Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det mulig med 180 hk fra en 93 golf?


arobicRoy

Anbefalte innlegg

En i klassen min mener han har klart å få 180 hk ut av en vw golf 1,8 93 cl med 75 hk orginalt.

 

Jeg stusset veldig på dette, ettersom jeg kan litt om biler syns jeg det hørtes rart ut.

 

Jeg skjønner at det er mulig å få det til hvis man har ubegrenset med penger, men virker det rimelig at en 19 åring som jobber på narvensen har skaffet seg nok penger til å gjennomføre dette?

 

Noen som kan gi en pris anntydning på hva det ville kostet?

 

Jeg vil liksom tro på han fordi jeg liker han godt, men her er det noen bjeller som ringer!

Endret av arobicRoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket akkurat med han. Og nå sa han det var noe faren hans hadde skaffet han. Han mente det var et spesielt effektanlegg i karbon eller noe sånt. Også hadde han vistnok et supert luftfilter.

 

Han mente nå også at bilen hans går fra 40-140 på 3 sekunder. Han gidder ikke å måle 0-100 fordi da får han så dårlig tid pga manglene feste i starten. Han burde skjønne at han er på ganske tynn is nå.

 

Men er det noen som vet hva det ville kostet og få opp effekten med 105 hk uten turbo?

Endret av arobicRoy
Lenke til kommentar

Det hørtes ikke veldig sannsynlig ut :p

Effektanlegg i karbon og ett supert luftfilter gir vel ikke 105hk økning?!

40-140 på 3 sekunder?

Da kan du si til han at jeg har en toppfart på 325km\t med min sykkel :) (vanlig trådsykkel) og at jeg bruker 20 sekunder til å få beveget meg siden jeg spinner så mye i starten.

 

Edit: Jeg vet ikke hvor mye det hadde kostet å få 105hk uten turbo, men 15.000 kr kanskje? jeg har helt sikkert feil :)

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Det hørtes ikke veldig sannsynlig ut  :p

Effektanlegg i karbon og ett supert luftfilter gir vel ikke 105hk økning?!

40-140 på 3 sekunder?

Da kan du si til han at jeg har en toppfart på 325km\t med min sykkel  :)  (vanlig trådsykkel) og at jeg bruker 20 sekunder til å få beveget meg siden jeg spinner så mye i starten.

 

Edit: Jeg vet ikke hvor mye det hadde kostet å få 105hk uten turbo, men 15.000 kr kanskje?

7259381[/snapback]

 

 

Skjønner jo at dette ikke stemmer, 40-140 på 3 sekunder veyron tid det. Til og med 40-140 på 13 sekunder er jo fort!

Endret av arobicRoy
Lenke til kommentar
Snakket akkurat med han. Og nå sa han det var noe faren hans hadde skaffet han. Han mente det var et spesielt effektanlegg i karbon eller noe sånt. Også hadde han vistnok et supert luftfilter.

 

Han mente nå også at bilen hans går fra 40-140 på 3 sekunder. Han gidder ikke å måle 0-100 fordi da får han så dårlig tid pga manglene feste i starten. Han burde skjønne at han er på ganske tynn is nå.

 

Men er det noen som vet hva det ville kostet og få opp effekten med 105 hk uten turbo?

7259202[/snapback]

På bilforumet har vi en tråd som heter "Den største løgnen du har hørt fra en bilinteressert".

 

Mange slike utsagn der.

 

Catch my drift? ;)

Lenke til kommentar
Han mente nå også at bilen hans går fra 40-140 på 3 sekunder.

7259202[/snapback]

:!:

 

Jeg vedder på at en hvilken som helst familiebil med 100+ hester glatt drar fra bilen hans samme hvor mye han har tyna den opprinnelige 75HK motoren med effektanlegg og luftfilter.

 

Du får sitte på med han en gang da vet du. Og husk stoppeklokke :p

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Men er det noen som vet hva det ville kostet og få opp effekten med 105 hk uten turbo?

 

Tja med tanke på at alt må spesiallages xxx.xxxkr? Kun eksosanlegg og filter kan optimistisk sett gi et 1 siffret hk effektøkning på en slik motor. Husker en grønn Honda som var vist i bladet Bilsport for noen år siden der et firma hadde tatt ut 275 N/A hester av en 1.8 motor, og ja det var dyrt, tidkrevende og bortkastet når en sammenligner det med gevinsten av et turbokitt, de gjorde det i utgangspunktet bare for morro skyld. Ang. din venns påstander så er de så urealistiske som det kan bli, en Audi S2 med 700hk kan greie 40-140 på rundt 3 sek, en golf med 180hk turbo eller ei blir aldri å greie noe i nærheten av det tallet.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
skjønner ikke hva som får folk til å komme med slikt jeg..

7259675[/snapback]

Den generelle mangelen på teknisk forståelse blandt folk, og det faktum at noen faktisk tror på det som serveres, og blir imponerte.

 

Litt som når Dodge introduserte Caliber, som hadde en rekkefirer, i reklamen dubba de over lyden fra en HEMI V8. ;)

Lenke til kommentar

Filter og eksos gir sjeldent noe effekt i det hele tatt på slike biler. Jeg har 1,8 90hk med filter og eksos, og eneste det gir er mer lyd.

 

Skal du ha 180 hester med det utgangspunktet, er det billigste/enkleste å bare kjøpe det du trenger til å bygge om til VR6 2,8 med 174 hester originalt, så eventuelt supplere med litt chip/filter/eksos for å bikke 180.

Turbo i tillegg, så kanskje du er heldig og bikker 200. :)

Lenke til kommentar
Filter og eksos gir sjeldent noe effekt i det hele tatt på slike biler. Jeg har 1,8 90hk med filter og eksos, og eneste det gir er mer lyd.

 

Skal du ha 180 hester med det utgangspunktet, er det billigste/enkleste å bare kjøpe det du trenger til å bygge om til VR6 2,8 med 174 hester originalt, så eventuelt supplere med litt chip/filter/eksos for å bikke 180.

Turbo i tillegg, så kanskje du er heldig og bikker 200. :)

7261127[/snapback]

Skal da ikke være for vanskelig å bikke 200hk med turbo på en VR6. ;)

Lenke til kommentar
En i klassen min mener han har klart å få 180 hk ut av en vw golf 1,8 93 cl med 75 hk orginalt.

 

Jeg stusset veldig på dette, ettersom jeg kan litt om biler syns jeg det hørtes rart ut.

 

Jeg skjønner at det er mulig å få det til hvis man har ubegrenset med penger, men virker det rimelig at en 19 åring som jobber på narvensen har skaffet seg nok penger til å gjennomføre dette?

 

Noen som kan gi en pris anntydning på hva det ville kostet?

 

Jeg vil liksom tro på han fordi jeg liker han godt, men her er det noen bjeller som ringer!

7258949[/snapback]

Etter mine beregninger med skiftet effekt anlegg og luft filter sitter det nå 82,5 hester i bilen,da rekker man gå ut og pisse før den har nådd 100,refererer til et annet svar her, århundrededs støøørste bløff,sil litt mellom øra vær så snill!!

Lenke til kommentar
Filter og eksos gir sjeldent noe effekt i det hele tatt på slike biler. Jeg har 1,8 90hk med filter og eksos, og eneste det gir er mer lyd.

 

Skal du ha 180 hester med det utgangspunktet, er det billigste/enkleste å bare kjøpe det du trenger til å bygge om til VR6 2,8 med 174 hester originalt, så eventuelt supplere med litt chip/filter/eksos for å bikke 180.

Turbo i tillegg, så kanskje du er heldig og bikker 200. :)

7261127[/snapback]

Skal da ikke være for vanskelig å bikke 200hk med turbo på en VR6. ;)

7261192[/snapback]

 

En på bilforumet har turbokonvertert VR6-en sin, tror jeg leste den hadde 220+ hk :)

Lenke til kommentar
På bilforumet har vi en tråd som heter "Den største løgnen du har hørt fra en bilinteressert".

 

Mange slike utsagn der.

 

Catch my drift? ;)

7259426[/snapback]

Hvor? Jeg har en fin en ...

7261261[/snapback]

Bilforumet.net -> Annet Bilrelatert.

 

Ligger omentrent alltid på side 1. :p

 

Men for å være ærlig, det tråden omhandler er jo ikke mulig. Det er bare en shitkid som tror han blir tøff av å skryte. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...