Gå til innhold

Bytte hovedkort + prosessor i stedet for å kjøpe ny maskin

AK47

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon med for gammelt hovedkort til å kunne sette inn en ny god prosessor. Jeg har et greit grafikkort. I stedet for å kjøpe en ny komplett maskin kan jeg vel kjøpe et nytt hovedkort med ny vifte og prosessor + evt. ram. Da kan jeg fortsatt bruke det som er igjen av maskinen, som grafikkort (bra), harddisk, CD-brenner osv.

Raskt regnet vil et slikt bytte koste cirka 3000 kroner. Er dette noe som frarådes eller kan det anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP1800+, TwinMOS 512MB DDR PC2700 og et hovedkort. F.eks et av disse; Abit KD7-RAID, Asus A7V8X/LAN eller hvis du orker å vente til neste uke, Asus A7N8X Deluxe/GD.

Men med tanke på ditt mål på ca. 3000kr så er nok Abit KD7-RAID det rimeligste. Du kan også få Abit KD7 som ikke har RAID og er 100 kr billigere. :smile:

Lenke til kommentar

Er det ikke slik vi holder på, de fleste av oss da? PC'n er liksom i stadig forandring (les forbedring).

- Det du spør om kommer jo litt an på hva du har og hva du vil bytte til. Vil tro at du bør satse på minst å doble CPU-hastigheten for at dette skal "lønne seg"!

Lenke til kommentar

Så klart må du skifte hovedkort,cpu og minne å bruke resten.!! Power supply trenger du kanskje også, det koster jo ikke mer en 300-400kr for en på 400w..

Så lenge du har atx-kabinett går jo alt som en lek.

hovedkort koser ikke mer en ca 1000,- kr

cpu koster ikke mer en ca 800,- kr

minne koster ikke mer en ca 1500,- kr

Død over ferdig pcene, de holder ikke mål..:

Bios suger, generelt alt suger!!

Skal du komme i nærheten av en egen bygd pc med en ferdigkjøpt kan du dobble prisen.

Håper dette hjelper deg til å komme til fornuft.

Men jeg regner jo med at du alleredde har gjort det da?? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...