BeFs Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg har problemer med å få fildeling i Windows 2003 Server til å funke. Jeg kommer inn på \\server på serveren, men ikke \\11.0.0.1 (som er lokal IP). Men på klientene kommer jeg verken inn på \\server eller \\11.0.0.1 . Det er ingen firewall som blokkerer. Jeg kjører ikke AD eller WINS. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei! har akkorat det samme problemet, men jeg tror man må inn i Local Security Policy på servern og gi tillatelser på hvilke brukere som kan få tilgang til delte mapper og sånn. Men aner ikke hva eller hvor i Security Settings det er Mulig jeg tar helt feil Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Men er jo rart at clientene ikke finner serveren en gang. For hvis det hadde hatt noe med brukerrettigheter, skulle jeg jo ha fått beskjed om å logge inn. Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Merkelig, Har de samme Workgroup navn som serveren? finner serveren klientene? Vist ikke så vet jeg ikke helt hva det kan være Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Alle i maskinene i mitt nettverk kjører samme workgroup. Husker ikke om serveren fant klientene, men jeg har mine tvil. Har gidd opp Windows 2003 Server nå, og heller installert Windows XP på serveren. For der vet jeg ihvertfall at ting funker når jeg vil at det skal det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå