SuperChris Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Har klokket min A64 4000+ (San Diego) til 2,8 GHz (244 FSB/ x11,5 multi) og har tenkt å bruke den slik. Kan jeg enable Cool N Quiet, eller må multiplyer stå på auto i Bios da? Funker Cool N Quiet og klokking sammen? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det pleier¨å gå helt fint her...... a64 athlon 3000+ @2,3ghz og jeg har aktivert Coolnquiet og har mutilplayeren på 10 og det går fint da...... klokkerseg ned til 1 ghz..... Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er vel greiast å slå det av. Eg kunne ikkje klokke med CnQ på, og da veit ein at det ikkje er CnQ som gjer at ein ikkje kjem lengere. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 hvor skrur jeg av CnQ? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 hvor skrur jeg av CnQ? 7290088[/snapback] Du skrur det av under cpu instillinger i bios eller evnt bare i windows ved å ta normal strømstyring Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) men når man er ferdig å klokke da..? kan man da slå på QC igjenn, eller vil overklokken resette seg..? Endret 21. november 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Cool'n'Quiet er ikke så fordelaktig at det er noen vits i å teste/diskutere i det uendelige. Skru den av hvis du er usikker. Såvidt jeg har sett er det eneste den gjør å klokke ned CPU når det ikke trengs og gi deg muligheten til å klokke 10% ekstra når du trenger det, noe som er totalt uvesentlig når du overklokker fra BIOS istedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Q&Q og overklokking fungerer helt fint. For å nå max OC og unngå eventuelt "frys" når Q&Q "slår inn" bør man likevel deaktivisere Q&Q. Det er feil å påstå at Q&Q ikke er fordelaktig.. På den maskinen jeg sitter nå (DFI Infinity RS482 + X2 [email protected]) så senkes temperaturer (coretemp) nesten 10 grader med Q&Q aktivert ([email protected]). Min CPU klarer noe høyere klokk dersom jeg øker VCore noe og deaktiviserer Q&Q. Max stabil overklokk (praktisk bruk) er ca. 2.68-2,70, men da kan jeg ikke aktivisere Q&Q. Så derfor har jeg satt VCore til 1.45 og HTT til 260. Det gir bra ytelser parret med lave temperaturer/lite viftestøy. For å nå max. OC for min CPU så må VCore økes såpass mye at det ikke blir stablit nok over tid pga. for høye temperaturer ved f.eks. Orthos.. Dette til tross for en god heatpipe-kjøler (Zalman CNPS9500). Endret 1. desember 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå