Gå til innhold

Playstation 3 er nå lansert i Japan

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

DvD er greit nok, men den mangler enda støtte for DTS :) At PS3 kan kjøre Linux betyr jo at det vil vera åpent for eit skikkeleg fullverdig media center utan teite begrensninger . Men det kjem jo litt ann på sidan me enda veit for lite, tida vil vise.

7263543[/snapback]

Var vel DTS på playstation 2 også var det ikke?? Gjennom optical output.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du skal ha problemer med å ovebevise noen at $250 er mer enn $500 eller $600. Poenget er ikke hvor mye du får, men hvor mye du må punge ut med.

Selvfølgelig!

Men for å ta min historie på akkurat det:

Jeg har alltid vært fast bestemt på å ha PS3 og har konstant lest nyheter og fulgt nøye med på utviklingen. Sett E3-konferanser på direkten og blitt veldig imponert. Så, for en halv måned siden så begynte jeg å tenke på om jeg heller skulle ha Wii. På grunn av prisen, release datoen og zelda(+ litt flere spill). Så etter litt om og men ble jeg helt overbevist over at det var den jeg ville ha. Så da begynte jeg å studere Wii-en på samme måte som jeg studerte PS3-en og da kom skuffelsene i kø. De største var egentlig mangel av DVD-spiller, ikke HDTV og helt elendige specs. Så prøvde jeg å overbevise meg selv om at specs ikke betydde noe, men at det var spillene som var det viktigste. Men etter en del flere skuffelser ga jeg rett og slett opp. Nintendo klarer ikke overbevise meg om at den kontrollen er en revolusjon innen gaming. Og så er jeg blitt lei av at de skal spare penger på alt mulig rart som gjør konsollen mye mindre attraktiv for meg og helt sikkert flere også. Så, selv om jeg egentlig ikke har råd så skal jeg skrape sammen hver eneste krone jeg finner og spare opp til PS3.

Så nå gleder jeg meg fryktelig til å se hvordan Wii vs PS3 kampen går i Japan.

Lenke til kommentar
Og er det ikke slik at Wii heller ikke støtter Dolby digital surround lyd og har bare noe Pro logic stereo greier ?

7263632[/snapback]

Wii Audio: Dolby Pro Logic II

Det er forresten surround, ikke stereo som du sier. Pluss at det er jo lyd i remoten.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
At PS3 kan kjøre Linux betyr jo at det vil vera åpent for eit skikkeleg fullverdig media center utan teite begrensninger.

Hvorfor tror alle at PS3 vil være åpent? Er mange som glemmer at det er SONY det er snakk om. Dere husker Sony? De som la inn trojanere på pc'en til folk for å forhindre at folk kopierte cd'ene sine til pc'en? :nei:

Jeg ville blitt MEGET overrasket om det ikke var begrensninger.. :whistle:

Lenke til kommentar
At PS3 kan kjøre Linux betyr jo at det vil vera åpent for eit skikkeleg fullverdig media center utan teite begrensninger.

Hvorfor tror alle at PS3 vil være åpent? Er mange som glemmer at det er SONY det er snakk om. Dere husker Sony? De som la inn trojanere på pc'en til folk for å forhindre at folk kopierte cd'ene sine til pc'en? :nei:

7264116[/snapback]

Er snakk om linuxverktøy som ikk er utviklet av sony selv.

edit: link

http://www.digi.no/php/art.php?id=343893

Endret av Rakib
Lenke til kommentar

Då var ymse innlegg som i større eller mindre grad ikkje omhandler trådens emne fjerna. Hald dykk til trådens emne, og ikkje kom med unødvendige innlegg som kan provosere og føre til krangling.

Tråden opnast igjen, i alle fall midlertidig.

Lenke til kommentar
Denne maskinen er så genial :D Min stefar kom hjem idag fra Japan med PS3 :D  Elsker denne maskinen :)

7264811[/snapback]

No way?

Få opp noen bilder da! Og andre synspunkter!

7264819[/snapback]

Skal opp på familie middag imorgen så da kan jeg få tatt bilder av den når jeg spiller på

flatskjermen og av selve boxen oxo

Lenke til kommentar
Denne maskinen er så genial :D Min stefar kom hjem idag fra Japan med PS3 :D  Elsker denne maskinen :)

7264811[/snapback]

No way?

Få opp noen bilder da! Og andre synspunkter!

7264819[/snapback]

Skal opp på familie middag imorgen så da kan jeg få tatt bilder av den når jeg spiller på

flatskjermen og av selve boxen oxo

7264824[/snapback]

Hvilken spill fikk du med da?

Lenke til kommentar

7264116[/snapback]

Har selv lurt lenge på dette, trodde ikke det ville være særlig åpen plattform.

Men man kan jo begynne å lure, pga sider som dette:

http://www.playstation.com/ps3-openplatform/index.html

og selvfølgelig at linux-versjonen som kommer gratis (etter en måned) til PS3 inneholder IBM sitt Cell SDK (software development kit).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...