rønning Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Hei! Jeg bruker uTorrent, men har problemer med forwarding av port på min router. Jeg har en D-link DI-624 router og kjører uTorrent 1.6 Har sett på guide på portforwarding, men får det ikke til å funke. uTorrent ligger også på exceptions-listen på windows firewall, og jeg bruker heller ingen andre brannmurer. Slenger med noen screens så dere kan se om dere finner noe som er galt. bilde 1: screen fra cmd->ipconfig/all bilde 2: screen fra innstillingene på routeren bilde 3: screen fra uTorrent sin sjekk om porten er åpnet Håper noen kan hjelpe meg. Endret 10. november 2006 av rønning Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Har du statisk ip?? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Fant ut at jeg ikke hadde det, men det hjalp ikke noe at jeg fikset det heller. La ut noen nye screens som viser ny statisk IP og greier, men får fortsatt samme melding når jeg skal sjekke porten med uTorrent D-Link instillinger statisk IP ipconfig/all Endret 10. november 2006 av rønning Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 dns er feil. du finner nok riktig ved å logge inn på routeren. du må ha dns 1 og 2. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Skal jeg bruke DNS som står under status på routeren?? den er i hvertfall: 10.0.0.254 Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 har selv en D-link 604 og under status på den står det nederst domain name server, og etter den står det to ip-adresser. Det er disse du skal bruke når du setter DNS. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 dette står hos meg: Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 hmmm.... dette står under status?? Legger merke til at du bruker trådløst. Har sett det ikke kommer opp DNS når man bruker ipconfig da. Har du mulighet å koble til med kabel og så bruke ipconfig da?? Tipper DNS kommer opp da. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Det står under status ja har btw ikke mulighet til å koble opp med kabel nei, ingen andre måter å fikse det på?? Endret 10. november 2006 av rønning Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Fikk til å koble meg til med kabel og "motta IP-adresse automatisk". ipconfig/all gav dette: Endret 10. november 2006 av rønning Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg regner med at D-link ruteren ikke er modemet ditt og at denne er koblet til modemet du fikk fra din ISP. Modemet har sikkert ruterfunksjonalitet NAT, følgelig så nytter det ikke å åpne porter i d-link ruteren. Da må det større operasjoner til som jeg dessverre ikke har tid til å utlegge om nå. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Det er ikke D-link ruteren som er modemet nei. Det er et modem vi fikk fra Telenor når vi fikk ADSL. Heter Topcom Xplorer T871BT. Vet ikke noe om det er ruterfunksjonalitet på den eller ikke. Håper noen kan hjelpe meg.. Endret 11. november 2006 av rønning Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Modemet ditt er nok en router ja. følg denne for å gjøre om til modem: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html Lenke til kommentar
rønning Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Er det ingen andre måter å gjøre det på? Blir så mange maskiner å fikse det med ny oppkobling på. Går det ikke an å forwarde porten på modemet/ruteren også? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Den beste løsningen hadde vært og koblet ut routerfunksjonen på modemet. Men du kan forwarde fra modem til router. I modemet forwarder du porten(e) til ip adressen til routeren. I routeren forwarder du til ip adressen til pc'n. Det som er viktig da, er at du har statisk ip både på router og pc, ellers blir det krøll hvis adressene endres. En annen løsning er å kutte ut routerfunksjonen i routeren din, slik at den blir som en swith, for så å forwarde fra modem til pc. Du kobler ut routerfunksjonen ved å sette modemet i en LAN-port isteden for WAN-porten. Endret 11. november 2006 av Stitch626 Lenke til kommentar
rønning Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Får se hva jeg skal gjøre...Ser ikke ut som ting spiller helt på lag med meg akkurat nå. Ble bare MASSE kluss når jeg skulle gjøre om ruteren til modem, hele nettet klikket og jeg måtte resette modemet og greier.. Ble litt lei, men får sikkert lyst til å prøve igjen snart. Må bare finne en anledning hvor et nettverksbrudd ikke går utover så mange her. Tusen takk for hjelpen så langt i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå