Åsmund Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei. Jeg har bestilt nett fra telenor, men tviler på at jeg har mulighet for internett. Men vi får se. Alle forslag mottas med takk, jeg har temlig liten peiling/erfaring med nettverk. Nå låner jeg internett fra naboen. Ettersom jeg skjønner det så har de ett speedtouch modem og en trådløs router tilkoblet den. Jeg kommer inn på 10.0.0.138 som er speedtouch, og som jeg antar routeren bruker som gateway. Routeren sender ut 192.168.0.x ip og gatewayer. Jeg har satt opp min d-link AP i repeat og er tilkoblet via kabel. Jeg må sette d-linken til dynamisk lan ip for att nettet skal funke. Jeg kan ikke bare velge statisk ip på pc-en. Ett annet problem er at jeg ved dynamisk ip ikke får tilgang til d-linken fordi den også da får dynamisk ip. Jeg regner med det er fra routeren til naboen. Om jeg hadde satt riktig statisk ip på d-linken skulle man tro at jeg ville få nett, ikke sant? Er det noen som har en ide om hva slags ip det da vil være? ip gateway og dns. Hovedproblemet er ustabilt nett og jeg regner det har noe med innstillingene å gjøre. Når jeg har d-linken i AP mode og skal sjekke signalstyrken til naboens nett ligger den på 36-40. Regner med at det burde holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå