Gå til innhold

Playstation 3 er nå lansert i Japan

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi sony er japansk, og det er i tråd med tradisjonen at ett japansk firma lanserer produktene sine først i hjemlandet. Og uansett hadde ikke sony mulighet å få produsert nok ps3'er til en world wide launch.

7268063[/snapback]

De kunne tatt litt av kvoten til USA/Japan og gitt Europa noen konsoller. De produserer vel ikke hele bunten rett før Mars, så de kunne også gitt ut konsollene ettersom de ble produsert

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Fordi sony er japansk, og det er i tråd med tradisjonen at ett japansk firma lanserer produktene sine først i hjemlandet. Og uansett hadde ikke sony mulighet å få produsert nok ps3'er til en world wide launch.

7268063[/snapback]

De kunne tatt litt av kvoten til USA/Japan og gitt Europa noen konsoller. De produserer vel ikke hele bunten rett før Mars, så de kunne også gitt ut konsollene ettersom de ble produsert

7268111[/snapback]

500 000 konsoller fordelt på hele verden? nei tror nok ikke det.

Lenke til kommentar

Dæven sier jeg bare :hmm:

Så god støtte for HDD og Linux, Microsoft har nok noe å lære her ja...

Da blir det PS3 her i huset også da =)

Var fast innstilt på å ikke kjøpe den faktisk, men fri Linux og harddisk bruk fikk meg til å skifte mening...

Så jeg kan altså plugge harddisken inn i PCen, overføre et par DivX filmer på den og starte opp Linux og se på de?

Lenke til kommentar
Dæven sier jeg bare :hmm:

Så god støtte for HDD og Linux, Microsoft har nok noe å lære her ja...

Da blir det PS3 her i huset også da =)

Var fast innstilt på å ikke kjøpe den faktisk, men fri Linux og harddisk bruk fikk meg til å skifte mening...

Så jeg kan altså plugge harddisken inn i PCen, overføre et par DivX filmer på den og starte opp Linux og se på de?

7268203[/snapback]

Ja, eller du kan ta å overføre filmene direkte fra pc'en til ps3 gjennom nettverk.

Lenke til kommentar

Og økte muligheter gjør playstation 3 til den dårligere spille plattform? Hadde xbox 360 blitt dårligere med de samme mulighetene?

Men tilbake til topic, leste at sony skal gi japan 100 000 konsoller i uka etter launch. Virker som om at de har fått opp farten på produksjonen. Skal se om jeg finner linken etter frokost.

Lenke til kommentar
Og økte muligheter gjør playstation 3 til den dårligere spille plattform? Hadde xbox 360 blitt dårligere med de samme mulighetene?

7268481[/snapback]

Neida, det er bare en bonus det. De fleste vil sikkert se film på gamlemåten

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Men tilbake til topic, leste at sony skal gi japan 100 000 konsoller i uka etter launch. Virker som om at de har fått opp farten på produksjonen. Skal se om jeg finner linken etter frokost.

7268481[/snapback]

Økte muligheter vil vel gjøre den dyrere? Jeg vil spille, ikke alt annet bs.

Lenke til kommentar

7268481[/snapback]

Økte muligheter vil vel gjøre den dyrere? Jeg vil spille, ikke alt annet bs.

7268502[/snapback]

Nei, disse mulighetene gjør ikke konsollen dyrere, siden all hardware allerede må være der. Microsoft kunne ha gjort akkurat det samme med xbox 360. Uten at den hadde blitt dyrere.

Hvilke formater kan spilles av direkte på xbox 360 når det streames fra pc'en? Uten modifikasjoner.

Lenke til kommentar

Kan forøvrig nevne at installerte OS (Linux) på PS3 har full aksess til Lan og til dels fra BD spilleren. Dette vil si at man kan kjøre divx/xvid spillere og streame fra en annen datamaskin eller kjøre fra CD/DVD/HDD.

http://www.terrasoftsolutions.com/support/...hp?hw_cat_id=15

De kan kanskje sperre for slik spesifikk avspilling uten at jeg ser helt hvordan. Men slike sperrer kommer man seg stort sett utenom.. - se på PSP, den fungerer jo kanon som mediaspiller. Man holder faktisk på og porte VLC media player til PSP (Finnes en betaversjon et sted).

:)

EDIT: Legger til en link til hvor en av utviklerne av YDL svarer spesifikt på dette:

http://lists.terrasoftsolutions.com/piperm...ber/020788.html

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
PLAYSTATION 3 MASKINER TIL NORGE I NOVEMBER!!

Da er det endelig bekreftet, PlayStation3.no vil ta inn PS3 maskiner, de blir sendt fra Japan lørdag 11.november, samme dag som den lanseres, eller senest mandag 13 november. Dette betyr at vi blir først i Norge (Europa?)

Hvor mange maskiner vi får er noe usikkert, det blir heller ikke mulig å forhåndsbestille før vi har dem i hende.

Prisen er ikke helt satt enda, men pakken vil innholde alt du trenger, i tillegg til spillet Ridge Racer 7.

Mer info kommer i løpet av de neste dagene!

Kilde

Dette kan vel ikke stemme. Som jeg fikk med meg kommer ikke denne før i mars? Dette er lagt inn 08.11. Så nyheten om utsettelsen skulle dem vel ha fått med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...