru av anti-aliasing, og teste på oppløsninger rundt 1280x1024. Kortet ditt skulle ikke ha noen problemer med å kjøre dagens spill på dette.

Lenke til kommentar
Og en annen ting, man kan jo stille inn skjermen på 85 Hz, 60Hz og sånn, hva er det beste egentlig?? Det er noe jeg aldri helt har skjønt...

7260341[/snapback]

 

hz er oppdateringshastigheten på sjermen, jo høyere jo bedre (men ikke mer enn det skjermen takler)

 

kan lønne seg å prøve å skru av AA, hvis ikke den allerede er av

Endret av biohazzard
Lenke til kommentar
har lagt inn alt av drivere og sånn som jeg fikk med og sånn også... Den funka jo bedre med vsync da, skal jeg skru av den nå da.. og skru på anti-aliasing?? Anti-aliasing kunne jeg stille på quality og performans

7262939[/snapback]

 

Altså, skru AV anti-aliasing ;). Vsync fungerer slik, at straks fps detter under f.eks 40, så vil den istedenfor å bli la oss si 39 FPS, bli 30 fps. Noen foretrekker å ha det slik (for å få en slags jevn flyt i spillet), jeg hater det, enkelt og greit pga av det som jeg har nevnt ovenfor.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...