AK47 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har en AMD Athlon med for gammelt hovedkort til å kunne sette inn en ny god prosessor. Jeg har et greit grafikkort. I stedet for å kjøpe en ny komplett maskin kan jeg vel kjøpe et nytt hovedkort med ny vifte og prosessor + evt. ram. Da kan jeg fortsatt bruke det som er igjen av maskinen, som grafikkort (bra), harddisk, CD-brenner osv. Raskt regnet vil et slikt bytte koste cirka 3000 kroner. Er dette noe som frarådes eller kan det anbefales? Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 jeg synes dette er en rimelig og bra løsning, har selv gjort det. Merk at ram'en kanskje også bør byttes... edit: du sa det med ram'en selv ja :smile: [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-11-12 13:51 ] Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 XP1800+, TwinMOS 512MB DDR PC2700 og et hovedkort. F.eks et av disse; Abit KD7-RAID, Asus A7V8X/LAN eller hvis du orker å vente til neste uke, Asus A7N8X Deluxe/GD. Men med tanke på ditt mål på ca. 3000kr så er nok Abit KD7-RAID det rimeligste. Du kan også få Abit KD7 som ikke har RAID og er 100 kr billigere. :smile: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Tenk også på om du har stort nok powersupply? Hvis du er på grensa nå, så vil det bli ustabilt med ny CPU. Hvis du har mindre enn 300W så bør du vurdere nytt. Lenke til kommentar
Novise Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Er det ikke slik vi holder på, de fleste av oss da? PC'n er liksom i stadig forandring (les forbedring). - Det du spør om kommer jo litt an på hva du har og hva du vil bytte til. Vil tro at du bør satse på minst å doble CPU-hastigheten for at dette skal "lønne seg"! Lenke til kommentar
*muad'dib* Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Så klart må du skifte hovedkort,cpu og minne å bruke resten.!! Power supply trenger du kanskje også, det koster jo ikke mer en 300-400kr for en på 400w.. Så lenge du har atx-kabinett går jo alt som en lek. hovedkort koser ikke mer en ca 1000,- kr cpu koster ikke mer en ca 800,- kr minne koster ikke mer en ca 1500,- kr Død over ferdig pcene, de holder ikke mål..: Bios suger, generelt alt suger!! Skal du komme i nærheten av en egen bygd pc med en ferdigkjøpt kan du dobble prisen. Håper dette hjelper deg til å komme til fornuft. Men jeg regner jo med at du alleredde har gjort det da?? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå