Gå til innhold

Kan man overklokke med Cool N Quiet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cool'n'Quiet er ikke så fordelaktig at det er noen vits i å teste/diskutere i det uendelige. Skru den av hvis du er usikker. Såvidt jeg har sett er det eneste den gjør å klokke ned CPU når det ikke trengs og gi deg muligheten til å klokke 10% ekstra når du trenger det, noe som er totalt uvesentlig når du overklokker fra BIOS istedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Q&Q og overklokking fungerer helt fint.

For å nå max OC og unngå eventuelt "frys" når Q&Q "slår inn" bør man likevel deaktivisere Q&Q.

Det er feil å påstå at Q&Q ikke er fordelaktig..

På den maskinen jeg sitter nå (DFI Infinity RS482 + X2 [email protected]) så senkes temperaturer (coretemp) nesten 10 grader med Q&Q aktivert ([email protected]).

Min CPU klarer noe høyere klokk dersom jeg øker VCore noe og deaktiviserer Q&Q.

Max stabil overklokk (praktisk bruk) er ca. 2.68-2,70, men da kan jeg ikke aktivisere Q&Q.

Så derfor har jeg satt VCore til 1.45 og HTT til 260. Det gir bra ytelser parret med lave temperaturer/lite viftestøy.

For å nå max. OC for min CPU så må VCore økes såpass mye at det ikke blir stablit nok over tid pga. for høye temperaturer ved f.eks. Orthos.. Dette til tross for en god heatpipe-kjøler (Zalman CNPS9500).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...