jvestby Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Driver å ser etter tv, men er i utgangspunktet ute etter 37" siden stua ikke er så altfor stor. Har blant annet sett på denne Sony Bravia KDL-40W2000 som visstnok skal være rå. Men som alle ser så er den 40". Finnes det et godt 37" alternativ? Gjerne med ekte HD. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Panasonic sin 37" burde være et godt alternativ! TH-37PV60 heter den vel så fint også. Den har et superbra bilde som absolutt burde oppleves. Den vant vel også en test, eller delt 1. plass med Pioneer'en i et kjent norskt hifi-blad. (Lyd&Bilde eller DVD & Hjemmekino var det vel). Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 det finnes ingen andre alternativer....tro meg... har nettopp kjøpt den, men får den ikke hjem på noen dager...den er verdt den plassen den tar, den er verdt hver eneste krone og øre... den er rå og uslåelig...hva sier man til en tv som har kommet best i test i what hifi hvor det ble sagt at den var den råeste lcdtven noensinne som faktisk slo plasmaene på kontrast og svartnivå, hva sier man til en tv som kjører 1920x1080p ....man sier bare ja takk selv om man bor på en knøttliten hybel som meg og blir sittende to meter fra tven... tro meg..du blir ikke skuffet, jeg jobber faktisk med dette til daglig og det er den råeste på markedet til en sinnsylt bra pris... til lykke med kjøpet PS! den ble også kåret til å være det beste produktet i 2006 i klassen 40" til 50" i what hifi...nå i siste nummer løp og kjøp...det er leveringsproblemer på tven... Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 han ville gjerne ha ekte hd...pv60 kan ikke akkurat sies å ha det når den faktisk blir nødt til å nedskalere den laveste hd oppløsninga til 1024x768... den vil da være godt under halve oppløsninga til en ekte hd tv Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 han ville gjerne ha ekte hd...pv60 kan ikke akkurat sies å ha det når den faktisk blir nødt til å nedskalere den laveste hd oppløsninga til 1024x768... den vil da være godt under halve oppløsninga til en ekte hd tv 7280180[/snapback] Det er faktisk mer ting som teller enn spesifikasjonene! Utrolig som folk har hengt seg opp i de nå for tiden... var jo like mye specs før på vanlig crt 4:3 tv'er, men da var det bildekvalitet som gjaldt. Tviler ikke på at Sony'en har et bra bilde - og det burde den når den koster 10.000 kr. mer enn 37" fra Panasonic. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kjøpte dette til slutt og har aldri sett maken til bilde. Toshiba 37WL66Z http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=436...86Z&testid=2337 Tok litt tid til å justere bildet på plass, skarphet må reduseres mye Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) jeg jobber som selger så tro meg...jeg bryr meg ikke kun om spesifikasjoner. jeg vet at pv60en har et satans bra bilde, jeg har tross alt solgt to stk av den i uka som var....men...den kan ikke konkurrere mot sonyen på noen slags måte.. plasma er nok en teknologi på vei mot døden... grunnen er som følger: den er for kostbar å produsere, pga fortsatt for høy feilrate da spesielt iforhold til lcd tver den utvikler fortsatt for mye varme den har fortsatt innbrenningsproblematikken den er for tung den har fortsatt alt for lav oppløsning og det som hittil har vært salgspunktet, altså kontrast og lysstyrke har den faktisk blitt slått på skal man ha en tv som er allsidig i bruk, klar for alle oppløsninger i fremtiden samtidig som man ikke trenger å være redd for å bruke den som pcskjerm og liknende så går man kun for lcd og intet annet ja og PS! Sonyen har 1:1 pixelmapping via hdmi og vistnok også vga i full oppløsning ja og PPS! For å slå siste spiker i kista til plasma diskusjonen....her er testen: Supertest Endret 13. november 2006 av Lightning Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 den er for tung 7280224[/snapback] Har du ikke en plass du kan sette den fra deg? Jeg har selv forhørt meg på pris på en del TV-er i dag, og både Sony (X2000) og Panasonic (PH9) var blant kandidatene. Jeg regner imidlertid med at X2000 blir for dyr. jvestby: Hvor lang sitteavstand er det snakk om? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) hehehe...vel...det var bare nevnt sånn i forbifarten som et av de mindre problemene med plasma X2000 er ikke noe dumt kjøp...men spesifikasjonsmessig så er den faktisk dårligere enn W2000...antakeligvis eldre panel... anbefaler deg på det aller varmeste å gå for sonyen...du vil finne den gaaanske så mye billigere enn X2000. har ikke hørt om PH9..hva slags tv er det? forresten veldig bra at du tar opp sitteavstanden Rikky...særs viktig for de aller fleste med tanke på komfort og plass desverre så er man stormansgal matrialistisk nerd på fritiden med resulatat at man kjøper større enn hva man har råd til hehe Endret 13. november 2006 av Lightning Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Siste utgave av X2000 har visstnok samme panel som W2000. Dette må imidlertid sjekkes opp. PH9 er Panasonics proffmodell, valgt foran PV60 i hovedsak pga design (gjelder også X2000 kontra W2000), men også fordi den skal være bedre. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 er mange entusiaster med stor nok pengebok som faktisk har valgt w2000 over x2000.... det er noen ganger fremskritt ikke er nødvendigvis et fremskritt...da med tanke på ex maskineriet godt eksempel er 100 hz teknologien på samsung m71 n71 er et bedre kjøp til en lavere pris... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Noen som vil meg hva fordelen 37" har kontra 40". 3" fra og til avgjør jo særdeles lite, både penge- og plassmessig. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Noen som vil meg hva fordelen 37" har kontra 40". 3" fra og til avgjør jo særdeles lite, både penge- og plassmessig. 7280594[/snapback] 3" kan være mye, vi hadde en 40" først og bytten den ut mot en 37" Skal man ha en 40" -----> så bør man ha god plass i rommet/stova.(avstand) Nærbilder og studiobilder blir på en måte for store men det er sikkert bare en vanesak for mange. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sånn da har jeg vært å kjøpt meg en sony 40W2000 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sånn da har jeg vært å kjøpt meg en sony 40W2000 7284378[/snapback] Grattis How many money? Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 hehe det kan jeg nok ikke si jobber på siba...men den selges til 24995,- der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå