L2killer Skrevet 10. november 2006 Rapporter Del Skrevet 10. november 2006 Hei igjen! Sorry masinga mi om Linux da, men kan jeg bruke de samme driverne på Linux som jeg bruker på Windows, eller må jeg laste dem ned? Og hvor kan jeg da laste dem ned? Takk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. november 2006 Rapporter Del Skrevet 10. november 2006 Hovedregelen er at det enten fungerer ut av boksen eller så fungerer det ikke. I visse tilfeller som WLAN kan man bruke Windows-drivere til "vanskelige" kort som Broadcom, som kan være helvete noen ganger. Særlig om man ikke har brukt Linux før. Men altså i utgangspunktet: Nei. Lenke til kommentar
L2killer Skrevet 10. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. november 2006 Hovedregelen er at det enten fungerer ut av boksen eller så fungerer det ikke. I visse tilfeller som WLAN kan man bruke Windows-drivere til "vanskelige" kort som Broadcom, som kan være helvete noen ganger. Særlig om man ikke har brukt Linux før. Men altså i utgangspunktet: Nei. 7259664[/snapback] Så hva foreslår du at jeg gjør? Kan jeg laste ned drivere beregnet for Linux? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. november 2006 Rapporter Del Skrevet 10. november 2006 Man gjør vanligvis ikke det i Linux, fordi det meste av drivere som finnes ligger i kjernen siden omtrent ingen gidder å gi Linux-støtte for hardwaren. Test det ut og se hva som evt. ikke fungerer først. Det meste fungerer, utenom noen kjipe hardwareprodusenter som ikke gidder å gi ut nok dokumentasjon om maskinvaren. Lenke til kommentar
L2killer Skrevet 10. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. november 2006 Man gjør vanligvis ikke det i Linux, fordi det meste av drivere som finnes ligger i kjernen siden omtrent ingen gidder å gi Linux-støtte for hardwaren. Test det ut og se hva som evt. ikke fungerer først. Det meste fungerer, utenom noen kjipe hardwareprodusenter som ikke gidder å gi ut nok dokumentasjon om maskinvaren. 7259865[/snapback] Legger inn Ubuntu jeg da, så får jeg teste litt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå