Fredric Drum Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Joda, i går kjøpte jeg en Enermax Whisper 350 strømforsyning. Da jeg startet opp maskinen bråkte det ille i et par minutter, og så roet det seg ned. Deilig! Men i dag er ting annerledes... virker som viften har lagt seg på et turtall som skaper vibrasjoner, for det bråker ganske mye! Dette på idle. Fyrer jeg opp et krevende program, går viftestøyen betraktelig ned igjen. Så jeg må enten få økt turtallet litt eller senket det litt (tror jeg). Noen tips? BTW, i butikken hadde de 2 modeller: en med manuell kontroll av turtall, og en med automatisk... SMARTE meg kjøpte seff automatisk :sad: Hmm, mens jeg skrev dette gikk støyen akkurat litt ned, men viften går ujevnt, greier den ikke å bestemme seg helt? Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Grr, har nå funnet ut at det er skjermkortvifta som lager denne ustabile jetfly-lyden. Den skal til pers. Kan man kjøle et nVidia GeForce 2 MX/MX 400 (64MB) vifteløst? Lenke til kommentar
555 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 19:35, skrev Fredric Drum:Grr, har nå funnet ut at det er skjermkortvifta som lager denne ustabile jetfly-lyden. Den skal til pers. Kan man kjøle et nVidia GeForce 2 MX/MX 400 (64MB) vifteløst? jeg har en p1 kjøler (50mmx50mmx10mm) på mitt mx400. det blir varmt men det er ikke grafikkfeil Lenke til kommentar
Dings Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei! På mitt gamle Abit GF2 t400 kort var det ikke noen vifte. Kun en liten kjøleribbe på størrelse med en chipsetribbe. Ble ganske varm, men jeg kunne allikevell klokke en god del :smile: Lykke til! Mvh. Dings Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 21:02, skrev Dings:Hei!På mitt gamle Abit GF2 t400 kort var det ikke noen vifte. Kun en liten kjøleribbe på størrelse med en chipsetribbe. Ble ganske varm, men jeg kunne allikevell klokke en god del :smile:Lykke til!Mvh.Dings Takk for svaret. Er en GF2 t400 det samme som mitt kort, dvs utvikler det tilsvarende mye varme? Viften på kortet mitt er visst limt fast rett på GPU... lurer på om jeg får den av. Er fristende å bare dra ut pluggen på vifta Er det evt. mulig å koble til f.eks. en Zalman FanMate? Så ut som kontaktene var litt forskjellige... Lenke til kommentar
drbass Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 På den ene gf2 mx400kortet mitt var det kun en liten kjøleribbe. Ganske lik med sånne som er på chipset. Så derfor tror jeg det vil gå hos deg også Lenke til kommentar
Varj Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 gf2mx trenger ikke aktiv kjøling, altså null stress å kjøre vifteløs, klokka selv mitt gamle kort endel uten vifte Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Hmm... det frister. Må prøve å få av vifta og sette på en kjøleribbe. På et eller annet vis. Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Hehe, nå har jeg ganske enkelt koblet fra vifta på skjermkortet. Sitter bare og venter på at GPUen skal takke for seg... så langt har det gått bra (cirka 15 minutter). Selv om hele sulamitten finner det for godt å foreta en 'meltdown', så har jeg i det minste hatt det stille og deilig en stakket stund... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hva slags vifte/kjøleribbe har du på kortet? På mitt Hercules Gf3Ti200 har jeg fjernet viften (BlueOrb), og stripset fast en Delta 60mm-vifte oppå kjøleribben. Funker som snus, og helt lydløst. :smile: Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 01:06, skrev LarsC:Hva slags vifte/kjøleribbe har du på kortet? På mitt Hercules Gf3Ti200 har jeg fjernet viften (BlueOrb), og stripset fast en Delta 60mm-vifte oppå kjøleribben. Funker som snus, og helt lydløst. :smile: 40mm vifte med noe som ikke ser ut som kjøleribbe, men som kanskje er det... noe aluminium liksom rundt vifta, ikke under. Den bråkte noe helt ille... mulig det var noe feil der. Har bestilt en liten kjøleribbe og lim, og planlegger å feste den. Hvis jeg får av vifta. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Sånn ser BlueOrb ut: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TGF020 Jeg dro stripsene igjennom hullene rett ved siden av ribben. Fint som f. Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Da viften på mitt Geforce 2 (mx 400) kort begynte å ule, koblet jeg bare av strømpluggen til det. Det er nå nesten 1 år siden. Har ikke merket noe krøll pga. manglende kjøling. Og dessuten trenger jeg ikke hørselvern lengre når jeg sitter med maskinen. Fredelig! Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 04:07, skrev pumpy:Da viften på mitt Geforce 2 (mx 400) kort begynte å ule, koblet jeg bare av strømpluggen til det. Det er nå nesten 1 år siden. Har ikke merket noe krøll pga. manglende kjøling. Og dessuten trenger jeg ikke hørselvern lengre når jeg sitter med maskinen. Fredelig! w00t, akkurat det jeg gjorde :wink: Og jeg har heller ingen problemer. Nå er det stille og fredelig.. ikke som å bo 10 meter fra rullebanen på Gardermoen. Lenke til kommentar
Fredric Drum Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 03:03, skrev LarsC:Sånn ser BlueOrb ut:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TGF020Jeg dro stripsene igjennom hullene rett ved siden av ribben. Fint som f. Hmm.. løsningen ligner på den som er montert på min, men min har ingen strips. Jaja.. Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har en Golden Orbb 1Ghz Kjøler på min med viften gående for halve syrken nå. Det er j*vlig deilig med skikkelig kjøling og lite støy samtidig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå